tisdag 24 februari 2009

Hej på er! Tusen tack för alla kommentarer med glada hejarop och annat när det gäller mitt rökstopp. Aldrig trodde jag väl att folk skulle vara så intresserade av det, men det glädjer mig att det är så. Och så många det är som rökt tidigare. Ja, var glada att ni kommit ifrån det, jag har mitt framför mig, men nu har jag bestämt mig. PÅ SÖNDAG, 1:A MARS, SKA JAG SLUTA RÖKA!!! Jag hoppas att ni håller alla tummar ni kan för mig för det kan behövas. Men denna gången ska jag lyckas. Kan ju inte skriva det här och sen fortsätta röka, ha, ha.

Hi! Thanks a lot for all the coments that has been about me stop smoling. I never thought that people should be so interested in it but I'm happy it's that way. And lots of people have smoked earlier. Well, you can be happy you got rid of it, I have it in front of me. But now I have decided. ON SUNDAY, MARCH 1ST, I WILL QUIT SMOKING!!! I hope that you will follow me here and wish me all the best. This time I will succeed. I can't write it down here and then keep on, LOL.




Jaha, det ser ut som vi skulle få ett kungligt bröllop här snart. Tycker det är roligt att Victoria och Daniel, äntligen, har kommit till skott. Flickebarnet är ju 31 år så det är verkligen dags. Jag önskar de unga tu allt väl för framtiden. Och så kul att få se eventuella små telningar till paret framöver.

It seems as we will get a royal wedding here soon. I think it's nice that Victoria and Daniel, at last, have decided to get engaged. The girl is 31 years old so I think it's really time for it. I wish them all the best in the future. And it'll be nice to see some new prince's or princesse's here in the future.

Ha en fortsatt bra tisdag allihop. Själv ska jag kurera mig från min maginfluensa som jag smittades med i helgen. Men till torsdag lär jag vara fit for fight igen. Vi hörs!

Have a good Tuesday everyone. I'm going to cure myself from the stomach flue that I got this weekend. But I guess that I'll be back in business on Thursday. See you!





41 kommentarer:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, nu ska vi heja på dig ordentligt när du ska sluta röka!

Och du var tydligen insatt i kungligheternas göranden också! Så det ska bli bröllop? Hade jag inte en aaaning om...

Kram
Marie

Maria renoverar sa...

Lycka till!
Jag slutade för två år sedan. Jag håller tummarna.
Kram Maria

Inger-55 sa...

Klart du greier å kutte ut røyken! Og husk.... det er mange som følger deg med argusøyne nå...
Grattis med de to nyforlovede kongelige. Blir sikkert ett flott bryllup med et flott par!

KLÆMMMM

Brit. (lille meg) sa...

Gratulerer Elzie! Jeg har ikke vært inne her og sett at du skal slutte å røke. Du er tøff!
Lykke til! Jeg er sikker på at dette greier du!
Jeg kjenner flere som har sagt at hvis de hadde visst at det var så enkelt, skulle de ha sluttet for lenge siden.
Heia Elzie!
Ha en fin dag!

Petra sa...

Ja, den här gången ska du klara det. Heja Elzie!
Jag håller tummarna.
Kram
Petra

Resa med Herbert sa...

Hej Elzie!

Lycka till med rökslutet, men varför vänta tills söndag när du kan sluta idag redan? Som du förstår så är jag en novis inom detta område, så det är ju lätt för mej att säja :))

Hoppas att du snart är frisk och kry igen och är uppe och studsar.

Solvarma kramar från Irene

Li@n sa...

Maginfluensa är ju ett elände! Fast en del känner avsmak för att röka när man är ur gängorna, fast det ena kan ju räcka mer än väl...

Ska hålla tummar o tår och vad nu som hållas kan. (Det vore som att be mig sluta äta salta fiskar-omöjligt!!!)

Må så gott o krya på dig!
kram kram
Lian

Anonym sa...

Hej!
Ska verkligen hålla tummarna för dig! Det kommer att gå bra! Säg det till dig själv i spegeln tio gånger tre gånger om dagen!
Och stackars dig med maginfluensan! Jag har precis blivit bra från min! Krya på dig!
Hulda

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Strongt Elzie! Jag håller alla tummar och tår. Kanske hakar på...
Må så gott och krya på dig!
Kram vännen!
nina

Stina sa...

Stackars dig...magsjuk, fy då. Som jag skrev tidigare så håller jag tummarna så de vitnar och hoppas verkligen att du lyckas sluta...du skulle ha passat på i helgen när du var dålig, för då rökte du väl inte?

Ska försöka få till ett par bilder på den färdiga "brädhögen" imorgon, har tagit lite tid att bli klar men jag måste jobba ibland också...har tillbringat 36 timmar på jobbet från fredag ef. till måndag morgon.

Kram
Stina

♥ Pia... sa...

heja heja ..vilket bra beslut att sluta röka..suveränt...detta kommer du klara galant..och när man skriver det så här..ja då bara måste man klara det:)..kram..PIA

Anonym sa...

Vad kul att du har bestämt dig nu när det ska ske! Håller verkligen både fingrar och tår för dig att du ska lyckas, verkligen!!!

Stackars dig med magsjukan, så otäckt! Men nu får du lite extra tid på dig att börja med swapkorten då, ser verkligen fram emot en ny laddning med receptkort snart! Ska snart börja på mina också.
Sonen är äntligen tillbaka i skolan nu efter sin magsjuka han fick förra veckan, usch vilken pärs för honom och för dig! Vi andra i familjen klarade oss denna gång, gudskelov!

Ha en bra konvalescent nu och sköt om dig!!!

Många kramar Susanne!

PS: Välkommen till min blog så får du se vilket blogcandy jag hittat, kanske något för dig också!?! DS

Mitt hvite hus sa...

~Hei så braa..jeg skal heie på deg med høye HEIA rop. Dette klarer du!! Jeg sluttet i januar og holder meg enda. Det er deilig å være røykefri:O=)
Gartulerer med det forlovningen ja , hørte det på radioenO=)

Lykke til Varme klemmerO=)

Lene sa...

Godmorgon vännen!
Ja det lovar jag, jag ska hålla alla tummer jag har och det verkar vara en del *S*

Hoppas vi ses i Mars!
Ha en bra dag och var rädd om dig!
Kram från Lene

Anonym sa...

Det är väl klart att du klarar det nu när du bestämt dej...Jag önskar dej LYCKA TILL!

Kramar

hagagården sa...

hej
tack för kommentaren,oj har du ochså haft maginfluensadet har jag ochså,söndag o måndag var jag sjuk fy va hemskt det är.
hoppas du mår bättre nu.
kram
ninni

Lene sa...

Elzie jag tror jag glömde att berätta var jag fått tag på rosorna.
De som är på lådan är faktiskt från en ljusmanchett. Men de går att köpa i lite olika webb shoper. Magdas har dem:
Kram lene

Anonym sa...

Hej Elzie!

Tusen tack för alla fina kommentarer på min blogg.

Först menar du de vitaktiga blommorna i vår julgran?
De är köpta blommor som jag bara stack in i julgranen.
Vet inte om jag kan få tag i såna. Men om jag kan hur många vill du ha?
Kolla igen och meddela mig exakt vilka blommor du menar.

För det andra, heja dig som ska sluta röka. Jag slutade för tre år sen. två månader innan jag blev gravid med Matilda.
Jag slutade tvärt utan någon hjälp, ren viljestyrka. Men herre jisses vad tufft det var. Det hjälpte ju att bli gravid för man hade ju bara tankar på barnet.
Jag rökte som en borstbindare och älskade mina ciggarretter. Min make avskydde det!
Det går inte en dag utan att jag saknar det! Men visst är det skönt att vara fri från det!
Så jag vet hur svårt det är och jag kommer att hålla tummarna för dig och heja på dig.
Jag hoppas att du fixar det och jag hoppas du använder hjälp medlen de har ute nu till hjälp.
Du anar inte hur skönt det är att inte lukta rök, inte ha behovet alla dessa pengar det kostar. Jag kan lukta och smaken är bättre....Där är många plus.
Oj, detta blev en hel roman.....

Hör av dig om blommorna.

Kramar i massor
Bodil på andra sidan plurret.

oumberligating sa...

Hej Peter Olofsson heter jag som skriver dessa rader och terroriserar min omgivning med långa jobbiga kommentarer. Fast det är väl lite av grejen med att blogga att få lite kommentarer och åsikter om allt möjligt, startade upp den här bloggen jag skriver ifrån som en drag/hjälp blogg för en Smärtförening (fysisk smärta) som jag håller på att starta upp och det har fungerat bra, från början så var det inredning och design även antik som gällde men nu har jag spårat ut helt(ler) så nu är det ett djäkla sammelsurium som en icke nöjd bloggare skrev till mig, sådant gillar jag. Ha en fin kväll och en skön eftermiddag av det som är kvar, mvh från Peter!

Viveka i Bläckhornet sa...

Så bra att du kommit till det beslutet. Du ser att du har många som stöttar dig :)
Nu spar du ju dessutom pengar som kan läggas på - inredning.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Jeg melder meg inn i heiagjengen jeg. Håper du klarer å slutte når du først har bestemt deg.
Og grattis til Sverige med kongelig forlovelse!
Klem

Maritha sa...

Jag tror på dig! Du klarar säkert av att sluta röka! Hoppas du kan ge oss andra som röker lite tips och råd. Jag ska följa dig och hålla tummarna för att du ska lyckas!

Anonym sa...

Hej igen!
Menar du de silvriga, eller de vita eller de med lite guld i?
Eller vill du blandat?
Jag har ett konto i Sverige så jag kan maila nr sen.
Kram

Lotta sa...

Självklart heja jag på dig! Du klarar det!!!!!

Tack för gulliga ord inne hos mig! Just nu är jag rätt dålig på att gå in till alla jag vill och kommentera, men jag har inte fått tillbaka energin än, är fortfarande i någon sorts vinterdvala, men snart nog så ska nog glädjen och energin komma tillbaka.

Ha det jättegott!
Stor kram
Lotta

Anneli sa...

Det kommer att gå sååå bra med ditt rökstopp - håller tummarna och tänker på dig...
Kram/Annelie

Anonym sa...

Krya på dig.
Kram Mia

Unknown sa...

Tar plats i hejarklacken jag också, där jag förstår att dimman verkligen kommer att lätta! :-)))
Själv har jag inte ens provat på sånt, utan har hållit mej till virkandet...kan ju nästan ha känts som en last ibland det med :-)))

Magsjuka, men usch då, hur är det med dej nu...?
Skumma virusar nuförtiden, och segdragna på nåt sätt :-(

Såg Vickan i nån tvsnutt på Aftonbladet, hon får nog söta små kottar med vackra ögon.

Kramen
från Eva

Frida sa...

Hej Elzie!
Håller alla tummar jag har för att det går bra med ditt sluta röka projekt. Jag beundrar verkliken dem som försöker sluta, det är stakt gjort.
Hoppas allt är bra med dig!
Kram Frida

Kajsa sa...

Här kommer flera blånande tummar. Har också rökt.. som många andra, ser jag. Nåja, det går säkert bra. Vänta tills du upptäcker ditt luktsinne igen! : ) Det är kul.. och lite skrämmande! Önskar all lycka till!
Kram
Kajsa

Roza sa...

Jaha det var på tiden;) fniss.
Då får vi en rökfri Elsie med oss till Götet då.
Lycka till ock kram från före detta rökmissbrukarern Roza

Husbilsresan sa...

Ja,det är klart jag håller tummarna för dej nu när du slutar röka....ett superbra beslut,tycker jag.Jag har faktiskt också rökt en gång i tiden, men slutade när jag fick barn...och det är jag glad för.Det är ju inte bra för varken hälsa eller plånbok.
Kram/Gunn

Petra sa...

Kunde inte vänta, har beställt dem på Inky Wings.
Ha en bra helg.
Kram
Petra

Petra sa...

Jaha, då är det äntligen dags imorgon du Elzie. Första dagen på resten av ditt rökfria liv. Lycka till, ska tänka på dej alldeles särskilt mycket imorgon.
Kram
Petra

Lene sa...

Hej Elzie.
Hoppas du hafr en fin lördag och får en härlig söndag! jag jobbar och är lite vilsen i tiden.
Kram Lene

Södralycke sa...

Lycka till med rökstoppet, jag ska heja på dig så klart!!

Hoppas du får en fortsatt skön helg! Kram Johanna

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas verkligen att det går bra för dig att sluta röka. Det är en stor utmaning du har antagit. Maginfluensa är ju inte kul. Hoppas att du är pigg snart.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Anonym sa...

Hi Elzie! Hope that nasty stomach flu is gone!!!!! I also wish you the best of luck with your end to cigarettes! You know you can do it!!! It is hard to give up anything you've been doing for years! For me it is coffee!!! and chips!lol and chocolate!lol and... BUT WE ARE BEHIND YOU CHEERING YOU ON EVEN IF YOU CANNOT SEE US!!! Just remember to find something else to do when you get the urge to light! knitting would be good? walking, cleaning? card making!yes YOU CAN DO IT!!!! Sincerely, Jeannette

Lisas torp sa...

Dagen D idag då! Lycka till och jag håller alla tummar för att du ska lyckas! Starkt gjort att ta steget!

Sol i Sthlm i dag och det blir nog liten promenad!
Ha en fortsatt skön söndag!
Kramar
Lisa

Dubbelörn sa...

Håller tummar o tår för dig!!

Har också varit rökare i mitt tidigare liv ;). Nu är det kära mannen som ska göra ett nytt försök. Han börjar nya jobbet imorgon o har bestämt att inte röka under arbetstid. Jag hoppas arbetsdagarna blir riktigt lååånga på nya toppjobbet så vakentimmarna för rökning blir väldigt få... *gaskrattar*.

VArmalyckatillkramar

Butik Östergården sa...

Jag hejar på och hoppas verkligen att lyckas denna gången. Tänk på hur envis du är så går det nog.
Jag känner på mig att det går bra den här gången.

Önskar dig en riktigt härlig vecka!
Kram Helen

Neabear sa...

Hope you are feeling better by now. No fun being sick. Yuck!