tisdag 28 mars 2017

Nu är den glada våren här!!!

Hej på er! Ja, det måste vi väl säga att den är. Igår på promenaden med lilla Fia så kom en sån här och flög förbi.


Den lyste upp hela dagen, den lilla citronfjärilen. Att man alltid blir så glad när man ser en sån.

Idag har jag varit ute i trädgården och varit flitig. Klippt ner allt gammalt och slängt höst/vinterblommorna. Så nu ser det lite trevligare ut. Förutom att jag knappt har mer än halva tulpaner här. Förbaskade rådjur som måste äta upp det. Trots att folk runtomkring matar dom!!

När jag låg i landet (efter att ha satt mig i fågelbadet, haha!) så hörde jag ett härligt brummande. Det var den lilla humlan som tittade förbi.


Trodde nästan det var lite för tidigt för den, men den är så välkommen. Bilderna på fjäril och humla har jag lånat på nätet. Hade inte kameran med ute.

Gubben blev hastigt och lustigt ledig idag så då tog han sin båt och körde iväg. Bäst att passa på när det är fint väder. Ska ju bli sämre framåt veckan. Skönt att han kan vara ute med den lite så vi inte går varann på nerverna här (hm!). Nästa vecka ska vi börja gräva land, såvida han inte gör det i helgen när jag jobbar.

Har semester nu måndag och tisdag och det är rätt skönt. Igår putsade jag fönsterna här och idag var det dags för trädgårn. Skönt det också, haha.

Just nu har vi klarblå himmel, sol och +14.0 grader. Inte så dumt det heller.

Hade ju börjar träna på gymmet här och blev så irriterad när jag blev förkyld för tre veckor sen. Efter det åkte jag på bihålorna så nu har jag inte tränat på flera veckor. Tycker det har varit det ena efter det andra den här vintern, men nu hoppas jag verkligen att det lugnar ner sig.

Hoppas ni har det bra och att ni får se solen ni också. Ta väl hand om er, inte klä av er för tidigt!, så hörs vi en annan dag.

Kram Elzie

6 kommentarer:

Monica sa...

Hej Elzie, det var länge sedan! Ja, visst är det en härlig tid nu! Allting är så rent och fräscht och vi har hela den varma tiden framför oss! och att städa i trädgården är ju SÅ mycket roligare än att städa inne, ja det tycker jag i alla fall!
Varken citronfjäril eller humla har jag sett än, men vårblommorna poppar upp en efter en!
Hoppas att du slipper mer förkylning nu och kan njuta av dina lediga dagar nästa vecka!
Kram, Monica

Evas Kvarnaro sa...

Men vad härligt med sådana fina vårtecken, citronfjäril och humla, toppen.
Citronfjäril har jag sett i helgen men ingen humla ännu, hoppas de vill komma nu.
Att bli förkyld drar ner en människa till noll, alltid jobbigt och tar tid att bli bra.
Hoppas du mår bättre nu, våren är lurig och lätt att bli förkyld.
Jag fick en hundvalp när jag fyllde år i helgen, fast den är född nyss 15/3, får vänta ett tag tills vi får hem Ludde. Jag är överlycklig må du tro.
Sköt om dig/ Eva

Erikslundsliv sa...

Jag såg flera fjärilar förra helgen när det var 18 grader varmt ute. Då kändes det som vår!
Nu är det lite kallare så jag hoppas att fjärilarna inte frusit ihjäl....
Trevlig helg!
Kram, Ann

Evas Kvarnaro sa...

Glad Påsk önskar jag dig/ Eva

a weight loss program sa...

As occupied as the vast majority are with juggling work and home, putting aside time to practice is basically impossible, while discontinuous times of activity can cause body a throbbing painfulness that can bring an individual down and off both the treadmill and work.

LORI HIRST sa...

THERE IS A CURE FOR HIV/AIDS
 Never give up in life they all said there is no cure for HIV, which is a big lie I have passed through many processes. Also, I never believed there is really a cure to HIV/AIDS until I met Dr. James. The doctor that has been helping people for many years, I came across this doctor online when I was searching for an HIV permanent cure online. I found out about Dr. James, and to my greatest surprise Dr. James has the herbal medicine for HIV cure which I have been looking for years I explained my problems to him through the email I found on someone who testified about Dr. James herbal mix write me a reply and explain how the process work so after ordering for the medicine I got it within 4 days and I took it according to the way Dr. James instructed me, I was very happy after 21 days I took the medicine there was very big change in my health when I was done with the process I went for a test, I found out I am negative that was the day I have the tears of joy after all I have been through. You can also get in contact with my doctor through his email now  (drjamesherbalmix@gmail.com)  And He also has herbs medicine to cure the following diseases; Nephrotic Syndrome, eczema, urethra wart, chronic problems. Herpes, Cancer, ALS, Autism, Hepatitis, Diabetes, HPV infections, Hives, shingles, blistering, ulcer, Painful or Irregular Menstruation. HIV/Aids. Diabetics. Vaginal Infections. Vaginal Discharge. Itching Of the Private Part. Breast Infection. Discharge from breast. Breast Pain & Itching. Lower Abdominal Pain. No Periods or Periods Suddenly Stop. Women Sexual Problems. High Blood Pressure Chronic Disease. Pain during Sex inside the Pelvis. Pain during Urination. Pelvic Inflammatory Disease, (PID). Dripping Of Sperm from the Vagina As Well As for Low sperm count. Parkinson's disease. Lupus.  Cancer.  Tuberculosis.  Zero sperm count.  Asthma.  Quick Ejaculation. Gallstone,  Premature Ejaculation. Herpes. Joint Pain. Stroke. Weak Erection.  Erysipelas, Typhoid, Discharge from Penis. HPV.  Hepatitis A and B. STD. Staphylococcus + Gonorrhea + Syphilis. Heart Disease.  Pile-Hemorrhoid.rheumatism, thyroid,  Waist & Back Pain.  Male Infertility and Female Infertility. Etc. Take Action Now. Contact him & Order for your Natural Herbal Medicine:  and email him  @  Drjamesherbalmix@gmail.com.