söndag 29 september 2013

Det blev en konstig söndagkväll

Hej på er! Ja, nog blev det en konstig söndagkväll alltid. Jag kom hem från jobbet halv 6 (helgen färdigjobbad, yippie!), vi åt middag, var och hälsade på sonen och hans familj en stund och sen kom det ett sms. Det var Missing People som ville ha hjälp med skallgång efter en man här i närheten. Eftersom gubbens familj fick sån fin hjälp av bl a Missing People när hans bror försvann, så gick han med där och nu är han på väg för att försöka hitta personen som försvunnit. Jag hoppas verkligen att dom lyckas hitta vederbörande för det är allt för kallt på nätterna för att vara ute nu.

Så över till det mer lättsinniga denna söndag. Det som jag egentligen tänkt visa och skriva om. Nämligen det här.


Jag berättade ju att jag var på "Lilla Rummet" i Lenhovda nu i veckan. En helt underbar butik med massor av saker och blommor. Som jag också skrev så kommer jag att åka dit igen. Speciellt nu till julen.


Köpte den lilla ängeln där samt


dom här läckra ljusstakarna. Gillade färgen på dom. Kronan som syns satt i blomman gubben fick när han fyllde år i somras, men jag tyckte den passade bra nu på brickan.


Så blev det den här ripslöparen, vit, och ljuslyktan som jag tyckte var så söt. Den står nu på soffbordet och ger ett sånt fint sken.

Ja, det var en del av vad jag handlade. Får väl visa det andra en annan dag. Och jag har ju inte visat det jag handlade hos Violan heller, kom jag på. Måste ju visa Maries fina ljuslyktor (hur många har man nu egentligen, haha?) som hamnade här.

Nu är jag ledig två dagar. I morron är det tandläkarbesök som gäller. Ingen höjdare, men det måste skötas det också. Sen är jag leeeeeeeeeedig och tänker ta vara på ledigheten också. Blir nog inte många knop här inte!

Hoppas ni får en fin måndag. Ha det så gott så hörs vi!

Kram Elzie



6 kommentarer:

Huset bakom lindarna sa...

Förstår om du har en konstig känsla där du sitter och väntar på din gubbe, hemskt med försvunna människor, hoppas att de hittar den försvunne. Kram/Finas mammis

Stina sa...

Fint gjort av din gubbe att ställa upp en stor eloge till honom.
Jag har också jobbat i helgen och är nu ledig i två dagar. Jag tänkte försöka mig på att vara bilmekaniker i morgon...bakluckan går inte i lås så det blir att ta fram stora skruvmejseln :)

Så fina saker du köpt, jag blir så sugen på lite nytt när jag ser det du köpt.
Hoppas du får en skön ledighet.
Kramen Stina!

Vardag och flärd sa...

Missing people gör ett fantastiskt jobb och fint av gubben att hjälpa till, hoppas de hittar mannen!
Du har köpt fina saker för höstmyset.
Ha det fint!
Kram Eva

Monika sa...

Hej vännen!

Hoppas de hittade den försvunna mannen.

Och så fina saker du shoppat. Och så fint du dekorerat. Ljus och lyktor kan man aldrig få för många av. Hihihi, kanske vi skulle starta en utmaning bland bloggarna. Visa alla dina ljusstakar o lyktor ;o) Skulle vara rätt kul egentligen! :o)

Vi har återvänt hem från en riktigt trevlig "lyx"-helg i Sundsvall. Skönt att få lämna Idyllien o göra nåt annat några dagar. Men också skönt att vara hemmavid igen :o)

Ha en fin vecka!
Kramar
Monika

Monika sa...

Rara Du!

Typiskt att det ska vimsa till så där! Vilken otur du har! Hoppas det blir bra med ögat!

Kramar
Monika

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Elzie!
Hoppas verkligen att de hittade mannen välbehållen. En eloge till din man:)) och även till Missing people.

Sååå vacker din bricka blev, jätte fina saker du fick med dig hem:))

Må så gott
Kramizar Marie