tisdag 3 januari 2012

Blött, så blött!

Hej på er! Vi började det nya året med att ta en tur till Bergkvara. Brukar ju göra det någon gång på vintern för att se hur där ser ut. Senaste vintern vi var där var det massor av snö. Igår såg det ut så här:


Elstolparna stod i vattnet! Och som ni ser ligger det en massa vass vid sidan. De har varit flitiga och tagit av all vass som brukar vara runt platserna. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Vid vår plats brukar det vara lite lä i och med vassen men nu var allt borta.


Om ni förstorar bilden så ser ni en hög med presenning över nästan mitt i bilden. Det är vårt golv!


Så här ser det ut i närbild. Vi var väldigt glada att vi inte skulle köra upp husvagnen där just i går!!


Här låg det både stora och små båtar och inväntade våren. Man blir rent imponerad när man ser segelbåtarnas köl. Den är inte liten, om man säger så!


Och här är deras plats på sommaren. Normalt sett brukar stängerna (vad det nu heter?) hänga neråt, nu var dom snarare upplyfta!


Det här lilla lusthuset (som INTE står snett, skyll på fotografen, haha) var det några personer i Bergkvara som satt dit. Men ve och fasa, de hade inte bygglov!! Förstår inte varför de skulle behöva det för det var inte större än en Friggebod! Skönt var det i alla fall att kunna krypa in där och inmundiga de goda räkmackor vi köpt på fiket i Torsås med en kopp kaffe till. Så skönt att slippa blåsten.

På tal om blåst så ska det ju bli storm igen. Vad jag är trött på dessa stormar! Jag är trött på blåsande över huvud taget. Tycker det gör inget annat. Känns ibland som man bor vid kusten där det alltid är mer blåst. Men man får väl ta det också.

Nu måste jag göra lite nytta innan jag ska till jobbet. Ska jobba lite extra idag och också i morron. Sen är jag ledig torsdag innan det är dags att jobba helg. Jag hoppas ni får en fin dag. Ta hand om varann så hörs vi!

Kram Elzie

17 kommentarer:

Monika sa...

Hoppas du får en fin dag själv :o)

Där är det blött och här är det snö snö snö!

Glömde att svara på din fråga om ståltrådshjärtat. Självklart kan jag göra ett sånt till dej. Men det kan ta ett tag eftersom jag just nu har en ilsken inflammation i ena handen och en nästan lika ilsken i den andra. Och så måste jag få tag på mer ståltråd. Mitt lager har tagit slut för ganska länge sedan nu.

Ha det gott nu och blås inte bort i alla stormar som härjar där!

Kram
Monika

Stina sa...

Vatten, vatten, bara vanligt vatten :)Jag tycker bättre om vintern 2010, detta regnande och blåsande gör mig snart tokig.

Jag tycker att jag jobbar jämt nu...vi har börjat med timecare och det är väldigt svårt att få ihop tid. Nu har jag en natt kvar denna vecka sen en natt nästa vecka, efter det så ska jag ha lite semester.

Ha det så bra på jobbet och så hoppas jag att det nya året har börjat bra :)

Ha det bäst!
Kram Stina

Monica sa...

Ja, blött är det här också och blåsigt - igen! Vi bor visserligen vid kusten, men här är så mycket höga träd omkring, så på tomten blåser det inte så mycket, men om man går ner på stranden...
Men jag är glad att blötan kommer som regn och inte som snö!
Ha en bra vecka!
Kram, Monica

Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Blir också såå trött på detta väder..blött..och storm...phu.
Men trots vädret..ser det ut som om ni hade en mysig utflyckt!!
Ha en fortsatt mysig dag!
Kram Annika

Hjärtruds Stuga sa...

Hej!

Det verjar som ni hade en skön utflykt trots blötan. Lusthus är perfekta att krypa in i och fika. Utsikt åt alla håll och så lipper man få vatten och vind i ansiktet.
Jag kan heller inte säga att jag saknar snön. Det har varit två långa vintrar med mycket snö. Jag bor på landet och snöröjningen fungerar lite si och så i vår vägsamfällighet. Det här regnandet och blåsten är ju heller inte kul. Känns som en låååååång höst. Längtar redan till våren.

Ha en fin dag.

Kram Karin

bakom berget sa...

Det ser ut att vara ett jättefint ställe. Kan tänka mig att du längtar till sommar och sol.
Här har det just börjat blåsa som tusan just nu. Kommer det en storm till mån tro??
Ha en fin kväll!
Kram från Åsa.

skifferhuset sa...

Hej vännen! Måste nog tillstå att vintern ifjol var bättre med snö fast kanske inte så kallt, jag hatar detta regnande å blåst, nu slår regnet mot rutorna på huset! Mysigt med räkmackor å kaffe i det lilla huset! Sköt om dig! Kram Iréne

Inger Marie sa...

Hei Elzie:)...jeg er så enig...sååå trøtt av all denne vinden...nå har det blåst opp igjen her ved kysten hos meg...
Godt jeg kan trekke inn i bloggverden:))

gunsan sa...

Ja det vill jag lova var mycket vatten;))

Här är det relativt lugnt med vädret just nu, men det rasar snö från taket o det är iskana på vägarna;)

Kramizzzz

Anette sa...

Det är vacker där på kusten! Men oj så mycket vatten det är ute i naturen nu. Det är svårt i skogen också för det blir små sjöar här och var. /Anette

Tre Tanter sa...

Blött och idag är det nog ganska blåsigt också kan jag tänka mig. Men till sommaren....då blir det ett paradis igen.
Ha det gott!
Kram från Tre Tanter.

Snäckskalsdalen. sa...

Japp, här är det storm och har så varit hela natten. Och gissa vad, just nu tittar solen fram en aning. Hade nästan glömt att den fanns.
Agneta kram

karina sa...

Hejsan!

Vilka fina tallriksunderlägg som jag ser är virkade kanter på, men jag kom på att jag kunde ju ta de i papper jag har i lådan nästa gång. Du verkar vara en hejare på att virka fast och fint av tunnt garn. Jag ska försöka med lite tunnare garn att få till lite rosor, för man måste ha något framför Tv. Nog kan jag dricka ett glas vin men tycker ett glas öl är lika gott. God fortsättning och så håller vi tummarna att efter Emil så är det stiljte i luften, Karina.

Fjellets datter sa...

Tenk her har vi vært spart for så mye storm, mens mange steder i Norge har fått kjenne på uværet! Det så ut for en fin plass dere har til campingvognen...og du skal se det blir bra før dere kjører ned den dit! Lillhuset var så søtt! Ønsker deg en god fridag i morgen...og god vakt til helgen...jeg har alltid fri i helgen.
Fortsatt fineste kvelden til deg!
Klem fra Kristin

gunsan sa...

SV: Yohanna i Las Palmas
http://yohannailaspalmas.webblogg.se/ brukar med jämna mellanrum ha något som kallas Real Life, där hon har olika "ämnen" som den som vill får skriva om, riktigt roligt är det o mycket skoj får man läsa;))
Kika in där när du får tid;))

kramizzzzz

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja nu är man rejält trött på både regn och blåst. Jag vill ha vår meddetsamma. Jag hoppar gärna över vintern, och någon snö vill jag inte heller ha. Möjligtvis ett tunt lager med pudersnö, bara för att det skulle bli lite ljusare.
Kram
Marie

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag tycker nog det är lite snopet att det inte blivit någon snö ännu. Och smutsigt blir det ju också så fort man sticker näsan utanför dörren om det så är med bil eller till fots.

Jaja snart sitter ni där ute på bänkarna och mumsar på en glass.

Ha en fin fin trettondagshelg!
Kram,
Regina