fredag 10 juli 2009

Hej på er! Ja, så här ser det ut på fönsterrutan titt som tätt. Inte det roligaste sommarvädret, men vi får väl hoppas det vänder nån gång. Och det är ju inte dagsregn som väl är.


Själv håller jag på och räknar ner nu inför semestern. Jobbar i helgen + 3 dagar nästa vecka, sen är det ledighet som räknas. Det ska bli så skönt. Vi ska ha mitt äldsta barnbarn, Melissa, första veckan, men sen är det ledigt. Ja, jag vill inte påstå att det är så mycket jobb med henne heller. Hon är 12 år och sköter sig själv.


Nu hoppas jag att ni andra får en härlig helg och att det blir sol. Njut av ledigheten ni som har semester och ni andra får försöka njuta ni också. Vi hörs!

15 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Visst rä det mycket regn nu. Skönt att du också snart får semester. Hoppas att du ser till att vädret blir bättre igen då:).

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Stina sa...

Hoppas att du får mycket sol på semestern nu gumman. Kramis

Anonym sa...

Vad tråkigt med regn.. Men hoppas att det vänder snart.

Krams!

Brit. (lille meg) sa...

Å, det blir sikkert hyggelig å få besøk av barnebarn!
Jeg har ingen selv, og misunner dere som har! "Livets dessert" er det kalt.
Jeg skal på en busstur i midten av neste uke.
Ønsker deg god ferie,- og kos deg med barnebarnet!

Stina sa...

Den lilla ängeln får klara sig utan mig i helgen...jag gör som du, jobbar :)
Jag har 6 arbetstillfällen kvar innan min semester börjar. Lillsonen har då en arbetsvecka kvar, så jag tänkte passa på att återställa lägenheten i befintligt skick...dottern åker hem nästa söndag och då måste jag ha lite att syssla med för att skingra tankarna och inte bara sitta och gråta:(
Nu dröjer det minst två år innan hon kommer hem igen.

Här skiner solen idag...men fy vilket väder vi haft, vatten fyllda källare och ikull blåsta träd.

Ha en trevlig dag på jobbet :)
Kram Stina.

SusanneSj sa...

Nää, det är inget kul alls just nu med den svenska sommaren, USCH!!! Här regnar det inte nu, men det är väl bara en tidsfråga innan det kommer ner igen.
Jag tror snart att vi i Sverige får satsa på att bli risodlare, det verkar ju funka ganska bra när det håller på så här ; )

Skönt med semester du. Du har ju några dagar kvar du. Idag ska jag bara försöka vara på min första dag. Förvisso något som jag brukar misslyckas med...

Frusvea sa...

Du kan få ha min 11 åriga dotter också om du vill ;)
Ha en riktigt skön semester nu!
*kramar*

Butik Östergården sa...

Hej Elzie!
Du är så gullig som skriver fast jag är så dålig på att svara!
Fattar inte att tiden aldrig räcker till.
Trodde inte det skulle komma så många i dag, men se det kom massor av folk idag också. Så nu känner jag mig ganska trött. Skall ta mig en skål med egna jordgubbar, sen blir det nog tv för något annat orkar jag nog inte med.
På söndag kväll åker jag och min man ner till kusten ett par dagar. Jag har ju yngsta dottern arbetandes i smögen i sommar, har inte sett henne på ett bra tag nu.
Vi bor hos vänner i Ulebergshamn en km norr om Hunnebostrand. Ska bli skönt att komma ifrån ett tag.

Vad härligt för dig att semestern börjar snart. Hoppas verkligen vädret blir lite bättre tills dess.
Det blir väl kul att ha barn barnet hos dig ett tag!

Ha det riktigt skön!
Kram Helen

Anonym sa...

Hej!
Precis så har det sett ut, men idag har det regnat pyttelitet! Vad härligt att räkna ner till semestern! Ha det gott!
Hulda

Malin sa...

Regnar konstant här men jag klarade en dryga timmes promenad med hunden och då sprack det upp så jag fick se lite blå himmel o sol...
Ja önskar att alla semesterfirare ska få sol och fint väder och så även jag!
Trodde inte att det kunder egna så här mycket eller så här många dagar i sträck...
En jobbhelg är trög menads den pågår men snart är det måndag och vips är det din semester...
Ha en go helg trots jobbandet!

Kram från Malin

karina sa...

Hejsan!
Fick gräset klipp i mellam regnskurarna men inte ett dopp i havet har det blivit än. Mitt Olivträd står ute på bänken och stortrivs med allt regn den får på sig så jag tror det är under viloperioden den ska vattnas mindre. Vilket bra tips att ta tillvara gräset på och vackert att ha upphängd. Trodde på sol och bad nästa vecka men har fått en sjuk mamma så det blir storsteden istället. Ha det gott, Karina.

Petra sa...

Hoppas du får fint väder på din semester. Vi är precis hemkomna från Norrland, var ända uppe i Boden och Luleå och där var det kallt men första veckan hade vi kanonväder och solade och badade varenda dag när vi tog oss upp längs kusten.
Ha det gott!
Kram
Petra

Bodil sa...

Då tycker jag att ni ska ta husvagnen hit till västkusten. Vi har hittills haft jättebra väder. Bara en och annan liten åskskur.
Kram på dig

Södralycke sa...

Vad Härligt med semester! Det brukar ju vara tiden innan som är bäst, när man går och räknar ner inför ledigheten och har allt framför sig. Samtidigt brukar man varje år känna att man aldrig hade orkat jobba en enda dag till när det äntligen är dags :)

Snygga gardiner till altanen! Precis något sådant som jag också går och funderar på att sy! Vad är det för tyg du använt?

Hoppas du får en skön vecka, Kram Johanna

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Nu är det snart semester för dig och jag hoppas så att det blir fint väder. Vi har bokat Skåne från fredag så jag hoppas verkligen på lite värme nu.
Vad kul att få rå om barnbarnet lite!
Hoppas allt är väl!
Ha det gott!
kram vännen!
nina