torsdag 16 maj 2013

Lite gåvor

Hej på er! Ja, jag lovade ju, för ett tag sedan, att jag skulle visa något nytt, men inte har det blivit av. Idag tänkte jag visa lite som är nytt HÄR, men det var inte det jag tänkte på först, så det får jag försöka hinna med någon dag sen.


Vi var ju hemma i min mors lägenhet och tömde den på en hel del i tisdags. Är man sex syskon så försvinner sakerna fort. (Ändå var där en hel del som var kvar idag när gubben och jag var där!). Den här stolen och bordet har stått hemma hos min mormor och morfar tidigare och jag ville så gärna ha dom. Döm om min förvåning när ingen av de andra var intresserade av det!!! Det syns lite märken här och där där mor varit emot med rollatorn, men det går väl att göra något åt. Har inte hunnit "möblera" det riktigt ännu. Det ska dit en matta som mor sytt med rosor och lite duk och annat.

Min äldsta syster ville gärna ha det här, men det ville inte hennes gubbe! Han tyckte de hade nog med skit hemma. Skit!!! Tycker det är jättefint och praktiskt är det med mycket förvaring.


Det är farfars gamla skåp som stod jämte hans säng. I det skåpet hade han sina älskade polkagrisar! Det är lite snett och vint, men vad gör det? Det ska synas att sakerna har använts. Nu fick jag ta bort min lilla byrå och hyllan jag hade sånt sjå att skruva upp, haha. Den ska komma upp på ett annat ställe senare. Över det här skåpet ska jag hänga Grindslanten. Den tavlan fick jag också. Och glad blev jag.

Gubben och jag var och hämtade det här skåpet + ett blombord som min far gjort. Det står på altanen och där ska det stå. Ska bara måla det först. Det är rätt stort så man har inte plats med det här inne precis. När han gjorde det stod det framför ett stort fönster mellan köket och matvrån.

Tycker fortfarande det är rätt hektiskt här. Tisdagen förflöt lugnt och bra och det var ett evigt bärande fram och tillbaka. Man var rätt mör när man körde hem med en fullastad bil. Igår skulle jag ut i trädgården men då var det sånt busväder så det var inte alls kul. Plus att man hade ont lite här och där. Så det enda jobb som blev gjort där var plantering av gladiouluslökar. De var jag tvungen att köra ner. Det andra får väl anstå till nästa vecka. Är nog ingen som gör det åt mig i alla fall!!

Nu är det snart jobbedags. Ikväll och i morron, sen är det långledighet till tisdag kväll. Då hoppas jag det är lite bättre väder så man kan göra något.

Men nu önskar jag er en fin helg. Hoppas vi får lite soligt. Idag är det 20 grader varmt här och solen steker. Men blåsten måste ju vara framme också. Meteorologerna får säga vad dom vill, det blåser betydligt mer nu efter Gudrun. Om det nu beror på att så mycket skog gick förlorat?!?! Ta väl hand om varann så hörs vi.

Kram Elzie

7 kommentarer:

Monica sa...

Så roligt för dig, att du fick den fina stolen och bordet, som du ville ha! Det är ju annars så lätt att det blir bråk om vem som ska ha vad, vid sådana bodelningar1
Och det är ju så mysigt att ha saker, som man har minnen med och inte bara nya saker!
Kram, Monica

Monika sa...

Hej fina vän!

Åh, så fina möbler! Och när de dessutom tillhört familjen så är de ju ännu bättre. Du vet dess historia och kan berätta den vidare. Det är ju härligt!

Här har vi också 20 grader varmt idag. Helt uuuuuunderbart! Jag bara njuter! Känns som lite plåster i själen. När man bär på denna oro över vår "gamling" hela tiden. Hoppas det snart lugnar ner sig. Så pulsen får gå ner lite!

Önskar dej (och guuuben din) en riktigt skön o glad påsk!

Kramar
Monika

Monika sa...

HAHAHAHAHA! Vadå hjärnsläpp!

......PINGST! :o)

GLAD PINGST!

Kraaam

Änglarna finns sa...

Hej vännen!
Fina saker du fått! ja du..tänk vad vissa saker är förknippade med minnen man har!!
Skåpet var underbart!!
Vädret ja...idag har det varit varmt här +27c som mest...ljuvligt!!
Önskar dej en fortsatt skön kväll!!
Kram Annika

Anonym sa...

Vad roligt att någon tar hand om de gamla möblerna och vårdar dem. Min mor har ett vitt möblemang som jag alltid skulle vilja ja men hur få plats när man redan har fullt så det blir nog inget med det tyvärr.
Lycka till med de nygamla möblerna som jag tyckte var fina.
Hälsningar Inga från Närke

Solglittret sa...

Kikar in för att önska en Glad Pingst :)
Kramis från Lollo

Herr Nilssons Fru sa...

De var väl a bra att du fick de du ville ha, att ni inte behövde slåss om de:) Skönt när folk är överens vid uppdelningar. Var själv iväg o hjälpte en väninna med sånt för lite sedan, där såldes massor...är andfådd fortfarande:) Fina saker du valde med fina minnen för dig o så lär de alltid påminna dig om dina kära.

Såg er camping var till salu:) min tokiga älskling tycker vi ska köpa en camping så därför han HAN full koll på vilka som är till salu, men på Er ingick inte marken o då är de inte aktuellt. Arrende mark :(

Ha nu en skön pingst bästaste du.
Jo just de,jag ska ju till Växjö kanske vi skulle se o ta en lunch om du är ledig då. Tar de på fejsan
Kramiz