tisdag 18 juni 2013

Sommartider, hej, hej, sommartider!

Hej på er! Ja, nu ger jag snart upp! Har försökt att lägga in en ny bild i min header en längre stund men inte vill det funka inte! Förstår inte vad jag gör för fel, för bilden är INTE större än den får va!


Denna ljuvliga vallmo. Med regndroppar på bladen är den nästan ändå finare. Jag har tre plantor i landet, men tänkte att jag kanske ska flytta någon för dom står precis jämte varann, haha. Ibland tänker man verkligen till!


Min fina klematis har fått en ny plats att vara på. Har planterat den i en kruka och ställt den vid garageväggen istället. Den stod vid trappan på framsidan förut och det var ingen som såg den, knappt. Åtminstone inte vi som bor i huset!


Så här ser det ut nu. Kanske skulle sopat lite innan jag tog fotot, men ni känner väl mig vid det här laget? Snabbt ska det gå, haha. Nu är spaljén ditsatt också och det ska komma lite mer krukor. Den här krukan har jag målat nu i vår. Den var brun tidigare, men nu fick jag dit lite färg och genast blev den finare. Jag gillar den här krukan med sin lite "pluttiga" yta, men jag gillade inte färgen tidigare. Nu är det bara att sätta igång och måla stolarna och bordet också. Men dom får fortsätta att vara vita.

Gubben har snart målat klart allt det vita. Och idag har vi bytt fönster i köket. Ja, dvs, vi har satt dit de fönster vi fick av en granne när de bytte och så kan han måla de som ska vara där i husvagnsgaraget. Smidigt att göra så. Men ikväll har han tagit semester och är ute och fiskar. Har ni hört den förr då, haha?

Jag har varit duktig idag, i värmen. Har bakat bullar och kokoskakor och så har jag strukit. Ska ha lite kalas på söndag så det är lika bra att fixa det när man är ledig. Sen i morgon blir det städ och jobbkväll och på torsdag jobbar jag, sen ska vi sätta blommor på våra föräldrars gravar och sen är det ju midsommar. Ja, du milde tid vad det rinner iväg här!

Jag hoppas ni får en fin fortsättning på veckan. Ta väl hand om varann så hörs vi!

Kram Elzie


6 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Jag borde också ha bakat.....det finns ingenting gott hemma. Jag borde dessutom baka bröd. Men nu är det så fint väder så jag kan inte förmå mig att vara inne.

Vilka fina blommor du har! Det går så fort nu så jag hinner nästan inte med att titta!

Agneta kram

Stina sa...

Kram till dig från mig som är helt osynlig :)
Ljuvliga blommor....jag har inte en enda blomma på min balkong ännu och jag funderar på om det ska komma någon överhuvudtaget denna sommar :(

Idag har äntligen gardinerna i vardagsrummet kommit upp :)

Kram igen!

Monica sa...

Ja, byta bild i headern har jag också försökt, men det går inte...
Så jag kör med någon standard header, det får duga!
Det är verkligen tur att man har bloggen,så att man kan titta på alla fina blommor lite längre, för det går så fort i naturen nu!
Så duktig du varit, söm bakat i denna värmen!
I morgon måste jag städa, för vi får en ligg-gäst till midsommar!
Nu ska jag be att få önska dig en riktigt glad midsommar!
Kram, Monica

Vardag och flärd sa...

Din header är väl jättefin, jag tycker du har lyckats!
Och jösses vad du och gubben är flitiga med målning och fönsterbyten och bakning, men ska man ha kalas är det ju en del som ska fixas.
Ha en riktigt härlig midsommar!
Kram Eva

Käranån sa...

Det är absolut inget fel på din header, jättefin bild! Du ska ha en riktigt skön Midsommar!

Solglittret sa...

Tassar in för att önska dig en riktigt trevlig midsommar :)
Kram Lollo