tisdag 27 maj 2014

En blåsig majdag

Hej på er! Ja, här blåser det friska, iskalla vindar idag. Stor skillnad på 15+ och de 28+ vi hade igår. Men det kan vara skönt med en sån här dag emellanåt också.


Nu blommar min Magnolia Susan! Trodde att den skulle blomma innan bladen slog ut, men så var inte fallet, haha. Får väl se om den tänker fortsätta på det här viset. Gillar färgen på blomman i alla fall.


Aklejorna är helt underbara. Har flera i olika färger, men det finns plats för fler. De är tacksamma också för de frösår sig själva helt och hållet.


Min lilla ängel får stå på den här betongbollen i år. Förra året syntes den inte i landet, och dessutom blev den väldigt smutsig. Så nu får den visa upp sig såhär.


Min härliga Miss Batesman. Den tycks trivas i sin kruka. Klädde ju in både den och stänglarna i höstas. Stänglar som bara var att ta väck i våras. Förstår fortfarande inte varför jag skulle spara dom, men nån här kanske vet?


Så här ser vår häck ut numera. Jag bara älskar den! Så skönt att kunna sitta eller gå omkring på tomten utan att varenda kotte ser en. Och nog har den växt bra.

I helgen var vi i husvagnen. På lördagen firade vi 11-årig bröllopsdag och vid middagstid traskade vi iväg till restaurangen på campingen och intog middag. Det blev fläskfile, potatisklyftor och en otroligt god sås med svamp i. Jättegott och rikligt med mat. Det får nog bli mer middagar där i sommar.

Nu ska jag ut och fixa till mina dahlior och begonior som fortfarande inte kommit i jorden. Hoppas ni har en fin försommar. Ta det lugnt så hörs vi!

Kram Elzie




8 kommentarer:

Rigmor sa...

Läcker färg på Magnolian, och det är tydligen inte alla som blommar på bar kvist. Och aklejan då...hur söta är inte dom? Å visst är det lite underligt att de efter några år kan ändra färg, eller om det är nya som frösått sig på samma ställe kanske..Tacksam blomma iallafall.
Skönt med insynsskydd. Här på landet kanske det inte känns lika nödvändigt men vi har också en häck. Dock inte så vacker...Och för några somrar sen försökte jag t.o.m. ta ned den, men gick bet då jag upptäckte att det satt ett gammalt nätstaket invuxet i den!!
Ha det så gott och nu får vi hoppas på lite ljumma vindar igen.
Kram kram

Stina sa...

Blommor och trädgård tillhör inte favoritsysselsättningen men jag vet vad du pratar om :)
Kram Vännen!

Monica sa...

Dina vita aklejor är ju alldeles underbara! Mina aklejor har en tendens att bli dubbla och konstiga, inte alls så fina!
Er häck har ju verkligen blivit både tät och hög! Förstår att du gillar den!
Så får jag gratulera till 11 år som gifta! Mysigt att fira med en god middag!
Kram, Monica

Herr Nilssons Fru sa...

Hej kära blomster vän, vilka fina blommor o häcken har blivit hög o fin den med :)
Grattis till alla år av kärlek. Blev lite hungrig när jag läste om Er mat, men nu är de lite sent för att stoppa in någon i munnen:)

Glöm inte bort att höra av Er o kom o hälsa på någon helg när ni är vid husvagnen.
kramiz Kramiz

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka fantastiska aklejor du har! Ljuvliga. Och häcken är jättefin och visst är det skönt att kunna knalla omkring lite ostört så där!
Agneta kram

Black Iris sa...

Aklejor tillhör mina favoriter.. Tänk så många olika det finns och alla är så fina..

Kram Maidi

Gunillasljusglimtar sa...

Så fina blommor! tack gulliga du för din titt hos mej! Fast jag vill inte klaga heller...Det blir väl bra! Kraam gunilla

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.