fredag 15 augusti 2008

Helg igen - Another weekend

Ja, så var det fredag kväll igen. Inte klokt vad veckorna går. Det är bara måndag och fredag, som min mor brukar säga. Den här fredan är lite speciell, för nu går vi på semester igen. Visserligen bara en vecka, men oh!, så skönt det ska bli med den veckan. Vi ska åka ner till Skåne och hälsa på min dotter och hennes familj. Då ska jag också passa på att gå till Story House, en affär för scrapbooking. En dag har vi tänkt att åka till Danmark.
Den här lilla fågelholken beställde jag för ett tag sen. Visst är den charmig. Inte har den funnit sin rätta plats än så jag ställde den på farfars piedestal när jag fotade den.

It's Friday evening again. It's crazy the way weeks goes. It's only Monday and Friday as my mother says. This Friday is a bit special as we're on vacation again. It's only for one week, but oh! how nice it'll be. We're going to Skåne (our southest county) and visit my daughter and her family. Then I will go to a scrap shop called Story House one day. And we're also going to Denmark one day.This little birdnest I bought some time ago. I thought it was so charming. I haven't found the right place for it yet, so I put it on the old pedestal that my grandfather made.

På någon loppis någonstans i Dalarna så hittade jag den här söta ljusstaken. Tycker den är så fin. Och lite ovanlig. Det är en bred kant runt så det ser nästan ut som om det varit någon sorts kupa på den. Men jag har bara ett ljus i den och du milde så krokigt det var då *s*. Att jag inte såg det innan jag fotograderade det!!

I found this candle stick at a flea market somewhere in Dalarna. I think it's so pretty. And a bit unusual. It has a rather thick edge and it almost looks as there has been some sort of shade on it. But I'm only using a candle and oh mighty, how crooked it was LOL. I didn't notice that before I took the picture.

Ljuspåsarna här har jag köpt av Malin på Älskar sött. Dom är jättefina. Kopparna används inte så ofta. Köpte dom för många herrans år sen. Det var en samlingsserie. Tyvärr fick jag aldrig ihop alla kopparna utan har bara 8 av var sort, koppar, fat, assietter. Dessutom ska det finnas sockerskål och gräddkanna också, men som sagt, det blev inget med dom här. Vet inte om ni ser att det är Linnéan på, Smålands landskapsblomma, som knappast någon har sett eftersom den är så liten och oansenlig. Hade varit roligt att få tag i koppar så man hade 12 st, men det kanske inte finns.

These candle bags I bought of Malin at Älskar sött. I think they are very pretty. The cups aren't used that much. I bought them several years ago. Sorry to say I only have 8 of each part and it's a pity. It's our county flower, Linnéa, on it. A flower that not many people have seen, it's very small and humble.

Ja, nu blir det alltså tyst på bloggen i någon vecka, förmodligen. Jag hoppas att ni alla får en skön helg och en bra vecka. Ha det så gott och tack för alla gulliga kommentarer.

I won't be here on my blog for at least a week. I hope you all have a great weekend and a good week. Take care and thanks for all the nice comments you're leaving.

/Elzie

16 kommentarer:

Stina sa...

Jasså du har handlat fler fina saker. Inte dåligt fialotta där. Kramis:-)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Så fine saker du har fått deg Elzie. Men du, lurer på om jeg ike har et srvise med samme blomst på siom du. Du kan se fløtemuggen(graddkannen)inne i skapet mitt, er bilde på bloggen et sted.
Ønsker deg en herlig tur så blogges vi når du er tilbake.
Klem

Änglahem sa...

Vilken fin holk du köpt dig!!

Semester igen?!!*tihi*...hoppas den blir skön och avslappnande...med lagom mycket shopping...*hrmm*...finns det lagom shopping?!*fniss*

Ha det så gott!
Kram, Ulrika

Resa med Herbert sa...

Hej Elzie!

Kopparna med linnéorna på är ju så jättesöta, hoppas att du får tag på flera, du kan ju försöka på Tradera, där har dom ju auktioner och man kan få tag på det mesta, sen har du ju blocket.se där finns det ju oxå lite smått å gott.

Vad skönt det låter med lite semester och kul att hälsa på din dotter och besöka Danmark oxå. Besöka Danmark skall vi oxå, vi måste åka igenom när vi har varit i Tossa och hämtat resten av våra grejer. Vi flyger ner i morron lördag, och tar den andra bilen tillbaka, via Tyskland och Herberts föräldrar och förväntas att vi skall vara hemma nästa torsdag eller allra senast fredag, för nästa lördag får vi besök av Herberts bror med fru, från Stuttgart, det skall bli jättekul att visa dom Göteborg och bjuda dom på den mat vi äter här, dom har aldrig varit i Sverige förut.

Nu önskar jag dej en skön semestervecka.

Ha det så gott.

Kram Irene

Anonym sa...

Hej, så skönt med en semestervecka, jag ska också åka till Skåne om en vecka och träffa barn o barnbarn, hoppas du får en skön vecka...Kramar

lottens vita och gröna sa...

hallå där! vilen gla pippi som får en sån vacker boning! ha en underbar semester! varmkram lotten

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härlig holk och härliga fynd, hoppas du på något sätt kan fylla på din söta servis så du får den komplett!
Önskar dig en härlig semester - igen!
kram
nina

Ullis/Leva på landet sa...

Så mycket fint du har hittat. Låter som om det kommer att shoppas en del till på denna semester, *s*. Kul att träffa dottern.

Ha en skön vecka!
Kram Ullis

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilken härlig holk du köpt!

Kram Annica

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Her er nok uken også mandag-fredag, vet ikke om det er dager mellom de - iallefall har de bare forsvunnet i det blå...
Er litt i feriemodus enda, har hatt langfri fredag - tirsdag...
Kos dere masse i Skåne, og butikkvandring...
De koppene du viste var jo bare skjønne, og fuglehuset...knall...

Ha ei koselig uke...

A home far away sa...

Ha en härlig semestervecka, låter mysigt med en vecka till:-
Fågelholken är jättefin!

Kram Gunilla

Cia sa...

Vad mycket fint du har lagt ut sen jag besökte dig sist!
Jag har en Award till dig i min blog :-)

Kram
Cia

Moa sa...

Jättefina saker, =).. gillar din lilla fågelholk ochde små ljushållarna var jättesöta. Hoppas det varit eller är bra hos dottern och ni får mysa ihop där ..Kramiz på dig..Monica

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Fine saker du har handlet.
Jeg likte di koppene og
fuglehuset så godt..))
Håper dte står bra til med deg.
Ønsker deg en god dag samt helg.
Klem/kram fra Ella

NICOLINAS BONING sa...

Hallå där kompis:-)
Har du kommit hem redan?
Jag trodde du skulle vara borta ett par dagar till,men det är bra att du är hemma igen för det är så "tyst" på din sida!
Hur gick det med Danmarkstrippen?
Hoppas att du gör ett utförligt resereportage om resan neröver landet...fniss...
Det är klart att du måste få med dig Ingvar på lite köksdoning...annars får du börja lite smått alldeles själv så kanske han kommer till undsättning och VOILA...så är det klart,så snabb som han är;-)
Massor med kramar/Birgitta

Inger-55 sa...

Hei!
Slike kopper har jeg drukket kaffe av i dag.... hos min svigermor. De er skikkelig romantiske og fine!
Der i Sverige er det masse spennende loppemarkeder. Ikke så mye av det her i Norge!
Ønsker deg en jettefin veka!