tisdag 11 november 2014

Ett grått dis framför solen...

Hej på er! Ja, idag känns det verkligen som november. Solen försöker visa sig från sin bästa sida, men det är inte lätt med diset som är framför. Men, det är kul att se att den försöker i alla fall!


Här är lugnt och stilla här hemma nu. Lillfia är med husse på jobbet. Men här rumstrerar hon bland mina nya kuddar. Inte lätt att ha kuddarna liggande snyggt i sängen i det här huset inte, haha. Sen är hon för rolig på morgnarna när husse och jag börjar vid 7 bägge två. Då vill hon hellre åka med mig, trots att hon egentligen inte gillar att åka i min bil (har ingen hundbur!). Så husse måste koppla henne för att få henne med sig. Ja, du milde tid, haha.


Har fått blommor på den här plantan igen. Kommer inte ihåg namnet, men har för mig det var något med hjärta i alla fall. Dom är väldigt små och oansenliga, men jag tycker det är kul att det verkligen blir blommor.

På tal om blommor så var det ju dags att börja på med de här.


Har planterat tre amaryllis i olika färger. Sen ska det bli kul att se om och när dom väl blommar!! Antingen blir det till jul, eller till påsk, som jag hade ett år. Men det är ju kul att hålla på med dom.

Här stickas det för fullt nu. Stickade mössor/vantar till mina äldsta barnbarn och då ville mamma också ha, så det var bara att sätta fart. Tänkte jag skulle få färdigt vantarna ikväll så jag kan skicka iväg paketet. Sen är det stickat till de andra barnbarnen, men dom får varsin tröja. Och så en kofta som jag gjort till en kompis och den ska hon få levererad nästa vecka. Tur man tycker det är kul att sticka, haha.

Hoppas ni har en fin eftermiddag var ni än är. Ta det lugnt och sköt om er.

Kram Elzie


7 kommentarer:

Unknown sa...

Så söt hon är Fia :)

Mmm, amaryllistid nu.
Vet inte ifall jag kan ha någon sån, men ska prova i alla fall...du vet, kissemissarna ;)

Här har det varit en mestadels solig novemberdag.
Sköt om Dig, och ha det så gott, Du också.

Kramen Eva

Vardag och flärd sa...

Tycker nog att Lillfia ligger snällt och fint där i sängen!
Så roligt med de små blommorna ... men vad växten heter vet jag inte. Kul med amaryllisen när den blommar, de är så ståtliga.
Ha det fint i novembermörkret med dina stickningar!
Kram Eva

Monica sa...

Maken fick en amaryllis av en av döttrarna på fars dag, så det blir ju spännande att se när den ska blomma!
Oj, så mycket du stickar! Hur hinner du, när du jobbar?
Ha det gott, kram, Monica

Anette sa...

Ja, usch så trist det är nu. Men ibland tittar ju solen fram och då känns det som vår - om man blundar. Men som maken sa i morse, veckorna går ju rätt fort...Julblommor har jag inte börjat tänka på ännu. Brukar inte köpa så många, men några hyacinter blir det väl i alla fall. /kram Anette

Rigmor sa...

Ja nog är de personligheter, våra små husdjur!! Här är det matte som gäller i de flesta lägen.
Roligt med amaryllis, jag köpte en lite annorlunda i år, och den har redan skjutit fart och kommit med knopp, trots att jag bara stoppade ned den i jorden. Så den lär väl blomma till första advent.
Ha det så gott!!
Kram kram

Snäckskalsdalen. sa...

Flitens lampa lyser! Du är så flitig. Och grått är det här också och hund och katter ligger mest slagna.
Agneta kram

Black Iris sa...

Hon är för söt LillFian.. Vad bra att hon kan vara med på jobbet..

Kram Maidi