fredag 22 augusti 2008

God kväll - Good evening


Ja, så är man tillbaka i det gamla vanliga igen. Vi hade en trevlig visit i Skåne, men till slut fick oss vädret att vända blicken hemåt igen. Visserligen regnar det här också, men man har i alla fall lite större plats att röra sig på här.

Now we're back home again. We had a nice visit in Skåne, but at the end it rained so much we decided to go back home. It rains here too, but at least you have a bigger place to be on than the caravan.

I måndags var vi i Helsingör. Och naturligtvis regnade det. Inte nådigt heller, så det blev ingen promenad där. Jag var så besviken, men eftersom dottern bor så nära (i Ängelholm) så kommer vi ju att åka dit mer gånger, så jag får väl traska runt där då istället. Konstigt nog var det toppenfint väder på andra sidan pölen!!!

This Monday we went to Helsingör. And of course it rained. So much that I didn't want to take a walk there. I was so disappointed, but as my daughter lives so close (in Ängelholm) we are going there more times, so I guess I'll take that walk another time instead. Strange enough, it was a terrific weather here in Sweden!!!

Det bästa var i alla fall att få rå om dottern och hennes flickor samt hennes särbo och hans pojkar i några dagar. Det har varit så kul att kunna gå runt i Ängelholm och se var dom brukar traska. Men framför allt att ha tid att prata av sig lite. Blir inte på samma sätt på telefon eller datorn.

The best thing was to really see my daughter and her daughters and her boyfriend and his boys for some days. It has also been nice to walk in Ängelholm and see the town. But most of all to have time to talk a lot. It's not the same on the phone or computer.
Igår förmiddag var vi nere på Story House. Det var det jag ville visa med bilden här ovanför. Den ville inte som jag ville, så då får den ligga där den ligger. Hoppas inte att dom har något emot att jag gör lite reklam för butiken här. Det var verkligen en fräsch butik med fina saker. Jag hade inte tänkt att handla så mycket för jag ska till Göteborg i början på september på stämpelmässa, men naturligtvis blev det en hel del. Inte så ofta man har chans att vara i en scrapbutik sådär.
Yesterday we went to a scrap shop called Story House. I wanted to get the "picture" here, but it didn't work as I wanted, so I leave it there. I hope they don't mind me giving them some words here. It is a really fresch shop with nice things. I shouldn't buy that much as I'm going to a stamp fair in Gothenburg in September, but of course I put lots of things in my bag. Not often I get the chance to be in a scrap shop like that.
Och nu är det snart slut på ledigheten igen. På måndag morron klockan 7 ska jag vara på jobbet. Och på tisdag ska vi faktiskt tillbaka till Skåne igen. Då ska gubben undersöka sina armar på lasarettet i Lund. Så egentligen var det ju onödigt att åka hem *s*. Nu vill jag bara önska er en riktigt skön helg. Hoppas det blir lite mindre regn än dom har lovat.

And now it's the end of the vacation again. Monday morning I'll be at work at 7am. And on Tuesday we'll be back in Skåne again. My DH will visit the doctor in Lund for his arms. So it was rather stupid to go home LOL. Now I just want to wish you a nice weekend. I do hope there will be less rain than they have promised.

/Elzie



20 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,vilken otur ni hade med vädret, hoppas det blir bättre nästa resa, jag ska åka till Malmö på tisdag och hälsa på mina flickor, jag tror nästan att vi träffas mer än våran pojk som bor nära, han tittar bara in och försvinner lika fort...Hoppas du har en skön helg...Kram

Monika sa...

Den här sommaren har verkligen inte vädret varit med oss. Trist men inget att göra åt! Bara hoppas på bättre tur nästa gång :o)

Trevligt med resa i alla fall! Känner inte till butiken du skriver om. Är det en affärskedja eller en lokal butik?

Ha nu en skön helg :o)

Kramisar

Monika

Stina sa...

Ni verkar haft det trevligt i alla fall.
Jag har tyvärr inte orkat med symaskinen ännu, så det tar nog ett tag till du gumman min.
Puss:-)

Malin - I min trädgård sa...

Hejsan! Jaa det där sabla regnet... har det inte regnat klart snart? Hoppas det till nästa helg iallafall - för då ska vi till Sofiero! Men det låter som ni hade det skönt iallafall :).

Ska kika in på länken...

Ha det bra!

Kramar M

NICOLINAS BONING sa...

Hejsan svejsan...hoppas att du har fint vääääder nu iaf...för det har vi:-)
Vilken tur att du får gå till jobbet på måndag,för jag som inte har något jobb har väl aldrig slitit som nu...och inte kan jag sova heller...suck...får dåligt samvete om jag bara sitter ner och inte gör något vettigt med kroppen...har massor med saker som jag bara måste göra nu när jag verkligen har tid tycker jag.
Lagom vore väl bäst med lite jobb och en hel del ledighet på det sen;-)
Ha en skön söndag och hälsa gubben (som ska hjälpa dig med köket i höst...fniss...)
Kramar/Birgitta

Ullis/Leva på landet sa...

Tur att ni haft det så bra i alla fall fast det var ju otur med vädret. Här har i alla fall solen varit framme idag och varmt har det varit också.

Ha en riktigt skön helg!
Kram Ullis

Elisabeth sa...

Nog spelar vädret roll... ofta blir man ju rätt deppig när regnet bara öser ner, och himlen ser ut som grå bommull!
Fast oavsett vädret... huvudsaken är att man har sin familj!

Varm kram...

Hagbacken sa...

Hej Elzie, här hade jag missat en hel del fint & intressant, ser jag! Vilken härlig visit ni verkar ha haft hos dottern! Måste vara skönt att rå om varandra ordentligt och nte bara genom tel el data som du säger!

Hoppas du får en bra dag på jobbet då du kommer tillbaka!

Kram Linda

Lotta sa...

Hej vännen!
Så trist att vädrets makter inte var mer er när ni var här nere i Skåne. Kan trösta dig med att vädret har fortsatt vara blött.

Tack för dina snälla ord inne hos mig, du är alltid så snäll, och jag blir så varm i hjärtat!

Ha en bra jobbevecka, jag börjar också jobba i morgon!
Kram
Lotta

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Hej!
Typiskt med detta regnande, man blir galen. Vi har haft väldigt skiftande med både sol och regn, idag har det varit strålande sol hela dagen, hoppas att det varit lika fint i Småland!
Stämpelmässa det låter spännande...oj, vad dyrt det skulle kunna bli att släppa lös mig där...;)
Ha en trevlig vecka!
Kram Helena

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så trist när det regnar så, det tar på humöret. Hoppas på bättre tur nästa gång. Får kolla in butiken du tipsar om.
Lycka till på jobbet imorgon.
kram
nina

tindra lite mera sa...

Hejsan,denna helg har det iallafall varit fint väder här..otroligt!
Även om ni inte hade fint väder så hade ni iallafall kvalitetstid med era kära!!
Vad roligt det låter att åka iväg på stämpelmässa!
Jag får också tacka dig för värmande ord inne hos mig!
Kram Katarina

karina sa...

Hejsan!
Har också barn på långa avstånd så jag förstår att det blev mycket prat "ler". Ha det gott, Karina

Moa sa...

Ja vilken otur med vädret.. tänk vad olika det kan vara.. här har solen lyst i två dagar och det har varit härligt trädgårdsväder.. Trevligt att ni fick umgås lite med barnen.. och så blir det bättre väder nästa gång.. =)..Lycka till med resan ner igen och makens sjukbesök.. kram /Monica

MiaMaria sa...

Hej!

Tänk vilken otur med vädret här har det varit vackert i två dagar man blir ju så glad och full av enerhi...det behövs innan hösten anländer...och det hoppas jag dröjer...
Trevlig har ni säkerligen haft trots vädret....

HA´en skön vecka!
MiaMaria

Resa med Herbert sa...

Hej Elzie!

Ja, det är mysigt att umgås med sina barn och deras barn osv, face to face, så att säga.

Jasså du skall komma hit till Göteborg, om du har tid skulle det vara kul att träffas? om så är fallet, kan du bara höra av dej.

En bra början på din arbetsvecka önskar jag dej.

Kramar on mas från Irene

Södralycke sa...

Så tråkigt att ni hade otur med vädret. Sist vi var i Helsingör hade vi också spöregn...blir ju inte riktigt samma sak då när man vill strosa runt lite!

Söt fågelholk i förra inlägget :)

Hoppas du får en bra vecka! Kram Johanna

Anonym sa...

Hej Elzie!
Vad kul att du gillade filmsnutten, det kommer säkert fler i framtiden.
Så mysigt ni verkar ha haft det och fått rå om dotter och barbarn lite. Ängelholm är ju så fint.
Så mysigt att ni varit i Helsingör jag har inte varit där på hundra år känns det som. Jag gillar och saknar Danmaark. Men jag bodde ju i Malmö så jag hade ju så nära....
Ha en riktigt skön vecka.
Vi har underbart sommarväder just nu så vi njuter för fulla muggar.
Kram Bodil.

Bodil sa...

Visst är Story House en bra affär. Vi har varit där många gånger och jag har gått på kurs där för att lära mig måla med distresser. Och jag har varit där på scrapkvällar - men det var i deras tidigare lokal. Gillar hennes sortiment jättemycket.
För min del har det inte blivit så mycket scrappat i sommar, men i höst skall jag sätta fart ordentligt.
Kram på dig!

Brit. (lille meg) sa...

Hei igjen, og takk for hyggelig hilsen til meg. Lenge siden sist jeg var inne her nå. Jeg har vært ganske mye opptatt i det siste: Har vært på tur, jeg også, og nå har jeg besøk av ei venninne.
Ser at du har hatt en koselig tur til Skåne.
Ønsker deg en god uke!