måndag 26 juli 2010

Får jag presentera...

...fröken Cornelia, Elise, Alva! Hon döptes en stekhet eftermiddag i Jäts kyrka den 17/7. Eftersom det var så varmt så åkte dopklänningen av direkt, den stackars tösen höll på att förgås i den virkade dopklänningen.



Stolta gudföräldrar var jag och farfar. Om ni undrar varför vi står och tittar bakåt, så beror det på storebror Casper, som höll igång bakom prästen, haha. Han upptäckte att det går att öppna en liten grind till altaret och den öppnade han och stängde hela tiden. Plus att han var tvungen att gå upp på altaret varje gång. Ja, du milde vilken cirkus. Den stackars prästen var så hes så man hörde knappt vad han sa. Inte lätt att hålla gudtjänst med en sån hals!!



Här är det lilla busfröt. Något mer likt Emil i Lönneberga får man leta efter. Här ser han så sur ut. Anledningen är att han ville springa omkring men det fick han inte för pappa. Han är så fin i sin vita skjorta och shorts. Vi var i deras sommarstuga och åt tårta efteråt och hade sån tur att vi precis hade fikat färdigt innan åskan drog in över oss. Maken till skyfall har man sällan sett. Vi, som var på väg hem, såg knappt vägen framför oss.


Vi hade ju ett strålande väder hela semestern. Jag vet inte om vi kan tacka det lilla vindspelet på bilden för det. Enligt gubbens barnbarn så är det en "solgud". Hur god vilja den lille guden än hade så hjälpte det inte stort i helgen.


Det började regna sent i fredags kväll och höll sen på hela lördagen i ett sträck. Det var inte uppehåll en enda gång. Och hur det såg ut runt husvagnen kan ni se på följande bilder.


(Grannen smiter iväg. Vill nog inte vara med på bild!).


Vi fick mer än 100 mm den dan. Något som säkert var välbehövligt, men allt behövde väl inte komma på en gång!!


Idag har jag varit ledig och passat på att tvätta. Fått den torr ute dessutom. Sen har jag målat en del. Senare i veckan tänkte jag börja måla ute, men vi får väl se först hur vädret blir.


Jag hoppas ni har en skön dag. Och att ni njuter av väderleken, även om det blivit mycket svalare. Något som jag gillar eftersom det var väl varmt nu innan. Mina blommor i trädgården ser mycket gladare ut nu också efter regnet. Kanske de kan komma igång och växa nu för det har varit dåligt med det i sommar. Tycker dom ser nästan likadana ut som när jag stoppade ner dom!


På lördag ska vi på bröllop. Det ska bli kul. Hoppas dom har tur med vädret också eftersom det räknas med att vara ute. Ha det så gott så hörs vi!


Kram Elzie






13 kommentarer:

Bittan sa...

Vilka sötnosar :-)
Ja regn var välbehövligt men nu räcker det röstar för att värmen kommer tillbaka igen !!!
haha din solgud funkade lika bra som min snowman verkar det som.
Formarna är köpta i England, har inte sett såna i Sverige. De är väldigt användbara ångrar att jag inte köpte fler modeller.
Ha en bra dag

Kram Bittan

Stina sa...

Rara barn men det vet du ju sen tidigare :) Mina små barnbarn är inte döpta men jag tror att lilla Beate ska ha en namn seremoni när hon fyller 1 år.
Viggo har nu flyttat ut på landet till ett hus där han plockar stenar hela dagarna. Var och hälsade på idag när mamman fyllde år.Han hade fullt upp med att binda hela släkten med ett presentsnöre han hittade i moffas husbil :)
Min semester närmar sig med stormsteg...två veckor kvar nu och jag hoppas att jag får sol och lagom varmt då.

Största kramen till dig.

Norregård sa...

Hej!!
Så söta dina barnbarn är!! Kul att få se en skymt av Dig oxå;o)

Gårdsauktionen var i Tiaboby utanför Virserum. Det var så hiiiiiiimla kul!!!

Kram Malin

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilka godingar!
Minns att vår Felicia döptes på årets hetaste dag -95, då åkte också dopklänningen av snabbt :)
Ja jösses vad det kom regn här också men håller med dig, allt behöver väl inte komma på en gång!
Ha det gott!
kram
nina

Stina sa...

Så gulliga de är.:-) Kram Stina

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei!
Åhh for noen søtinger, herlig!
Ja, tenk du, vi fikk smake litt av den nedbøren- huttetu for et vær! Men nå er det bra med sol og det hele, takk og pris. Håper bryllupet blir bra:)

Klem

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fina de är dina barnbarn!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Bodil sa...

Så mycket roligt du har varit med om och skall vara med om - både dop och bröllop!!! Sådana familjehögtider är så skoj att få vara med om.
Lite, lite regn har vi fått idag. Knappast mätbart. Så jag har vattnat många gånger i trädgården kan du tro. Torrt som fnöske.
Kram Bodil

Black Iris sa...

Vad fint det är med barndop. Det lilla busfröet tyckte nog att han inte fick all uppmärksamhet själv.
Hällregn har vi haft hela dagen på våra 82 mil från Jämtland och hit hem. Man kan säga att vi åkte genom världens längsta och billigaste biltvätt.

Kram Maidi

karina sa...

Hejsan!
Ser ut som Emil i blicken så jag förstår att ni får mänga skratt av lillkillen "ler". Gillar dagar när det är lite sol/moln och typ 20 grader, man skulle kunna ställa in termometern själv, så kunde alla få det väder de vill ha "ler". Nu har det regnat ett par dagar så det får gärna vara uppehåll så jag hinner kuta runt om och klippa gräset, men annars har jag ett skåp med en massa olästa böcker så det finns att göra...Ha det gott, Karina.

Laila sa...

Herlige barnebarn du har.
Her er det også regn regn og atter regn. men jeg håper dere får fint vær i bryllupet i morgen da.
Ha en fin helg, klem Laila

NICOLINAS BONING sa...

Hej Elsie-gumman!
Det är jag som har tagit bort kommentaren i ditt förra inlägg...blev lite väl personlig där ang mina flickor och ev barnbarn från dom.
Jag tar det i ett mail till dig en annan gång om det.

Den ärtgtöna rottingsoffan är en äkta 70-talare köpt på loppis (naturligtvis) för ca 10 år sedan:-)
Jag tror att det är bara jag på den här gården som gillar den...och Mirran (katten alltså)!

Det är otroligt vad regn det hat kommit, men just nu tittar solen fram mellan molnen.

Det är så roligt med barn för dom är så ärliga och härliga...fniss...har en liten brorsdotter på 3 år som är helt underbar och som levererar många skratt-tillfällen:-)
Antar att "lille Emil" är likadan,eller?
Tösabiten ser ut att vara en riktig skönhet redan nu...vart skall detta sluta månne?

Ha det bra och hälsa voffsingen och Gubben.

Kramar Birgitta

Cathrin sa...

Så söta de är dina små barnbarn!!
Tur är det väl att de hittar på lite bus och inte sitter fastklistrade någonstans, hur kul vore det??

Jo du så klart att jag var förberedd på dåligt väder,dum vore man väl annars..

Ha det gott och kram på dej!!
Cathrin