lördag 12 juli 2008

Hemma igen - Home again


Väldigt liten bild blev det, men det var i alla fall på Västanviksbadets camping i Leksand som vi låg på semestern. En väldigt fin och välskött camping där vi trivdes bra. (Hur nu det går till att en Brynäsare kan trivas i Leksand?!?!). Vi hade en toppentid däruppe. Jag bara älskar det landskapet och det är synd att det ligger så långt ifrån mitt kära hem.
Vi träffade ju både Stina (Hemma på landet) och Birgitta (Nicolinas boning) med familjer och det var så roligt. Känns bra att veta att man trivs i verkligheten också med folk som man trivs så bra med här på bloggen.
En höjdpunkt till var när vi var i Dalhalla och tittade på Rhapsody in rock. Det var verkligen en upplevelse. Alla artister var bra och ljudet i det gamla stenbrottet är helt enormt bra. Dit skulle jag gärna åka igen.
Annars var vi runt och tittade på lite av varje. Men vi vilade oss också. Man kan inte fara runt hela tiden. Men nu är jag alltså tillbaka igen - fit for fight!! Att jag bara har en veckas semester kvar försöker jag glömma bort. Känner verkligen inte för att gå till jobbet nästa måndag *s*.
The picture was very small but this is the place where we spent our time in the county Dalarna. We had a very nice time. Visited friends from blogs and one evening we went to Dalhalla where we saw a consert with Rhapsody in rock. It's many different artists that sing and dance and it was amazing with the sound in that old quarry.
We saw lots of other things too, but also rested. You can't be everywhere. And now I'm back home - fit for fight!! I am not even thinking of the fact I only have one week of vacation left. I don't feel like working next Monday at all LOL.
Jag hoppas att ni alla har en skön sommarlördag. Här har det regnat och åskat nåt hemskt idag. Just som jag fått ut tvätten på linan!! Tusen tack för alla goa kommentarer. Vi hörs...
I hope that you all have a nice summers Saturday. Here we've had thunder and rain today. It began just after I got the laundry out!! Thanks a lot for all your sweet comments. Se you...
/Elzie

35 kommentarer:

TesaB sa...

Välkommen hem vännen!!! Här är en länk så ska du komma direkt till rätt post! *S*

Resa med Herbert sa...

Hej Elzie!

Ja du i Dalarna är det vackert. Välkommen hem förresten, även om det åskar och regnar, hoppas jag att du tycker att det är skönt att vara hemma igen, tråkigt med tvätten förstås.

Var det planerat att du skulle träffa dessa två bloggkompisar?

Vi har precis kommit in efter en 2 timmars härlig promenad, på en naturstig här i området som vi bor. Och snart efter det att vi kom in, kom det en rejäl åskskur, det var ju skönt att vi klarade oss.

Vad beträffar GÄSTBOKEN så är det bara att trycka på ordet, GÄSTBOKEN
både här och i mitt inlägg så kommer du in och kan skriva, jag skall lägga upp den på min nya blogg oxå a s a p.

Solvarma kramar från Irene

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att du hade det bra i Dalarna. Visst är det något visst med Dalhalla. Spännande att du hann träffa några från bloggens värld. Hörde av Stina att du tyvärr inte hittade till Hanna. Det var tråkigt. Jag var själv till henne den dagen. Hoppas att du gjorde många andra fynd i alla fall.

Ha det bra!
Kram Ullis

Anonym sa...

Hi Elzie! Welcome back!!! I checked a couple times to see if you were so I am glad you stopped by to let me know! Sounds like you had a great time! Listening to music is always great if it is the kind you like that is!!! At least now you have another week to rest or catch up! It is very very hot here today and I wish a storm would blow in to cool things off and water plants since I am being lazy today!lol I'm trying to come up with something interesting to post for Monday but I'm not sure what? Blogging is becoming like a job even if it is fun!!! Well I won't babble on anymore but just wanted to say HI! Enjoy, Jeannette

Malin - I min trädgård sa...

Skönt att höra att vi är fler ;).

Det låter verkligen som ni har haft det skönt! Dalarna är ju väldigt fint... lite mycket mygg bara för min del. Kul att du träffade lite bloggvänner! Jag har ännu inte vågat mig på att träffa några ännu... fegis som jag är.

Ha det riktigt skönt nu!

Kram!

Klarafina sa...

Vilken fin semester du har haft. Synd bara att den går så fort. Jag skall jobba en vecka till och sen är det min tur............

Brit. (lille meg) sa...

Velkommen tilbake fra ferie!
Det er alltid koselig å ta en tur, bort fra hjemmets fire vegger. Men du verden så godt det er å komme tilbake igjen!
Det er et ordtak som sier "borte bra, men hjemme best", og det er iallfall sant for meg.
Jeg gleder meg over å ta en tur, men så er det alltid godt å komme hjem igjen også....
Jeg var på en tur i forrige uke, og så skal jeg på en ny tur ( med buss) i august.
Ønsker deg en fortsatt god sommer!

Stina sa...

Hoppas att vi träffas igen , du gumman min. Hälsa gubben!
Kram Stina

NICOLINAS BONING sa...

Ja jäklar i min låda vad det gick undan när han väl satte igång!
Nu funderar han t.o.m på att sätta upp grindstolpar till dom 2 grindarna som har varit i förrådet sedan förrförra sommaren...
Jag vet inte vart detta ska sluta...skratt...men det går väl över,eller vad tror du?
Ha en skön vecka och hälsa gubben!
Kramar/Birgitta
Pssst...ska strax i väg till Mora för att gå på bio...Mamma Mia...du vet;-)

Hagbacken sa...

Hallå där och välkommen hem! Roligt att höra att ni trivdes här i Dalarna! Visst är det underbart i Dalhalla? Har också sett Rhapsody där för några år sedan..det är såå stämningsfullt...sist såg jag Joe labero där förra året...och det var en magnifik show! Kul att få träffa litte bloggare LIVE!

Tack för din goa kommentar också!

Kram Linda

Hjärtats saga sa...

Hej Elize!
Ja, ni verkar ha haft det härligt på semestern. Jag håller med dig, i Dalarna är det vackert. Nu var det ett tag sedan jag var där, men skulle gärna åka dit igen och gärna Dalhalla.
Dina fingerborgsblommor borde nog ha kommit upp med blad nu, fast jag är ingen expert. Hoppas att de kommer, för de är så härlig blommor, så kraftfulla. Det är också så roligt att se hur humlorna älskar dessa blommor. Har stockrosorna kommit? Om jag inte minns fel, så är det likadant med dem, de är 2-åriga. Är ej helt säker.
Ha det nu så bra och många hälsningar från Kerstin

Lovise sa...

Hei, og velkommen hjem igjen. Ingen ting er som å komme hjem, ikke sant:)
Så gøy at du har truffet bloggvenner, det var nok hyggelig.
Klemmer fra meg.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Underbara Dalarna...ja där har man ju tillbringat en och en annan semestervecka:)

Förra året var vi nedåt i landet istället och i år har vi valt att stanna hemma. Men då fick vi såklart besök från "dalasläkten"

Vad härligt att träffa både Birgitta och Stina, de verkar ju så mysiga i sina bloggar:)

Kram Annica

karina sa...

Hejsan!
Akustiken måste ha varit helt underbart och jag hade satt ut hortensina i lite gödsel.Ha det gott, Karina.

Stina sa...

Kram på dig vännen!
Hoppas att ni gör något roligt idag.;-) Puss

Malin sa...

Hej!
Vad skönt med en lite semester och vad kul att träffa bloggvänner "in real life". Rhapsody in rock var säkert jättebra kan jag tänka mig!
Ha en bra dag!
Kram Malin
Ps. Va kul att du länkade till min lilla tävling.

Anonym sa...

Hi Elzie! Hope you are having fun this week! I am taking a lunch break and was glad to see you stopped in! I have been gardening for the past 3 hours and couldn't take any more, so very hot again! Thank you, my spirits are much better! Sometimes you just have to get off your butt and move away from a bad mood!!!lol How is your daughter doing with her driving since she is new at it! Good I hope. I still get nervous everytime my 18 year old gets behind the wheel! Well won't keep you just wanted to say Hi! Have a good week. - Jeannette

Hagbacken sa...

Tack för din söta kommentar Elzie..ville bara lämna ett avtryck och via att jag varit här....

Kram Linda

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei Elzie. Så var du hjemme igjen, oj så tiden flyr. Forstår din mindre lyst til å begynne på jobb igjen, friheten ferie gir er så skjønn. Men vi må jo alle tilbake til jobb, det får være trøsten:o) Koselig å høre at du har hatt det trivelig på ferien og tenk å treffe bloggevenner in real også, kjempe koselig.
Ha det godt vennen og kos deg riktig mye resten av din ferie.
Klem

Vardagslycka sa...

Vad härligt ni verkar ha haft det och vad kul att träffa bloggvänner!
Önskar dig lycka till i utlottningen!
Ha det fortsatt gott!
Kram, Carina

Elisabeth sa...

Dalarna... åh, blir jag inte lite avundsjuk nu! SE och jag åkte alltid, förutom de senaste åren då förstås, på campingsemester till Dalarna.
Vi åkte alltid till Mora camping, förutom ett år då vi åkte både till campingen i Leksand, och i Rättvik!

Men det är en underbart vackert i Dalarna, människorna är bara så vänliga och tillmötesgående... och så pratar de så härligt! Deras sjungande dialekt kan man inte annat än bli glad av!

Varm kram..

Stina sa...

Nä, men lille vovven. Hoppas verkligen att hon blir bra snart. Hon var så gullig och go...som ni.
Kramis Stina

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hihi, ja tenk så, julegaver, men aller helst skulle jeg eid en juleduk selv med noen fine monogrammer, det er det jeg prøver på ser du, her broderer man selv og så eier man ikke en eneste fin juleduk, skam på meg, hihi. Men du , har du lest den lille skriften under gjestebloggerinnlegget?... det gjorde ikke jeg da jeg kommenterte Hulda sitt innlegg...derfor ble jeg med i utrekningen uten egentlig å vite at jeg da ble med i en utrekning, ha ha. Jaja , jeg klarte da å levere noen ord fra meg til allmennheten.Mønstrene mine er arv og også antikke som jeg har kjøpt ja ;o)
Ha det godt min venn!
Klem

Änglahem sa...

Välkommen hem igen till de sydligare breddgraderna!!!*tihi*

Däruppe är det väl bara mygg o knott?!?!....nääää....bara jag som är avundsjuk*suck*. Få åka upp och träffa två härliga bloggerskor....Stina min lilla Fina, lika tokig i verkligheten kan jag tro som här i cyberspace?! Hon är bara för härlig den tösen!*fniss*

Jodå här lär komma fler bilder från trädgården, det är där det händer denna tid av året...får ju passa på att vara ute, inne och måla o dona kan man ju göra resten av året.

Må så gott vännen!!
Kramar, Ulrika

Elaine sa...

Hejsan!
Åh Dalhalla har jag alltid velat åka till. Har så lust att se en opera där. Nån gång ska det väl passa:)

Mamma Mia var jättebra, en film man blir i jättegott humör av.

Ha det så skönt!
Klem!

Malin sa...

Så härligt och gott det låter, och låter verkligen kul att ha träffat människsorna bakom bloggarna live...är inte förvånad att det var trevliga människor för det verkar som om alla runt om oss (vid bloggen) är goa...Kul!
Jag har precis börjat min semester och försöker landa i ledigheten, det får ta sin lilla tid men förstår Dig - att semestern ska gå så förbenat fort varje år...Vi får försöka pigga upp oss i höst och vinter med våra bloggar och hålla humöret uppe...Har ju en paus men kommer att sätta igång frampå, har bara gjort ett litet pausinlägg som igår men känner att jag är snart på G igen...

Kram från Malin

Ann-Catrin sa...

Oh vilken härlig semester ni haft.. tänk dalhalla har jag aldrig besökt faktiskt!

vad kul att träffa bloggare..härligt!
kram på dig A-C

Anita sa...

Nice to have you back, Elzie!
I just popping by to tell you that you should NOT miss to pass by my blog tomorrow because there will be a little surprise waiting for you over there!

XoX
Anita

PAT sa...

Sounds like you had a wonderful time Elzie. I think it would be fun to meet fellow bloggers!

Have a great rest of the week and weekend.
Pat

Gårdsromantik sa...

Så haärligt med en dalaresa!
Hoppas du får njuta mycket av sol och värme sista veckan.

Kram Maud

Anonym sa...

Hej, hoppas din sista semestervecka blir solig och skön, jag har gjort ett nytt inlägg om att gjuta i betong så får du svar på din fråga där...Kramar

Änglahem sa...

Hej Elzie,

Min lilla pippi tror jag är från Blomsterlandet....julgranspynt!! trot eller ej. Men jag undrar om jag inte sett sådana där fortfarande...iaf här i stan.

Trevlig Helg du med vännen!
Kram, Ulrika

Anonym sa...

Hej igen...Det är en småblommig clematis Paul Farges och den blommar mycket och länge...Kram

Cia sa...

Men vad ser jag, har ni också legat på Västanviks camping och varit i Dalarna!

Vi var på den campingen från tisdag-torsdag innan vi åkte hem men vi har varit runt överallt i Dalarna med omnejd och legat på dessa campingar: Särna, Sveg, Orsa och sist i leksand.

Vi var i Dalhalla också men mitt på dagen och kikade igenom stängslet :-)

Dalarna är vårt 2:a hem och ska jag flytta så skulle det bli dit.

Kram
Cia

Susanne sa...

Hej min vän!! Skönt att vara hemma igen va? Vet hur det är när man ligger ute med husvagnen, man blir lite less på slutet att leva compact living-liv. Men man älskar det ändå, skulle kännas konstigt om man inte åkte iväg nånting på en hel sommar. Vi har också nyss kommit hem efter en vecka utefter vägarna men om 2 veckor bär det iväg till Umeå för bröllop.Hoppas att du får njuta ordentligt på din sista semestervecka, tycker synd om dig som måste börja jobba snart igen!! 1000 kramar!!/Susanne