söndag 22 september 2013

En septembersöndag

Hej på er! Igår var gubben ute på sjön och jag och Fia var ute i trädgården. Tänkte få undan en del i rabatterna här, samt flytta en del som jag inte tyckte var på rätt plats här i livet. Mestadels gick nog tiden åt att hålla ordning på lillfnuttan ändå. Tyvärr har hon börjat komma in i samma dåliga olater som innan hon löpte, haha. Dvs, ett evigt tittande var hon befinner sig. Igår sprang hon ut till min f d jobbarkompis hund. Det är en labradoraktig hund som har ett väldigt dovt morrande och det gillade inte Fia Fnutt. Så då kom hon in på tomten igen, med svansen mellan benen, haha.

                                           Ljuslykta köpt hos Violan.

Jag hann väl en liten bit i mitt jobb också när jag såg att gubben kom hem. Fisket hade varit helt uselt så han tröttnade. Istället tyckte han att vi skulle åka och titta på husvagnar (!) i Alvesta. Sagt och gjort. Bara att plocka ihop sakerna och åka iväg. Jisses vad husvagnar det finns, och det var bara där! Samt en hel massa husbilar. Det var rätt roligt att se att klientelet bland husbilarna var betydligt äldre än klientelet vid husvagnarna!! Många som sålt huset och köper husbil istället. Ja, vi köpte ingenting. Jo, förresten, en matta att lägga innanför dörren. Vår åkte till de sälla mattmarkerna när vi tog hem husvagnen. Så nu har vi en ny, fin sån när vi ska iväg igen, hihi.

                                           Den går i de här färgerna och är riktigt läcker när den lyser
På kvällen var det speedway från Friends arena, vilket gjorde att jag satt och tittade på Körslaget på datorn. Han har inte fått upp den andra tv:n här än. Vad gör han på dagarna, karl'n??? Sen åt vi kräftor. Vet inte vilken gång i ordningen vi gjort det i år, men nu får det va färdigtuggat på de röda
läckerbitarna för i år. Igår hade vi västerbottenostpaj (vilket ord jag fick till där då, haha). Jättegod, men nästa gång tror jag jag bara använder vetemjöl, tyckte grahamsmjölet tog över lite för mycket.

                                          Fönstret ut mot gatan. Ser ni att grannen sågat ner sin häck?

Idag har det varit en lugn dag. Vi har dragit fram husvagnen så gubben kan ta den med på fukttest i morron bitti. Själv jobbar jag inte förrän kvällen i morron. Skulle egentligen varit ledig, men jobbar åt en kompis som är på semester. Men innan klockan 4 i morron ska jag ha hunnit göra klart i trädgården (ja, inte ta upp dahlior mm) och så ska jag visa er vad jag gjutit. Har ju alldeles glömt av det. Inte blev det väl så vackert, var ju första försöket, men sällsynt, haha.

Hoppas ni får en fin start på veckan. Ha det så gott, ta väl hand om varann, så hörs vi!

Kram Elzie

5 kommentarer:

MINA TVÅ HEM sa...

Ja snart är det slut med flyttande i trädgården, granngubben sa att inkommande vecka har dom spått snöslask och minus grader här i södra Finland, men jag orkar nog inte tro på det eller skall vi säga vill inte tro.
Ha det så bra!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Monica sa...

Ja, jag håller också på och rumsterar om i rabatterna, växterna behöver ju tas upp och delas och jorden behöver bytas ut till viss del! Ett fasligt slit, men man känner sig så nöjd när man går in på kvällen...
Ha det gott, kram, Monica

Vardag och flärd sa...

Västerbottenpaj på grahamsmjöl tycker inte jag heller är så gott.
Du har så fint i ditt fönster och fin utsikt också (utan häcken)!
Ha det gott!
Kram Eva

Bittan sa...

Det blir en MiniPrins ♥ Redan kollat såklart .
Kul att kolla på husvagn vi har två grannpar båda pensionärer som båda sålt sommarstugor vid kusten och åker omkring i miljonchabrak till husbilar . Vi har ju vår gamla kvar dom inte rullar så ofta utan numera anv till Skogssäters bedandbrekfast Ha en fin start
på v . Kram Bittan

Huset bakom lindarna sa...

Ska bli spännande att se vad du har gjutit! Kram/Finas mammis