måndag 9 september 2013

En trötter en...

Hej på er! Hoppas allt är bra med er. Här är en som är trött. Sen klockan 13 i fredags har jag jobbat 36,5 timmar! Puh säger jag. 12 timmar på en dag är lite för mycket, tycker jag som inte är van, haha. Samtidigt har jag målat härinne i rummet och det var väl inte den smartaste idén från den här (otränade) käringen!! Men nu är jag ledig i morron och DÅ ska allt flyttas tillbaka in hit. Ska faktiskt bli skönt att få ordning på allt.


För som ni ser har jag en del att ta hand om. Inte lite böcker man samlat på sig. Och eftersom jag är en person som inte kan slänga böcker, så lär det bli fler och fler!

Men Jag tänkte gå tillbaka lite i tiden. Den sista augusti nämligen. Då firade gubben och jag 17 år. Det blev först en förrätt med kräftstjärtar som var supergod.


Gjorde dem hjärtformade för att fira dagen speciellt! Och till huvudrätt hade vi baconinlindade köttfärsrullar.


Riktigt gott det också. Efterrätten var en vit chokladspanacotta men den glömde jag ju fota, hihi. Dagen till ära smakade jag Pina Collada för första gången i mitt liv. Den var god, men farligt söt!

Dagen efter var vi på Solvikens pensionat i Ingelstad. Ett mysigt gammalt ställe (början av 1900-talet) där möblerna är gamla och fina. Där firade vi mor på 87-årsdagen. Fick välja på lamm, fläskfilé eller gös. Gott var det också. Och så skönt att bara sätta sig ner och äta, slippa ta hand om disk och annat efteråt.


Här är lilla mor bakom rosorna. Kan knappt förstå att hon blivit så pass gammal alla redan. Det har ju gått så fort!

Ja, nu är alltså renoveringen klar för denna gången. Jag fick en del färg över så jag föreslog för gubben att jag skulle börja på med vardagsrummet nu, men det tyckte han inte var någon bra idé alls, haha. Det har varit mycket stånk och stön under den här renoveringen, trots att han inte behövt göra så mycket!!

Om det är någon som saknat septemberkortet i min högerspalt så ligger det där nu. Glömde alldeles bort att lägga in det innan jag stängde ner datorn.

Men nu får ni ha en fin fortsättning på måndan. Här skiner solen än, men det ska ju komma lite välbehövligt regn. Jisses vad hårt det var i marken när jag var ute och planterade lökar häromdan. Ha det så gott så hörs vi!

Kram Elzie


12 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Så kul att rummet är klart så du kan börja fixa där!
Och GRATTIS till era 17 år! Sånt ska givtvis firas.
Söt liten mamma har du!
Ha en fin vecka!
Kram Eva

Ett Vitare Hem sa...

Grattis till era 17 år och så skönt att vara klar!
Ha en riktigt härlig vecka!
Kram/Lena

Monica sa...

Vilket mysigt 17-års-firande ni hade! Den middagen hade man inte tackat nej till...
Och grattis i efterhand till din mamma, så söt hon ser ut!

Vilket jobb du har haft, både långa arbetsdagar och så renoveringen av ett helt rum! Du är verkligen värd lite vila nu!
Må så gott, kram, Monica

Solglittret sa...

Grattis till ert 17-årsjubileum...hihi..låter underbart och guuu´ så mycket gott ni åt...mums...blir ju hungrig direkt...här...hiih....
Grattis även till det nyrustade...duktigt jobbat...ja visst tar det på en att jobba med sånt man inte är riktigt van vid...och man kör ju ofta på lite mer än man borde eftersom det är så kul att få det klart :)
Ett försenat litet grattis till din söta mor också...ja tiden går fort och det känns lite vemodigt.
Önskar dig en fin fortsättning på veckan vännen
Kram Lollo

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj vad du ligger i... Det är klart det känns :)
Och Grattis till 17 år! Min gubbe och jag har varit gifta i 26 år, och tillsammans i 36 år... Jisses vad tiden går.
Kram
Marie

Rapport till Vänfors sa...

Ett stort grattis till er och era17 år:) Vilken middag, såg helt underbar ut.
Kram Annika

Black Iris sa...

Men så mycket böcker du har.. Jag var också sån en gång att jag inte kunde slänga böcker men idag slänger jag alla eftersom jag läser dom.. Jag har börjat med ljudböcker också och de tar ju ingen plats alls :)
Du påminner mig om att vi också snart ska fira 15 år som gifta.. Undras vad man ska äta då?

Kram Maidi

Gunillasljusglimtar sa...

Åh grattis till de sjutton..had vi i somras också! Vikken go mat du visar då! ha en fin helg vännen ♥ Gunilla

Monika sa...

Hej Bästaste Du!

Ja, du jobbar och står i! Både arbete och renoveringar. Du är verkligen mer än duktig! Blir säkert toppenfint med allt på plats sen.

Grattis till de 17 åren! Vilken fin festmåltid! Ser väldigt gott ut, allt på dina bilder.

Grattis också till lilla Mor. Så söt hon är. Ju äldre man blir desto mer ska man fira tycker jag. Trevligt att få vara göra det i en fin miljö också.

Jag bar iväg kartongvis med med böcker när jag rensade för en 7-8 år sedan. Men nog har jag nog många ändå. Och fler o fler blir det. Fast jag sagt att jag ska sluta köpa! Men numera försöker jag ändå låna så mycket som möjligt på Bibblo. Dom är superbra på att hålla hemma det senaste.

Ibland lånar jag bara något lite hipp som happ. Utan att veta vad egentligen. Just nu har jag råkat hitta böcker av Karin Brunk Holmqvist. Surt sa räven om rabarberna och Potensgivarna. Himmel så roliga alltså! Vad jag skrattat åt dessa! Har du läst något av henne?

Nu blev det nästan skrivet en hel novell av mej här hos dej!(som vanligt! ;o)

Lev Väl!
Kramar Monika

Ett Vitare Hem sa...

Hoppas du får en riktigt härlig vecka!
Kram/Lena

Monica sa...

Sv: jag vet faktiskt inte vad det är för barrträd jag fotat, jag gillade också växtsättet på den!
Kram/Monica

Änglarum sa...

Ja tänk vad åren går hoppas på många fler <3 här har vi firat 20 i år.önskar dig en fin helg kram Jessica