tisdag 24 september 2013

Lite trädgård och lite stickat

Hej på er! Ja, idag är det lite höstruskigt här. Men fortfarande varmt och det får man väl va tacksam för. Var runt i trädgården med kameran igår och tog lite kort på några tokiga aurikler som fått för sig att blomma nu. Enligt vad jag hört är det en vårblomma!

och


Skrev ju om dom senast men tänkte ni kunde få se bild också! Är så rädd att dom ska frysa bara. Vann dom hos Trädgårdsdrömmar i våras och är glad att dom överlevt så här långt.


Mina Tidlösa blommar också, men är mest liggande, tycker jag. Härlig lila färg är det på dom.

Sen var det lite stickat också. De här sockarna och vantarna har jag stickat till mina äldsta barnbarn.


Sockarna är stickade i ett härligt, mjukt garn som heter Ragg Soft. De lila vantarna stickade jag för ett tag sen i vanligt raggsocksgarn.


Det var inte lätt att ta det här fotot. Och nog är det snyggt med det lila till min röda tröja, haha? Men den här halsvärmaren kommer att bli skön att ha när det blir lite kallare ute. Tillsammans med de här


Jag kan behöva lite värme runt handlederna framöver.

Idag har jag tagit mig en tur till Lenhovda, ca 2 mil härifrån, och strosat runt i en riktigt fin butik, Lilla Rummet. Så mycket fint där fanns. Köpte en del som jag ska visa i nästa inlägg. Sen har jag fått mina byxor från Gardenhome så nu kan jag äntligen bli lite fin när jag ska ut i trädgården. De är dessutom lite varmare att ha på sig när man behöver ligga på knä än mina gamla, utslitna målarbyxor!! Har fortfarande inte förstått VARFÖR jag alltid sliter på mig dom när jag ska ut i trädgården?!

Ja, jag märker ju att det inte blev några foton på det gjutna idag heller, men skam den som ger sig. Nu ska jag fixa lite middag till mig och sen ta det lite lugnt innan det är dags att åka till jobbet igen. Andra kvällen i rad, men i morron är det dagjobb som räknas och sen ett besök hos min mor. Om hon hinner! Man vet aldrig med den damen, haha. Hoppas ni får en fin fortsättning på dagen.

Kram Elzie



6 kommentarer:

Monika sa...

Hej bästa du!

Här finns boken du söker att köpa:

http://www.bokborsen.se/Euren-Berner-Lisa/Peter-Gifter-Sig-en-Sprakf%C3%A5lebok/894008

Jag har själv köpt flera böcker via detta antikvariat. Har alltid funka finemang.

Oj! Här händer ju massor! Flera inlägg på raken :o) Så fint allt blev. Och du milde vad du stickat mycket fint i härliga färger. Du är duktig du!

Så söta du är på bilden!

Må så gott!
Kramar
Monika

Vardag och flärd sa...

Åh, lyckliga du som har tidlösa! Jag har letat i flera år men nu ska jag beställa på nätet till våren så jag slipper leta längre.
Underbara saker du stickat!
Ha det fint!
Kram Eva

Monica sa...

Aurikeln överlever säkert om du planterar ner den i marken, tror du inte? Den fryser väl lättare om den står kvar i krukan?
Så mycket fint du har stickat!
Kram, Monica

Unknown sa...

Sticka kan jag inte men som tur är har jag min mamma som är duktig på handarbete. Nu har jag beställt varsin halsduk till barnen.

Vet inte ännu vilka dagar jag ska jobba på julmarknaden, får väl veta det inom kort och då ska jag försöka komma ihåg att berätta för dig.

Kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad mycket fint du har stickat! Jag gillar verkligen halsvärmaren och pulsvärmarna, så härlig färg på garnet!
Kram,
Regina

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Elzie!
Så mycket fint du gör, har kikat runt på din fina blogg:) Själv kan jag inte sticka. Dina stickade alster blev jättefina:))
Tack för din fina kommentar inne hos mig, blev sååå glad:))
Du undrade om "namn" stämpeln. Den köpte jag när jag började scrappa, jag tror den kommer från Reprint.

Må så gott
Kramizar Marie