lördag 25 maj 2013

Trevlig helg

Hej på er! Ja, ville bara kika inom och önska er en trevlig helg. Är hemma på timmar nu och ska snart iväg och jobba några timmar till. Sen är det bara en heldag i morron och så är denna helgen över. Det går fort ska jag sä', haha.

Hoppas ni har bra väder där ni är. Här är det blandad kompott tycker jag. Ibland skiner solen så fint, nästa minut är det mulet - och så blåsten!! Jag är så trött på detta blåsande nu. Det gör inte annat än viner runt öronen, tycker jag.

Igår var jag ute och gjorde färdigt i trädgården - så långt! Jag har en önskan om att vädret ska bli bra på måndag så jag kan jobba lite till. Har ju ingen fin och iordninggjord trädgård precis, men som läget är nu, med besök i husvagnen titt som tätt, så går det inte att ha något annat heller.

På tal om husvagnen ja. Vill ni se våra nya grannar?


Det här paret simmar omkring i "vår" lilla vik varje dag. Vet inte var dom bor, men förmodligen nåstans i närheten (hm! Sherlock!!). Det är ju ett fågelområde runt där vi har husvagnen och där finns fullt med olika fåglar. Bl a Strandskata som jag inte kände igen, till gubbens stora glädje. Har man inte vuxit upp vid havet så har man inte!!!


Här är dom på väg igen. I helgen som gick så var honan, tror jag det var, långt före hannen, och han tjattrade på henne hela tiden att hon skulle lugna sig. Lät det som, haha.

När jag var ute och fotade dessa fåglar, så var jag övervakad hela tiden. Av den här:


Hon har full koll på allt den nyfikna lilla saken! Det har blivit en annan sorts "staket" runt altanen i år. Ser lite mer smäckert ut än det klumpiga som var där förra året. Och hittills har inte Fröken fräken försökt hoppa över. Får hoppas hon låter bli det också.

Nej, dags att göra i ordning lite och sen iväg igen. Ha det så gott så hörs vi!

Kram Elzie

9 kommentarer:

Monica sa...

Ja, trädgården blir väl aldrig färdig... Det dyker alltid upp något att göra där, men det är ju lite av charmen med en trädgård!
Hoppas att du får bra trädgårdsväder på måndag! Här har det också varit lite växlande idag men ganska varmt!
Kram, Monica

Laila sa...

Alltid noe å gjøre i hagen, det er det som er så herlig. Canadagås kaller vi disse fuglene her, fordi de stammer fra Canada. her ble de innført for mange år siden, og de har blitt en plage (alt for mange). Men vakre er de
Mye mindre og nyttigere de jeg har fått i hus nå, tretten små kyllinger, så nå blir det egg om noen måneder.
Kjempefint vær her i dag så jeg håper du får det i morgen.
Klem Laila.

Hanna sa...

fina bilder.
kram
Hanna

skifferhuset sa...

tror allt att man kan fixa å dona hur mycket som helst i en trädgård! ha nu en fin kväll! Kram Iréne

Inger Marie sa...

Hei Elzie:)
Hyggelige bilder fra din fine hage:)...så godt det er at vi har vår..nesten sommer noen dager:)
Og vi har mye å gjøre i hagene nå..men så gøy det er:))

Ett Vitare Hem sa...

Ha en riktigt härlig måndag!
Kram/Lena

Solglittret sa...

Önskar dig en fin vecka i majsol vännen
Kram Lollo

trädgårdsdrömmar sa...

Hej.Du ville veta hur jag sköter mina Aurikler.Jag gör så att när jag delar dom sätter jag en i kruka resten får växa i någon rabatt.Förlåt att jag inte svarat förut men det har varit lite jobbigt i familjen,men nu är det ok igen.Så du kan välja det som är enklast för dej .Kruka eller rabatt.Lycka till nu.Kram Gunsan.

Monika sa...

Hej fin vän!

Så mysigt där är! Fåglarna, vattnet, husvagnsliv! Häääärliga tider! :o)

I en trädgård blir det nog aldrig färdigt. Hihi, kanske är de det som är meningen med det hela :o)

Min trädgård är mest naturtomt och det som blommar finns i kruka. Ett litet jordgubbsland, rabarber, örter och sockerärtor i tre stora runda byttor brukar vara alldeles lagom för mej. Hade flera blombänkar tidigare men har tagit bort dem eftersom. Trivs super med att ha det på det sätt vi har nu :o)

Hihi, men självklart njuter jag att titta på andras fina trädgårdar :o)

Nu tar jag en paus ett tag. Det är för mycket som "stör" just nu. Så min "spontana" känsla för skrivandet och bloggen har totalt försvunnit. Och då går det liksom inte. Nu blir det flytt av lilla gumman, med allt vad det innebär! Håll tummarna att allt går bra!

Mys och må så gott! Om inte före så hörs vi igen på någon vecka :o)
Kramar
Monika

(Välkommen till min tävling!)