fredag 19 augusti 2011

En stormig inledning

Hej på er! Ja, nu är väl semestern slut då! Känns inte nåt speciellt måste jag säga. Måste väl innebära, som en gullig kommentar skrev, att jag trivs på jobbet, haha.

Jag har ju lovat att visa vad jag har målat. Och jag skulle ta några foton. När det var fint väder hann jag helt enkelt inte (var bara en måstedag i trädgården, sen har det regnat!) och sen har jag ju inte varit hemma när det väl har varit fint. Men jag kan ju visa en sak jag målat i alla fall och det är den här:


Visst är det ett bra foto, hihi? Och så snyggt arrangerat så man blir nästan grön av avund. Men den här ljuskronan var i någon obestämd grön/blå färg som jag inte gillade något vidare. Däremot gillar jag ljuskronan och den hänger nu ute på altanen. Det ska vara små "koppar" till värmeljus i också, men de hade jag glömt att sätta dit när jag fotade, märker jag. Ja, jag blir nog aldrig någon dekorerare!!! Den är spraymålad i zinkfärg och nu gillar jag den väldigt mycket.

Gubben och lilla vovven var ute på sjön för en stund sen när det blev alldeles kolsvart ute. Det började blåsa och regna så jag satt här och var orolig när dom aldrig kom hem. Till slut kom dom, väldigt blöta bägge två. Det hade gått över 1 meter höga vågor på vårt Helga hav. Inte klokt! Stackars Fia tålde nog inte den färden för hon har varit som förbytt sen dess. Far runt här så man får vara orolig så man inte trampar på henne, haha.


Måste ju visa en bild på henne också. Hon har blivit så stor och jag saknar den tiden när hon låg på mitt bröst med huvudet mot min hals. Men det är ju så naturen är!

I helgen ska vi ta det lugnt. Kanske åker vi och hämtar hem husvagnen på söndag, men det är inget bestämt. Jag hade hellre varit hemma! Jag hoppas ni får en fin helg så här i sensommartid. Ha det så gott så hörs vi!

Kram Elzie

9 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Gokväll! Förstår om du var orolig! Vem hade inte varit det! Tur att dom iaf kom hem välbehållna!
Ha en fortsatt underbar kväll!
Kram Annika

Monica sa...

Det är så trevligt att läsa dina inlägg! Dom är så avspända och naturliga!
Förstår om du blev orolig när mannen och hunden var ute på sjön i det vädret! Tack och lov att det gick bra!
Helgkram, Monica

Viola sa...

DU...den här lille vilden ligger sällan still, är en riktig hålligångare..väntar på att gäddtänderna ska tappas

Vad läskigt med 1 m vågor, det har oxå blåst hårt i Västerviks skärgård där vi nu är..ha en fortsatt skön helg, kram

Ullis/Leva på landet sa...

Det är ju egentligen skönt att börja jobba också, fast det är skönt och vara ledig också ;) Kan inte riktigt förstå varför det är lättare att få saker gjorda hemma när man börjar jobba igen.......

Så söt hon är Fia, det går ju så fort med djuren, men jag tror säkert att hon fortfarande är väldigt go.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Lisa sa...

Åh så skönt att dom kom hem igen hela och hällna. Ja hon är för söt. Ha en underbar helg...

Kram Lisa

Anette sa...

Kul att man kan piffa upp saker och använda dom igen!
Vad läskigt när det blåser upp så där. Vättern har inte heller sett så mysig ut de senaste dagarna, men vi har ju ingen båt så det är ingen fara för oss. /Anette

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Dette lysopphenget blir kjempeflott med levende lys, en varm høstkveld...for det må da komme noen fine kvelder utover høsten, fordi om sommeren nå er nesten slutt...kjedelig...
Godt at voffsen og gubben kom tilbake i god behold etter den sjøturen...

Ha en super dag og uke...

Englagård sa...

Himmel så stor hon blivit så snabbt. Jag ser att du är ungefär lika bra på att arrangera bilder som jag. Men snygg är ljuskronan i alla fall, jag visst inte att det fanns zinkfärg. Det måste jag köpa och gå loss på min ljuskrona så kanske den kan få komma upp igen:)

Kram Karina

skifferhuset sa...

Usch ja vad du måste ha varit orolig med man å hund ute på sjön! Tur allt gick bra! Ha en fin dag! Kram Iréne