torsdag 26 juni 2008

En utmärkelse till!! - Another award!!!

Jag blir så otroligt glad!! Hade inte ens hunnit lägga in posten om den förra utmärkelsen förrän jag fick denna från Monika som har bloggen Tant Theas lilla torp. Om du visste vad jag blev glad. Det är så roligt att få dessa utmärkelser. Det värsta är bara att skicka dom vidare till någon, för det finns ju så många bloggar man gillar. Men denna gången ska jag inte vara så feg utan jag skickar den vidare till följande:



I'm so happy. I've got another award. This time from Monika that has the blog Tant Theas lilla torp. If you only knew how happy I got. It's so nice to get awards. The worst side of it is to chose which one I shall send it too as there are so many blogs I like. This time I won't be a cowered, I'll send it to these women: Fint hemma - AnnCatrin, som har ett underbart hem som hon delar med sig av så frikostigt och inspirerande. Dessutom med en härlig skrivklåda därtill.

A home far away - tjejen från Sverige som bor i Singapore numera. Där hon och familjen skapat sig ett härligt hem. Skriver så underhållande om sina upplevelser.

Mormors veranda - hundägarinna som skriver så fint om sitt hem och sina hundar.

Hwita villan - en härlig blogg där man bjuds på allt möjligt skönt. Kika in så får ni se!!

Änglahem - en underbar blogg som Ulrika har. Där bjuds man på det mesta. Just nu önskar vi bara att ditt datahaveri blir åtgärdat så att vi får "träffa" dig igen.

This was the women I chosed this time. All of them have lovely blogs.

Jag hoppades ju att jag skulle få en CD så jag kunde lägga in mina bilder på datorn men så väl var det inte. Vet inte om personen i fråga skickat den ett varv runt jorden först för hit har den inte kommit *s*. Men jag överlever väl det, kan jag tänka. Hoppas att ni har en skön dag var ni än är.

I had hoped I should have got the CD so I could put my pictures into the computer, but I knew before I couldn't count on it. I don't know if the person has sent it around the world first, cause I haven't seen it LOL. But I guess I'll survive. Hope you have a great day out there.

/Elzie












31 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Tack goa goa du.. den fina utmärkelsen värmde ska du veta...
Oh vad glad jag blev. min första semesterdag idag..kunde inte börjat bättre!
ha en fin sag!
stor kram A-C

Ann-Catrin sa...

hmmm glömde ju... Stort grattis till dina två utmärkelser med... dom är du värd!
kram igen

Mormors Veranda sa...

Hej! Tack så mycket snälla du för utmärkelsen. Jättekul att få en sån.
Kram Pling

A home far away sa...

Men ahhh, vad jag blir glad, såå glad! Tack för dina fina ord, sitter här med en liten glädjetår i ögonvrån, jag...:-)

Ha en underbar fredag!
Kram Gunilla

Elisabeth sa...

Det är lite så jag menar med "en skimrande möjlighet" att glädja någon annan!
Du är så värd dina fina utmärkelser...och ett stort, stort grattis till dig i efterskott!

Varm kram..

A home far away sa...

Hrmph, hmm, ja en liten teknisk fråga bara...Hur får jag över award ikonen till min blogg?
Inte så tekniskt kompetent som du kanske förstår:-)

Kram Gunilla

Solsjö - Under en vind sa...

Stort grattis till dina utmärkelser!!!

Holken är köpt i Halmstad i en blomsterbutik, vet att de finns lite varstans....tror att de kommer från England från början. Jag har målat min vit, de är gråa/bruna/svarta från början.

Ha en skön helg! Kramar!

Livy sa...

Heisann!
Vil bare stikke innom og ønske deg en riktig fin helg!

*klem*

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Ett stort grattis till din utmärkelse :)
Kram / Therese

Stina sa...

Kramis gumman min. :-)

Elaine sa...

Hejsan och GRATTIS! Ja det är inte så lätt att sända vidare utmärkelser, det är ju så många som man gillar.
Hoppas du njuter och har det fint på din semster och grattis på födelsedagen förresten, så där väldigt i efterskott.
Klem!

Wurzerl sa...

Congratulations to your new award!!!
I had a lot to read since my last visit!!! I saw very interesting posts.
Have a great weekend Wurzerl

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Grattis till dina awards:) Och tack för hurraropen angående min examen:)

Ja, jag ska faktiskt behålla furupanelen i taket... Det är annars ett jobb som blir oss övermäktigt just nu. HELA huset har nämligen omålad panel i taket. Och då menar jag HELA huset, varje skrymsle och varenda vrå...! De som byggde huset gillade omålad furu, för vi har furugolv på hela övervåningen oxå och likadan träpanel som i sovrummet återfinns även i allrummet... Tur jag gillar att måla;)

Kram Annica

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att du hittade in till mig och tack för den gulliga kommentaren. Det har löst sig med boende genom Karro med bloggen Karofina. Du är så välkommen tillbaka till mig. Nu ska jag åka och köpa fäerg så jag vitlasera taket i tvättsutgan. Har gubben helt med på noterna, så länge det handlar om vilasering och inte vitmålning. Jag är nöjd med det.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

karofina sa...

men hej på dig, tack för titten hos mig!
men va kul att du oxå är från skogarna. vart bor du då? mysig blogg hade du iallafall, gifte du dig oxå nu i maj?
kram på dig!

Anonym sa...

Happy Friday Elzie! Congratulations on your award, exciting! Yes I changed and this is more of the real me, I adore black and white!!(really is just another excuse to decorate something!) I hate waiting for something to be delivered, I am waiting for some scented oils, and room sprays! Hope mine don't go around the world like your CD???!! Hope you are having a good day and have a great weekend too. I'll be back Monday - Jeannette

♥ Pia... sa...

Hej...har du det skönt på semestern:)..jag har just börjat min..och regnet öser ner nu..så kul...tur man kan roa sej på annat vis än att vara ute...tex..blogga:)grattis till utmärkelserna...kram..PIA

Brit. (lille meg) sa...

Gratulerer med awarden! Den er vel fortjent! God sommer!
Jeg kommer til å ta en liten bloggepause nå, men er tilbake igjen om ikke så veldig lenge.
Skal på en liten tur over helga.

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Elzie!

Grattis till dina utmärkelser! De kom till sin rätt hos dig tycker jag! Dessutom måste jag säga att jag gillar bloggarna du skickade dem vidare till!

Midsommer murders är en av mina stora favoriter...
Det är en så härlig känsla i sådana brittiska serier. Så vackra omgivningar också!

Jag önskar dig en fin helg!

Kramar Hanna

borghild sa...

Grattis med awards, og grattis med dagen som var på tirsdag!!:-) Det er jo deilig med ferie uansett vær, det finnes jo både ute- og inneaktiviteter, selv om en kanskje vil være litt mer ute på sommeren?? Ha en fin helg og ferie iallfall! Klem B:-)

Hagbacken sa...

Stort grattis till din utmärkelse, det är du verkligen värd!

Hoppas du får en bra helg, kram Linda

Fröken Fräken sa...

Här har det blivit strålande sol och varmt lagomt till min första semesterdag! Och så lite loppis på det. Det har varit en bra första ledig dag! :-)

Klarafina sa...

Grattis med utmärkelserna! Det är du värd!

NICOLINAS BONING sa...

Grattis till utmärkelsen!
Jag tänkte lägga ut utlottningen så fort 50 000 är passerat så det beror väl på när det blir...och så dålig som jag är på att blogga nu så kanske det drar ut på tiden.
Blir det så att du inte hinner med så självklart blir du med ändå;-)
Peter är ute på altanen och borrar för fullt så du kanske kan räkna ut vad det blir...

Tänker på eran bil och suckar över att den inte är fixad för länge sen...suck...håller tummarna för att allt går bra så ni kommer iväg utan allt för mycket försening.
Kramar/Birgitta

~ Eva ~ sa...

Hihi, så de trillar in på rad utmärkelserna :-) Inte undra på för du har en vardagsnära och fin blogg, tycker jag.


Kram från Eva

Malin - I min trädgård sa...

Åh tack så mycket! Vad gullig du är! Jag blir verkligen jätteglad! Ha en skön söndag imorgon!

Ullis/Leva på landet sa...

Hej igen!
Det hade ju varit ett bra förslag att byta boende. Tyvärr så har ju inte mannen semester förrän i slutet av juli. Hoppas ni får det bra här i Dalarna. Några speciella platser ni tänkt besöka? Hör gärna av dig om du vill ha något litet tips.

Kramar Ullis

Millis sa...

Grattis till utmärkelserna!!!

Hoppas att du har det bra!
Kram

karofina sa...

rottne, jaså du... jag jobbade där för 4 år sedan. det var då vi bodde i öjaby :) var i rottne, i byn? kul att vi är gifta samma datum, vart vigde ni er?
kram!

PAT sa...

Congratulations on your award, Ezie!

Have a wonderful week!
Pat

Unknown sa...

Hi Ezie,
Thanks for visiting me, and for your sweet comments!
Congratulations on your award!