fredag 9 januari 2009

Lite allmänt dravel - This and that

Hej på er! Ja, så är det helg igen. Verkar som om detta året ska rulla undan precis som det förra gjorde. Den här helgen är jag ledig och det ska bli skönt. Har en hel del scrappande att göra och nu gäller det att sätta igång. Få tummen ur nån gång...

Hi! It's weekend again. Seems as this year will go as fast as the last one did. This weekend I'm free and it'll be nice. I have some scrapping to do and now is the time to do it.

Snön försvann som en blixt igår. Och idag var det så otroligt halt här på vägarna. Jag är glad att jag har mina broddar (ja, jag är som en gammal tant, ha, ha!) - och min cykel!! Känner mig mycket tryggare när jag har något att hålla mig i. Hur dumt som helst egentligen. Trillar jag så trillar ju cykeln också! Men tack och lov så var det bara vägarna här vid vårt hus som var så hala, den stora vägen som går genom hela samhället var uppkörd så där gick det bra att cykla.

The snow disappeared so fast yesterday. And left a very slippery road. I'm glad I have my "spikes" (yes, I'm just like an old lady LOL) - and my bike! I feel much safer when I have something to hold on too. It's as stupid as it could be. If I fall, the bike will fall too! Thankfully it was just the roads around our house that was this slippery, the big road that goes through this town was fit for biking.

Jag har inte tagit bort julen än, men på tisdag är det dags. Och då ska det sorteras upp och slängas en massa som jag aldrig använder. Finns ju ingen anledning att låta det ligga i lådorna och ta plats.

I still have my Christmas things here. Will take it away on Tuesday. And then it's time to organize my boxes with Christmas stuff. I will throw away all the things I don't use anymore. There's no meaning to have it fill the boxes.

Nu börjar jag längta efter den här skönheten. Är så less på vinter och kyla nu. Idag är första gången det varit plusgrader hela dan på flera veckor. Igår morse var det -12 grader och på kvällen +2. Inte klokt sån skillnad. Ska fundera lite på hur jag ska göra på framsidan av huset också. Nåt måste till för att få det lite mysigare.

I long for this beauty. I'm sick and tired of the winter and cold weather now. Today is the first time it has been over 30F for many weeks. Yesterday morning we had 10F and in the evening it was almost 40F. Strange with these differences. I will think of what to do with the front side of our garden too. Something must be done to make it cosier.

Jag hoppas att ni alla får en riktigt skön helg, vad ni än pysslar med. Nu är det ju inga extra fridagar förrän till påsk heller. Känns avlägset, men snart är vi där. Måste ju se det positiva i livet, ha, ha. Sköt om er så hörs vi!

I hope you all get a really nice weekend, no matter what you are doing. Now there's no more extra free days until Easter (in Sweden that is!), but soon we're there. You have to see the positive things in life, ha, ha. Take care until I see you again!

Kram Elzie

17 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

Å, jeg er så enig med deg!
Jeg er også lei av vinteren, og lengter etter vår.
Snøen forsvant plutselig her også.Vi har hatt store mengder, men nå er den heldigvis borte.
Det samme er isen på veien, nå er det bare veier her, og det er godt.
I morgen meldes det sterk vind, men det er vi vant til her.
Ja, tiden går fort, det er sikkert.
Ønsker deg ei god helg!:-)

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej vännen!

Så kul att få en hälsning från dig.
Har haft otroligt mycket att stå i dessa dagar...Puh!
Längtar efter att göra ett inlägg och kolla runt vad alla ni pysslat med. Har säkert missat massor...

Har allt varit bra för dig? vill önska dig en riktigt fin och mysig helg! (kika in hos mig senare, ska ha en liten utlottning så fort jag hinner med)

Kramisar Viveka

Inger-55 sa...

Den vinteren er sannelig uforutsigbar. her har det vært masse snø, men nå er det skikkelig isholke. Den er skummel for gamle damer. Ikke så dumt med sykkel nei!
Og ang Pilates.... jeg trener på den 5. øvelsen nå. Litt vanskelig!

Ønsker deg ei flott helg!

Anneli sa...

Hoppas det nu fortsätter med lite snö tycker jag, det blir så slaskigt annars - men solen får skina, man blir så glad av det...
Kramar/Annelie

M.E.V. foto sa...

Samme her! Vet du hva den peonen heter? Den er nydelig:)God helg!

Klarafina sa...

Önskar dig en trevlig helg! Här är det så kallt, så kallt. Tror jag är född på fel ställe på jorden då jag inte är speciellt förtjust i vintern.

NICOLINAS BONING sa...

Hejsan svejsan gumman:-)
Hoppas att du får det riktigt skönt i helgen...vare sig du sorterar eller bara njuter av en god bok.
Kramar/Birgitta

Änglahem sa...

Kikar in för att önska dig en trevlig helg Elzie!

Längtar också efter vår och sol nu...så en blir Pigg igen!

Vädret är ju helt snurrigt!...undras vad vi gjort med vår jord igentligen?

Må så gott vännen!
Kramar, Ulrika

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja nu när julen nästan är bortstökad så längtar man till man får vara ute i sin trädgåd.

Ha en underbar helg du också =)

Kram Anita

Anonym sa...

Hej min vän! Tråkigt att snön försvann för er! Här snöade det i förrgår men igår var det nere på 0 igen och regn, men lite snö har vi iallafall kvar. Idag har det däremot varit strålande sol, vindstilla och runt 2-, jätteskönt "vovvepromenad" väder!!!
Längtar redan till våren, var bara fågelkvittret och "drippdroppet" som saknades idag.
Förresten, hur går det med din utmaning som du fick av mig? ;-)

Dessutom så har jag en fin sak som du kan hämta inne hos mig! :-)

Ha en skön ledighet och njut av helgen!

Kramisar Susanne!

Anonym sa...

Japp, nu börjar allvaret igen....bara arbetsdagar hela veckorna. Men pyssel hoppas jag hinna ändå.
Tack för kommentaren i min blog.

Gårdsromantik sa...

Men var får man tag på de där vackra ranunklerna - får nog driva upp ågra själv.

Kram Maud

Roza sa...

Hej vännen!
Har du en ledig dag mitt i veckan kan vi väl träffas det känns som en evighet sedan.
Vilken pion had heter den, en alldeles underbar färg.
Kram Roza

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Nog var man Bambi på hal is häromdagen! Tycker det är konstigt med så snabba förändringar mellan + och -. Klokt beslut att rensa, ska nog också göra det. Som du säger, tiden fram till påsk kommer springa fort!
Önskar dig en trevlig helg!
kram vännen!
nin

Malys krok sa...

Takk for hilsen hos meg! Så skjønn den Peonen var! Fint med sånne bilder på vinteren. I natt har mye av snøen her regnet bort, og bra er det.
God helg! Fra Margit.

Magdalena sa...

takk fo hyggelig hilsen fra deg,-
nå ønsker eg deg en skjønn helg...


hilsen magny

Neabear sa...

Did you get some scrapbooking done? Our weather has been very nice. Supposed to get up to 70F today here. Definitely warm for January. Some of the plants are getting confused. Yesterday I noticed that some Tulip trees are starting to bloom already.