måndag 15 oktober 2012

Back to the 60ies

Hej på er! Nu får det väl snart vara nog!!! Regnet har bara öst ner i snart tre dagar och vi BEHÖVER INTE MER!!! Gubben berättade att i sjön, ja, det är en megastor en!, så var det så mycket vatten nu att det var över bryggan, och då är det mycket!! Så snälla, ge oss en regnfri dag!!!!!!

Jag är så tacksam och glad att jag har ett hus att bo i i alla fall. Tänker på dom stackarna som är hemlösa, det är inte roligt nu när den kallare årstiden närmar sig. Häromdan var det en artikel i vår dagstidning om ett par som hade allt sitt pick och pack under en presenning. Inklusive de själva. Och tjejen var bara 25 år. Det är så hemskt.

Ikväll har jag tänt ljus här för att få upp värmen lite. Värmepumpen skruvades ner i helgen och idag har ju ingen varit hemma så då har det genast blivit väldigt rått.


De här blommorna gillar jag mycket. De är i lera eller nåt sånt material. Har haft dom i många år och dom flyttar fram och tillbaka. Just nu står de på vardagsrumsbordet.

I lördags fick jag vara chaufför åt sonen och hans fru. De skulle till samlingsgården här i samhället på hippiefest och så här såg dom ut.


Tog inte med ansiktet på dom för jag tror inte dom vill vara med på bloggen. Sonen hade skickat efter sin outfit från nån webshop och egentligen skulle han inte ha jeans utan det som sitter längst ner på benen är avklippt av själva byxorna som var med. Han gillade inte dom riktigt, dom hängde som en säck på honom, så istället gjorde dom så här. Och det gick ju bra det med. Svärdottern har sin mammas studentklänning. Snacka om att spara kläder. Själv har jag flyttat så många gånger så jag har ingenting sparat. Och det är ju synd det också. Kul hade dom haft och hem gick dom i likadant regnväder som det var när jag körde dom.

Gubben är iväg igen men kommer hem i morron kväll. Ska bli skönt. På onsdag ska vi in till stan och göra en sak, sen ska jag iväg på stormöte på jobbet medan han är hemma. Så typiskt att allt ska hända den enda fria dan man har i veckan. Ja, förutom söndan då!

Men nu ska jag titta lite på Sommarpratarna. Ibland kan det vara riktigt bra, tycker jag. Hoppas ni har en fin kväll därute i landet. Även om det regnar! Eller snöar?! Jag är glad att vi inte har snö här i alla fall. Ha en riktigt fin fortsättning på veckan.

Kram Elzie

21 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Hej vännen min...Ja visst finns det regnvatten;( såå trötter på det nu så! Hahaha,ja visst är det skoj att rätta till "skulten"...Du jag måste missa dej o dina inlägg,ska lägga till dej på min blogg lista NU! Kramen,härlig bild på sonen o svärdottern! Kram Gunilla

Lisbet sa...

Hej! Jag såg att du var och kommenterade. Jag har varit så dålig på att kika runt i bloggarna de senaste veckorna. Har haft så mycket med jobbet och möten vid sidan om... Nu lättar det på den fronten och jag får äntligen leva lite normalt :)

Härliga hippikläder! Så var vi ju klädda på den tiden det begav sig. Jag älskade det modet, som fattig studerande fanns det ju inte möjligheter till nyköp, men det var sax och tråd som gällde i stället!

Nu är det sängdags här för mig! Fin och solig dag var det, minus tre då jag körde till jobbet, fyra fem grader på dan. Och i morgon regnar det. Igen.
kram

Herr Nilssons Fru sa...

Haha ja men jösses vilka läckra kläder:)
Ja de var hiskerligt vad de regnat nu några dagar, fast de är rätt långa uppehåll också ibland, varjefall här:) som nu exempelvis är de uppehåll men nu vill man ju vara inne ändå.

Läskigt de där att vi har utliggare samtidigt som man bara tar in fler och fler som ska slåss både om bostäder och jobb.

Kramiz

Snäckskalsdalen. sa...

Det är lite eländesväder vi har, det är det, idag när jag gick runt vår lilla sjö på stigen intill tror jag att jag gick under vattenytan, det kändes i alla fall så....och då är det mycket vatten här!

Kul med hippiefest! Dom ser verkligen ut som riktiga hippies! Dom hade säkert jättekul!

Agneta kram

Änglarna finns sa...

Godmorgon vännen!!
Vädret är detsamma här..har bara en färg numera..grått...hi hi..och detta regn..pust!!
Håller med dej om hemlösa...tänk om TV kunde göra en insamlingsgala för just dom..ist för många andra galor...!!
Önskar dej en fortsatt mysig dag!!
Kram Annika

Unknown sa...

Hej Elzie :-)
Har inte regnat såå mycket här över markerna där jag bor, mer än inatt då.

Så hippiefina sonen&sonhustrun är...! :-)
Kom just att tänka på hur glad jag var i mina V-jeans *fnissar*

Snön faller nog snart den med, för det går liksom undan nu känns det som ;*)
Längtar faktiskt lite till att få komma in i min vinterjacka :-)

Kramen,Eva

Carina Sjölund sa...

Visst har det varit ett evigt regnande. Men nu när det börja ge med sig, så kommer snön. Men vete katten vad jag föredrar???
Men tyvärr väljer vi ju inte...
Ha en fin dag!
Kramen♥

Monica sa...

Här skiner faktiskt en blek sol idag, så att nu kan kanske trädgårdsmöblerna torka, så att vi kan ta in dom i förrådet...
Vilka fina hippie-kläder sonen och svärdottern hade! Jag är ju så gammal, att jag minns den tiden, men jag var aldrig någon hippie!
Må så gott, kram, Monica

bakom berget sa...

Va kul med hippiefest! Dom hade säkert jättetrevligt.
Jag tittade oxå på sommarpratarna. Ett av mina favoritprogram faktiskt.
Ha en bra fortsättning på veckan!

Kram Åsa.

Hanna sa...

Ha en fin kväll.
Kram
Hanna

karina sa...

Hejsan!
Pelargoner som redan frusit....Här är de nerklippta och kastade i komposten men inte har det varit någon frost på dem. Går runt och klipper ner vartefter så nu är det bara en sista nerklippning i rabatterna när höstblommorna blommat klart. Vilket jhädrans regnväder det varit men vi har ju sandmark så det blir aldrig så blött i trädgården. Idag var det riktigt skömnt ute och i morgon en stor sol, så då hoppas jag få fönstertätningen klar, snacka om att det ska bli skönt att ha hannen hemmavid sedan och jag kan ligga på soffan och bara skicka ut lite order "ler". Ha det gott, Karina.

Vardag och flärd sa...

Jösses vilka kläder men jag tror faktiskt klänningen skulle duga, tänk att spara sin studentklänning och den kommer till användning!
Inatt drömde jag att vi fått en sjö i trädgården med näckrosor och fåglar, undrar om det är regnet som gör drömmarna?
Kram Eva

Härliga Livet sa...

Vad häftigt med hippifest.
Dom hade ju jätte kola kläder.
Här har det oxå regnat och regnat.
Idag lyser solen. Får se hur länge det varar.
Kram Pernilla

Hjärtruds Stuga sa...

Ja usch vad det har regnat i år. Det svämmar över på de flesta håll. Surt och kladdigt var man än går i skogen.
Häftiga hippies.

Ha en fin dag

Kram Karin

Black Iris sa...

Jag tror att vi pratat om det eländiga vädret här på bloggarna ända sen i Mars.. Det är minsann inte många fina dagar vi haft sen dess.
Vad roligt med hippiefest.. Det skulle jag också vilja gå på:))

Kram Maidi

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilka härliga hippies! Deras outfit ser jättebra ut tycker jag. Kul ide!
Och visst har det regnat så in i vassen... hihi
Idag är det trots allt rätt så bra väder här.
Kram
MArie

skifferhuset sa...

Wow vilka härliga kläder de hade på sig! Tycker jag känner igen tyget på klänningen, känns som jag har haft en sådan för mycket länge sedan!
Ja nu är man trött på detta regn, här står snart allt under vatten! Kram Iréne

nattugglan sa...

Va härliga kläder..o tänk att spara sin klänning.. jag har oxå kastat alla gamla kläder.. man får ju inte plats med allt..Nu då jag ha röjt i mitt råddrum blev det 4 väskor till loppis..så snart skall jag dit.Men hippie paret va fina! Va fint du hade det på din skåp..o tavlan , jag minns då du skrev att du sydde den åt din man..så himla fin!Nä nu kommer ½8 hos mej..Jaa här regnar det..vi dränker oss snart...kram

Lisbet sa...

Så är jag här igen! Nu har jag tid. Lite som allt på en gång och före det ingenting... du vet.
Hoppas på en bra fortsättning på veckan till dig!
kram

Carolyn sa...

That was a great costume!

Have a happy weekend,
Carolyn

Judy at GoldCountryCottage sa...

Hi Elzie: Love the outfits your kids have on. It's fun to dress up like that once in awhile, but my hubby doesn't like to. Thank you for your kind comments on the Halloween party and I look forward to seeing you All Saints Day post..Happy Friday..Judyr