måndag 30 maj 2011

Bröllopsdag

Hej på er! Ja, den 24 firades det åttaårig bröllopsdag här, men den fick jag fira själv eftersom äkta maken var i Tyskland. Vi tyckte det var rätt viktigt att ha lite dricka inför sommaren också, haha.

I fredags när jag kom hem från jobbet så var gubben redan hemma. Och på diskbänken stod en bukett med de här ljuvliga rosorna. En försenad blomma på vår bröllopsdag alltså. Tyckte nästan det var lite synd när vi inte skulle vara hemma på hela helgen, men det gick bra och de står lika fina än. Kan ju vara lite si och så med det.

När vi var och handlade i lördags fick jag syn på den här minirosen. Det är precis samma färg som på rosorna jag fick och jag kunde inte låta bli att köpa den. Tänker plantera den ute sen. Brukar lyckas med dom.


Krukan köpte jag också, på ICA, och jag tyckte den var riktigt fin.



Här skiner solen idag. Känner mig inte så pigg dock, är förkyld och hängig, men det går väl över snart. Hoppas ni känner er bättre och att ni har en bra dag. Ta väl hand om er så hörs vi!


Kram Elzie


PS! Jag hoppas verkligen att Blogger fungerar bättre snart. Det tar en hel evighet att lämna kommentarer så om jag är dålig på att skriva hos er så vet ni varför. De måste ju kolla upp vad det är som är fel snart, tycker man.




10 kommentarer:

Maria sa...

Vilken underbar ros. Och deaaa små minirosorna brukar bli jättefina ute...så lycka till.
Ang Blogger problem se här: We're investigating an issue which is preventing login and comment posting for some users, and hope to have a fix released shortly. Hittade dett på bloggerssida. Jag har ju också haft en del problem. Önskar dig en skön kväll, Kramar Maria

Lisa-olsi sa...

Grattis till bröllopsdagen.
Fina rosor och kruka.
Krya på dig.
Kram Lisa

Missfryd sa...

Gratulerer med bryllupsdagen som var.
Vakre roser du har fått:-)
Klem Ingrid

Anette sa...

Hej vad roligt med en ny bekantskap och tack för dina ord hos mig! Det är så skönt med den här bloggvärlden för man träffar på en del likasinnade och känner sig inte så ensam i sina funderingar.
Gillar också rosor och den där krukan är jättefin, såg en på "mitt" ICA också. Jag har nästan bara zinkkrukor till mina sommarblommor ute. Kram Anette

Härliga Livet sa...

Grattis till Bröllopsdagen. Tack för dina fina kommentarer hos mig. kul med nya besökare. Jag lägger till mig som följare hos dig, så kommer du inte bort. Rosor i kruka är välldigt fina och enkla att sköta om.
Ha en skön kväll.
Kram Pernilla

Anna sa...

Jodu...Äldsta dottern Clara läste om tranor i skolan, så vi var vid Hornborgarsjön i våras. Det var rent sjukt många, NÄSTAN lite FÖR mycket!:)
Kram Anna

Änglarna finns sa...

Ett försenat grattis..på bröllopsdagen!
Vilka underbara rosor!!!
Skall nu tassa vidare...önskar dej en God natt, och krya på dej!
Kram Annika

Anonym sa...

Ett försenat GRATTIS på bröllopsdagen!!! Så fina rosor du fick av maken! Vad stor lilla Fia börjar bli. Hur gammal är hon nu?

Elzie, har du slutat helt o hållet med scrappingen nu? Saknar att få se lite alster!

Hoppas du får en fin vecka!
Ta hand om dig!
Kram Suss

Monika sa...

Grattis! Underbara rosor av mannen och också så vacker miniros med kruka. Rosor är alltid något alldeles speciellt.

Vi firar vår bröllopsdag på torsdag. 32 år ! Jaaa jisses! Nog börjar man bli gammal! ;o)

Jag har också tröttnat totalt på allt tjorv med blogger. Ibland går det ju inte ens att logga in. Hoppas det snart blir bättre.

Ha det så gott och mys och må! :o)

Kram

Monika

Moa sa...

Grattis i efterskott.. o så fina rosor du fick, en härligt röd färg och roligt att du hittade en miniros med samma nyans. Ha en härlig dag.. just nu lyser solen och sommaren har kommit tillbaka till oss.. njut..=). Kram/moa