torsdag 13 oktober 2016

Uppgrävning av diverse

Hej på er! Jaha, så har snart halva oktober gått också. Vad är det som händer? Tiden bara går fortare och fortare. Huga!

Idag har Fia och jag varit ute och grävt. Eller Fia och jag, kanske snarare jag som grävt lite. Tog upp mina röda dahlior.



Så här såg den ut efter regnet som kom för ett tag sen. Därefter har det varit dåligt med nederbörd så jag hoppas dom har rätt när dom säger att det ska bli regn i helgen. Inte så roligt för alla helglediga kanske, men välbehövligt för våra sjöar bl. a.


Köpte ju två chokladblommor på sensommaren som också fick komma in nu och fick lite jord att stå i. Så hoppas jag att de överlever till våren. Bara älskar färgen på den blomman.

I morgon ska vi kanske få ett lastbilslass med jord hit. Ska ju fylla odlingslådorna, samt göra nytt land. Blir mycket att gräva och dona. Lär nog räcka till de andra rabatterna också, för det börjar bli lite dåligt med jord i vissa.

Det blir jobb för mig i helgen. Börjar redan vid 14 i morron. Sen är man inte hemma mycket förrän vid halv 10-tiden på söndag kväll.

Men nu får jag fortsätta här hemma. Ville bara lämna ett livstecken till er. Ha det så gott så hörs vi.

Kram Elzie

13 kommentarer:

Ezter sa...

Ha en skön Oktober!

Vardag och flärd sa...

Så fin höstheader du har! Ja, chokladblomman har en vacker färg, hoppas du klarar den över vintern (det gjorde inte jag).
Ha en fin helg trots att du jobbar!
Kram Eva

Monica sa...

Ja, nu börjar det bli dags att höststäda lite i trädgården. Ännu står trädgårdsmöblerna ute, men bara det blir lite torrare väder, så ska vi ta in dem. Här har det kommit en regnskvätt varje natt sedan vi kom hem.
Ha en trevlig helg - på jobbet...
Kram, Monica

Erikslundsliv sa...

Lycka till med grävlingsjobbet! ;-) Så fina chokladblommorna är, och dahliorna med!
Trevlig helg!
Kram, Ann

Unknown sa...

May we display your header on our new site directory? As it is now, the site title (linked back to your home page) is listed, and we think displaying the header will attract more attention. In any event, we hope you will come by and see what is going on at SiteHoundSniffs.com.

Evas Kvarnaro sa...

Hej, det är ju lite jobb med de där dahliorna, jag vet har ju också den blomman eller knölarna. man måste ju gräva upp dom annars fryser knölen sönder, synd vore på de rara vackra tacksamma dahliorna. Då har du en bra förvaringsplats för dem också, toppen.
Choklad blomman är också en ljuvlig liten sak, sen doftar den så gott att man bara vill äta upp den, hi hi . . .
Jag fick en av min väninna förra året, tyvärr dog den, sen har jag inte själv köpt någon ny, men till nästa år ska jag göra ett nytt försök.
Må väl/ Eva

FREEDOMtravel sa...

Nog går tiden fort alltid... Fina blommor!

Linda sa...

Beautiful photos!!! :)

Gunillasljusglimtar sa...

Hej o tack för titten hos mig! Ja vilka fina blommor! Vi har fyllt på jord lite varstans här hemma också! Regnet har verkligen behövts o nu skiner solen här i Lidköping.Kram Gunilla

Gunillasljusglimtar sa...

Hej o tack för titten hos mig! Ja vilka fina blommor! Vi har fyllt på jord lite varstans här hemma också! Regnet har verkligen behövts o nu skiner solen här i Lidköping.Kram Gunilla

Gilla sa...

Det var kul att du hittade till min sida och kommenterade där.
Nu fick ju jag nåt nytt att läsa också.
Eftersom vi bor i en lägenhet och bara har en balkong att sätta växter i lådor där, så får jag ju säga att det var trevligt att se vad du kan göra med dina blommor.Det var u vackra blommor du visade också.

Sv: Jag själv är ju inte den som släktforskar utan det är min dotter. Hon har ju lyckats att få fram trevliga resultat, som jag berättade om. Boken om Vasarna är mycket intressant. Jag fick lära mig mycket nytt om släkten Vasa.
Men jag har också fått gamla dagböcker, som jag har renskrivit. Därför brukar jag kalla mig för folklivsforskare i stället.
Som jag skrev, så läser jag jättemycket.I slutet av min arbetskarriär, så arbetade jag i en stor bokhandel och skötte deras ekonomi.
Det följde med att man fick personalrabatt i butiken. Så jag blev överlycklig och skaffade mig den ena boken efter den andra.


Kram/Gilla

Evas Kvarnaro sa...

Hoppas du inte blivit sjuk Elsie, det är tyst på din blogg.
Sköt om dig/ Eva

Evas Kvarnaro sa...

Tack Elsie för kommentarerna, hoppas du får energi att skriva nästa år, 2017.
Önskar dig en GOD JUL & GOTT NYTT ÅR./ Eva