tisdag 27 januari 2015

Känns som fredan den 13:e

Hej på er! Idag är en riktig skitdag. Har sagt till gubben att det skrapat när jag kört min lilla holk. Han trodde att det kunde vara något grus eller annat som skrapade. Kvinnor!!! Men tji fick han för när vi kom in till bilverkstan (där han brukade jobba förr) så konstaterade bossen där att det var växellådan som hade pajat. Den lät som en stenkross när jag körde. Så jäkla typiskt att den skulle gå sönder just nu när jag ska jobba så mycket. Onsdag-fredag denna veckan och HELA nästa vecka. Puh!! Tur gubben är sjukskriven denna veckan i alla fall så jag kan ta hans bil. Sen får vi trolla till nästa vecka. Det värsta är kanske att det inte finns några växellådor som passar min bil. Begagnade vill säga, nya finns säkert, men det priset har jag ingen lust att lägga på min holk. Typiskt att det här ska hända mig när de på verkstan säger att dom aldrig varit med om att den har gått sönder på Hondor. Och dom har jobbat länge med dom!!

Därefter var jag nere hos sjukgymnasten med min onda rygg. Hon masserade och tryckte och det var skönt. Tänkte att jag passar på och frågar henne om knölen jag har på vaden på mitt nederben också.


Knölen sitter inom det muskelparti som jag cirklat in på bilden. Hon sa att det var min muskel som trasmats sönder. Hela är inte av, men en bit. Inte konstigt att jag får ont i benet när jag går. Hon sa att det inte kan göras något åt det utan jag får leva med det. Jaha, kul kul, att aldrig kunna ta en riktig promenad!!! Blir så förbannad när man tänker på att den andre sjukgymnasten har gett mig akupunktur hur många gånger som helst men inte kunnat tala om vad det berott på!

Men nu har jag gnällt färdigt för idag, haha. Hoppas er dag varit bättre. Vi hörs en annan dag.

Kram Elzie

4 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Du ska veta att det är tillåtet att gnälla när det finns fog för det och det låter inte kul med knölen, du ska nog kolla lite mer om det går att göra något. Och bilar är bara till besvär - ibland.
Hoppas allt ordnar sig!
Kram Eva

Monica sa...

Usch, det låter inget vidare, vare sig med bilen eller med ditt ben. Du har verkligen all rätt att "gnälla"! Kan inte muskeln läka, om man är lite försiktig?
Önskar dig lycka till och hoppas att dina problem fixar sig på ena eller andra sättet!
Tröstekram, Monica

Gunillasljusglimtar sa...

Ja detta med bil,det ska bara fungera,eller hur? Har ju en prenumration på min bil så det är bara att lämna in om nåt händer:) Knölen lät ju inte KUL! Fyy va tråkigt för dig..Krya på dig nu ♥ Gunilla

nattugglan sa...

ja du det va ju inge bra! men ett litet tips.. kan man kanske ta en stödstrumpa el nått som du kan ta o linda in ditt ben med..nått som stöder, det kanske skulle va bättre än utan? ja jag vet inte.Och inte bra med växellådan heller..vi skulle behöva få vår bil besiktad..måste nog åka nu o göra det så man inte åker på en rejäl böteslapp.ha det bra kram