lördag 29 september 2012

Regnig helg

Hej på er! Nog har jag en snäll gubbe. I förgår så putsade han alla fönster här. Så otroligt skönt att slippa det just nu. Men idag har jag haft lite att göra med att stryka gardiner och byta. För det har han inte gett sig på. Tack och lov, kanske man ska säga. Vi har inte riktigt samma smak när det gäller gardiner, haha.


Har ni sett den här blomman? Ja, jag har visat den tidigare, men nu har den vuxit sig mycket större. Det är en som jag räddade ur en julgrupp en gång i tiden. Om man tittar lite närmare på den


så ser man att den är full av små vita blommor. Den är så fin! Är det någon som vet vad den heter?

Jaha, nu håller dom på och krånglar härinne igen. Var helt annorlunda nu när man skulle lägga in en bild. Kan dom inte sätta stopp nån gång? Man blir så trött på dom.

Här ska firas helg nu. I morron är det dags att ta fram symaskinen och jag kan meddela de kvinnor som jag brukar besöka (ja på bloggarna alltså!) att jag inte är så mycket vän med min heller numera. Annat var det förr när man sydde kläder både till sig och själv och barnen. Men övning ger färdighet heter det ju!

Ha en riktigt fin helg alla. När jag är färdig med syendet i morgon så ska jag sätta mig och besöka bloggar. Något som varit eftersatt i veckan också. Ha det så gott, ta hand om varann så hörs vi!

Kram Elzie

13 kommentarer:

Hjärtruds Stuga sa...

Vilken fin ampelväxt. Tror aldrig jag har sett en sådan förrut. Underbara små vita blommer på den.
Så skönt att få fönstrena putsade.

Ha en skön lördagskväll

Kram Karin

Vardag och flärd sa...

Lycka till med syprojektet!
Kram Eva

NICOLINAS BONING sa...

Hej vännen!

Vad snyggt huset blev i grönt.

Du kan väl skicka upp Ingvar hit till oss så får han fortsätta med våra fönster ;-)
Nä, dom får se ut som dom gör under vintern så får jag byta fönstertvättar nästa år för jag är inte alls nöjd med dom som har varit här hitills!

Hoppas att syandet gick bra och att gardinerna är släta och fräscha.

Nu skiner solen så jag ska nog gå ut en sväng innan den försvinner igen.

Hälsa Ingvar att han skämmer bort dig men att det är du värd :-)

Kramar Birgitta

Snäckskalsdalen. sa...

Vad den än heter din fina växt, jag vet tyvärr inte, så ser den väldigt läcker ut och att den har små blommor, tänk vad dom kämpar på dom små krukväxterna!
Symaskinen ja, jag har en hög kläder jag borde laga......
Agneta kram

Monika sa...

Vad gulligt av goe gubben :o)

Hahahaha, skrattar gott åt din kommentar om symaskinen! Kan bara inte annat. Bara det inte är jag som smittat av mej med mina negativa tankar om denna (H-V---)maskin ;o)

Hoppas det går bättre med ditt sömmande än vad det går med mitt!

Jättesöt blomma som jag inte har någon som helst aning om vad det heter.

Ha det bäst!
Kraaaam
Monika

Judy at GoldCountryCottage sa...

Good Morning Elzie: That is a beautiful plant, but I don't know the name of it. I bet it's really pretty in person with the little white flowers. I bet your windows look nice now and I try to sew but not very well. Thanks for your kind words on my post. Buddy was not much better so had to have stronger medicine, we will go back to vet on Wednesday..Hope you had a wonderful weekend..Judy

Gunillasljusglimtar sa...

Näpp Elzie...vet ej va blomman heter...men visst är det kul att sy...haha.jaa du denna hemska surströmmingslukt o allt...mår illa än:))...japp ska visa det söta sen...kramis på dej Gunilla

Monica sa...

Tyvärr kan jag inte heller svara dig på vad din växt heter! Den ser ut som oxbär, som man har som buske utomhus, men det kan det väl inte vara?
Ha det så bra, kram, Monica

Inger Marie sa...

Kjempeflott din grønne plante:)
Men ukjent for meg..ser spennande ut:)
Ønsker deg en fin uke:))

Herr Nilssons Fru sa...

Putsa fönster ja - de har jag fortfarande inte gjort:( ich o fy på mig.
Snäll gubbe du har:) o bra han kan, att putsa fönster är en konst:)

Vilken häftig växt - helt underbar!! men nix, vet ej namnet.
Kramiz Kramiz

Judy at GoldCountryCottage sa...

Hi Elzie, thanks again for your kind words. We will see by Wednesday how Buddy is doing. I hope he doesn't have to go through that procedure too. I often wonder when I write a day or date to someone, if the time is quite different there. If I slowed down a bit I could figure it out anyway I'm glad to hear from you and thanks for asking about Buddy..Happy Monday or Tuesday?..Judy

Anki sa...

Vilken sötis, dessvärre vet jag inte namnet på den!
Haha, ja symaskiner kan vara ett helve---projekt...min har inte brummat på ett bra tag nu!

Ha nu en fin dag!
Kram!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Man kanske kan beställa fönstertvätt av din gubbe till julen :)
Fint med växten från julgruppen också
Kram
Marie