måndag 26 januari 2009

Hej på er! Äntligen ska jag få till ett inlägg igen. Och det är en salig blandning av allt möjligt. Först blev jag utmanad av Agneta på Agnetas Shabby Chic om att visa den fjärde bilden i den fjärde filen och här är den! Har ju lovat att visa min ljusstake tidigare, men sen föll det ju i julglömskan, men nu får ni se mormors gamla ljusstake. Jag tycker den är väldigt vacker. Om ni tittar riktigt noga så ser ni att på madonnan så hänger det ett hjärta. Det har mitt äldsta barnbarn, Melissa gjort. Tyckte det var jättefint. Ni ser det bättre om ni förstorar bilden - tror jag! Min mor har sytt tomtemor och tomtefar på väggen. Gubben och jag fick dom i julklapp ett år.

Hi! At long last I will do another post again. I have been challenged to show the fourth photo in the fourth file and here it is. I have promised to show my grandmothers candle holder earlier, but forgot it at Christmas, but no you can se it. I think it's beautiful. On the madonna there's a heart. It's my grandchild, Melissa, that's made it. I thought it was very nice. The Santa's on the wall is made by my mother. We got them for Christmas one year.

Här är flickebarnet som gjorde hjärtat. Min gulletjej Melissa. Och som ni ser så är hon klädd i tröja och mössa - trots 25-gradig värme inomhus. Puh! Hon var för härlig igår när hon sms:ade mig och önskade pengar till sin födelsedag. Det är att vara ute i god tid för hon fyller först den 29/6, ha, ha!!
Det här fotot gör inte henne rättvisa alls. Hon har sån fin form på ansiktet och stora blå ögon.

Here's the girl that made the heart. She was number one for me and still have a special part of me as I took care of her rather much when she was small. She's dressed in the sweater and cap I made for them - it was only around 80F here!! Yesterday she sent me a message on her cell phone and said she wished money for her birthday. She's very early cause she doesn't have her birthday until June 29th!! This picture is not good on her. She has such a nice face and big blue eyes.


Här är lillasyster, Melanie. Hon är ett riktigt vilddjur den flickan. Inte lugn en sekund och att lyckas få henne på bild är ingen dålig bedrift. Här är det fika på gång så då gick det bra att landa en stund, ha, ha. Hon fyller 4 i april men än har jag inte fått någon önskelista från henne! Så tråkigt att dom ska bo så långt bort.

Here's her little sister. She's a real "wild beast" that girl. Not still a second and I'm happy that I managed to get one picture of her when she sat down! She will be 4 in april but I still haven't got a wish list from her! It's so boring that they live so far away.

Den här lille krabaten fyller snart ett år. Det är inte klokt så fort tiden har gått. Han är precis som far hans var som liten. Snabb som en vessla och det gäller att ha ögonen med sig. Det finns många trappor i huset där dom bor så det är tur att det finns grindar att hänga upp. Han är väldigt lik sin far på munnen annars är det nog mamma han liknar mest.

This little fellow will soon be one year. It's unbelievable that a year can go this fast. He's just like his father when he was small. Fast like a weasel and you can't leave him alone for one second. They have many stairs in the house so it's good that there are gates to be put up. He looks just like his father on the mouth, otherwise I think he looks like his mother.



Så över till lite annat. Har fått en massa utmärkelser igen och jag blir så glad och lycklig över dom. Tusen tack för att ni tänker på mig. De två här nedan har jag fått från Suss med bloggen Sussies's webblogg. Titta gärna in till henne. Jag kommer inte att skicka de här vidare. De som vill får gärna ta dom till sig istället. Det är så många utmärkelser ute och far nu så man glömmer bort dom till slut.

Here's something else. I've got a lot of awards lately and I'm both happy and glad for them. Thanks a lot for thinking of me. The two below I've got from Suss. I won't be sending these awards further. Those who wants them, are welcome to take them. There are so many awards out there now that I'm afraid they will be forgotten.




Glömma ja! Den här fina utmärkelsen har jag fått av någon vänlig person och jag kan inte minnas vem. Så om du känner igen dig så får du gärna höra av dig. Skäms över mig själv för att jag inte skrev namnet på den som jag brukar. Usch!

I've forgotten who sent me this award. I feel so ashamed. I use to write the name when I save them but I had forgotten that this time.


Utmärkelsen här nedan vet jag i alla fall vem som gett mig. Det är två personer nämligen. Både Helen på Mitt Östergården och bloggen Chevostar har tänkt på mig. Blev så glad för den här också. Tusen, tusen tack.
Nu hoppas jag att jag skött allt jag skulle. Det blev inget upplyftande inlägg idag, men bättre att göra sig "oskuld" som en gammal jobbarkompis alltid sa, hi, hi. Här har vi grått och trist väder idag. Inget vidare alls. Vi hade gärna behållit lite snö så det hade blivit lite ljusare.

I hope I have done everything I should now. Here it's a grey and dark day. Not nice at all. It had been nice to have some snow to lighten things up.

Jag hoppas att ni får en bra vecka allihop. Själv har jag en del att göra. Hoppas jag kan visa er det senare i veckan. Vi hörs.

I hope you get a nice week all of you. I have some things to do. Hopefully I can show it later this week. See you.

Kram Elzie


PS! Har just fått reda på att jag fått utmärkelsen från Stina på bloggen Hemma på landet . Tusen tack vännen för hjälpen - och awarden!








20 kommentarer:

Stina sa...

Jag har skickat post.:-)
Fina ungar! :-)Kramis gumman

Anonym sa...

Hej min vän!
Börjar åldern ta ut sin rätt eller?! ;-) Bara skojar med dig, hihi!
Den gula awarden har du iallafall fått av mig och du kanske har fått den från fler också. Kika in hos mig så kan du se vilka jag nominerade.

Vilka underbara foton på dina sötnosar och lillen är såååå söt och har verkligen vuxit på sig sen jag såg ett foto på honom sist!

Ska bli spännande att se senare vad det är du ska göra under veckan! Blir det nåt scrappat nu för tiden då?

Ha en skön dag och vecka!

Kram Susanne

Petra sa...

Så roligt att se bild på dina fina barnbarn. Vilket förtjusande fint hjärta Melissa har gjort. Det måste du absolut hälsa henne. Jag blev lite rörd när jag såg att Sheeba också hade fått ett julkort av Melissa.
Ha en skön dag.
Kramar
Petra

Stina sa...

Utmärkelsen med hjärtat är från mig...by me!;-) Puss

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till alla dina awarder. Härligt att de ramlar in hos dig. Så gullia ungar i så fina tröjor.

Kramar Ullis

Anonym sa...

Grattis till ALLA utmärkelser du har fått, OMG så många!!!
Du är en populär kvinna!!!!
Tack för dina goa kommentarer hos mig.
Matilda mår bra.
Vilka fina barnbarn du har, vad underbart.
Min systerdotters son Algot är 2 år och 4 månader ville inte gå till dagis häromdagen för han hade sett väderleksrapporten att det inte skulle bli fint väder, ha ha ha barn är verkligen underbara.
Har skaffat en liten bok om virkning, det var måååååååånga år sen jag gjorde det och har blivit sugen igen. Mor min kommer att bli stolt!
Hur går det med scrapbookingen?
Det är verkligen populärt här.
Ha det gott!
Kram Bodil.

Neabear sa...

Your grandchildren are adorable. Congrats on the awards. I like the things in your fourth picture file too. We had some really nice weather. But now it is cooling off again. I hope we get more rain. Don't want to have a drought this year!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei på deg ! Grattis med dine awarder, du er nok flinkere enn meg til å takke og legge dem ut, jeg rekker det aldri, men så har jeg nå bestemt å ikke bruke særlig mer tid på awarder, jeg vil heller rundt å legge igjen en hilsen enn lime inn bilder og lenke, finner det så mye mer givende.
Men du, så fine bilder da av familien, veldig kjekt å se.
Håper du får en flott dag i idylliske Småland...hilse til Emil og familien da , om du skulle treffe på dem, hi hi.
Klem

Anonym sa...

Morning Elzie! I hope this week finds you well! Your grandchildren are beautiful!!!! They look adorable in your gorgeous sweaters and I think the blue brings your first's eyes out wonderfully!!!! That little guy just made me smile with his adorable face!!! You can tell the middle child doesn't want to stop very long to have her picture taken!lol Very cute - Sincerely, Jeannette

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Grattis till dina utmärkelser!
Och så mycket fint du har fått av dina barnbarn! Kul också att få se bilder på dem!
Kram
Marie

Södralycke sa...

Hej! Kul utmaning det där, så spännande att se vad som kommer upp :) Söta barnbarn du har!

Hoppas du får en skön vecka! Kram Johanna

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härliga barnbarn med härliga tröjor, och de små barnagåvorna är väl ändå bäst!
Grattis till alla utmärkelser, kom till mig så får du en till!
kram
nina

Anneli sa...

Stort Grattis till dina alla Awards...
Vilka härliga bilder på barnen...
Kramar/Annelie

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Huff ja årene går og småttisan blir store... Har selv tre barnebarn som bor langt unna, og de vokser for hver gang jeg ser de...
Grattis med alle dine awarder - vell fortjent alle sammen...
Gleder meg til å se hva du lager nå...

Ha ei super uke og helg...

Lindesnäs-Annika sa...

Oj vad många utmärkelser, väl värt. Grattis!
Hoppas allt är bra med dig och tusen tack för dina små kommentarer!

Stor Kram

Resa med Herbert sa...

Hej Elzie!

Grattis till fina Awarder och fina barnbarn.

Hoppas att du har det gott och att din förkylning har släppt.

En skön fortsatt vecka önskar jag dej
Kram Irene

Anneli sa...

Det är väl bara att fylla på förrådet då...
Har något åt dig hos mig...
Kram/Annelie

Anonym sa...

Vilka gullungar, sååå himla söta. Antar att det är dina fina stickade tröjor(?)

Vilka utmärkelser du får. Stort grattis till dig.

Jag försöker hinna ifatt mig själv från förra veckan, puh!

kram o sköt om dig

Frida sa...

Hej Elzie!
Vilken fin ljusstake du har och vilka söta barn. Dem är bra roliga i bland. Stort grattis till alal utmärkelserna dem är du värd!
Kram Frida

Stina sa...

Jo idag mår jag bättre. Men igår var den en ve och fasa-dag. Puss