måndag 20 februari 2017

Ett jättetrevligt besök

Hej på er! Ja, idag har man varit ledig efter jobbehelg. skönt, men lite lite att bara ha en fridag när man jobbat 30 timmar i helgen, kan jag tycka. Nåväl, verkar inte vara mycket att göra åt det, hm!



Har haft en helkul dag idag. Min "gamla" kompis och granne, Carin, har äntligen varit här. Så himla kul att sitta och prata skit och minnas en massa saker. Det jag minns, minns inte hon och tvärtom, haha. Vi är som två 80-åringar som sitter och babblar!! Men kul är det. Har planerat det här mötet länge, men eftersom hon är arbetslös (väldigt lätt i vår ålder att skaffa nytt jobb!) så måste hon vara med på diverse saker, och naturligtvis har dom lagt dom de dagar vi tyckt att vi kunde träffas. Är så kul att träffa en människa som känt en sen man var en tvärhand hög.


Blir lite Fiavarning på bilderna idag. Det är gubben som tagit dom på henne när dom var ute och gick häromdan.


Denna bilden är tagen innan snön försvann, som synes. Hon är inte så bra på att spåra alla gånger. Går gärna i bakslag, haha.


En härlig bild över Hästhallarna i Helgasjön. Fråga mig inte varför det heter så för det vet jag inte, haha. Gubben är fotograf igen när han var ute och pimplade härom sistens.


Och här är Hästhallarna på närmre håll. En riktigt fin dag var det, som synes.

I onsdags var det två år sen min mor dog. Jag kan inte fatta att det gått två år redan. Saknar henne så mycket. Senast idag tänkte jag att jag skulle ringa och berätta att Carin varit här, men det gick ju inte. Så trist.

Men nu ska jag ta hand om tvätten och göra lite nytta. Ha det så gott så hörs vi!

Kram Elzie



6 kommentarer:

Monica sa...

Det är så skönt med barndomsvänner, dom känner en liksom från grunden, man behöver inte förklara någonting! Och att sitta och fördjupa sig i gamla minnen: "Kommer du ihåg den där gången när vi...", etc, etc, det är ju så mysigt!
Ha det så gott, kram, Monica

Vardag och flärd sa...

Så roligt att träffa en gammal vän!
Förstår att du saknar din mor, jag saknar min också, det är två år sedan, varje dag vill jag ringa henne och prata, känns som jag aldrig vänjer mig vid att hon är borta.
Din gubbe är väl försiktig när han är ute på isen?!
Kram Eva

Eva-Lotta sa...

Man saknar hela tiden, tror det kvittar hur många år det går...

Evas Kvarnaro sa...

Härligt att få träffa vänner och prata skit som tonåringar, hi hi . . .
härliga dagar med pimelfiske och vovven ser underbar ut.
Ha de fint vecka, nu börjar 'Badhotellet'.
Kram/ Eva

Solstrimmor sa...

Kul med besök av gamla vänner. Ofta är det bara att fortsätta där man slutade fastän det kanske gått många år.
Saknar att ha en vovve vid min sida på promenaderna. Men inte att gå ut med på kvällen!
Tack för dina snälla ord om mina böcker, de värmer och ger mig lust att direkt sätta igång med Noras bok, som jag har börjat på men den får vänta till höstmörkret och min skrivartid börjar.

Ha det gott.
Kramar från Eva-Mari

LORI HIRST sa...

THERE IS A CURE FOR HIV/AIDS
 Never give up in life they all said there is no cure for HIV, which is a big lie I have passed through many processes. Also, I never believed there is really a cure to HIV/AIDS until I met Dr. James. The doctor that has been helping people for many years, I came across this doctor online when I was searching for an HIV permanent cure online. I found out about Dr. James, and to my greatest surprise Dr. James has the herbal medicine for HIV cure which I have been looking for years I explained my problems to him through the email I found on someone who testified about Dr. James herbal mix write me a reply and explain how the process work so after ordering for the medicine I got it within 4 days and I took it according to the way Dr. James instructed me, I was very happy after 21 days I took the medicine there was very big change in my health when I was done with the process I went for a test, I found out I am negative that was the day I have the tears of joy after all I have been through. You can also get in contact with my doctor through his email now  (drjamesherbalmix@gmail.com)  And He also has herbs medicine to cure the following diseases; Nephrotic Syndrome, eczema, urethra wart, chronic problems. Herpes, Cancer, ALS, Autism, Hepatitis, Diabetes, HPV infections, Hives, shingles, blistering, ulcer, Painful or Irregular Menstruation. HIV/Aids. Diabetics. Vaginal Infections. Vaginal Discharge. Itching Of the Private Part. Breast Infection. Discharge from breast. Breast Pain & Itching. Lower Abdominal Pain. No Periods or Periods Suddenly Stop. Women Sexual Problems. High Blood Pressure Chronic Disease. Pain during Sex inside the Pelvis. Pain during Urination. Pelvic Inflammatory Disease, (PID). Dripping Of Sperm from the Vagina As Well As for Low sperm count. Parkinson's disease. Lupus.  Cancer.  Tuberculosis.  Zero sperm count.  Asthma.  Quick Ejaculation. Gallstone,  Premature Ejaculation. Herpes. Joint Pain. Stroke. Weak Erection.  Erysipelas, Typhoid, Discharge from Penis. HPV.  Hepatitis A and B. STD. Staphylococcus + Gonorrhea + Syphilis. Heart Disease.  Pile-Hemorrhoid.rheumatism, thyroid,  Waist & Back Pain.  Male Infertility and Female Infertility. Etc. Take Action Now. Contact him & Order for your Natural Herbal Medicine:  and email him  @  Drjamesherbalmix@gmail.com.