tisdag 24 juni 2008

Semester och ny utmärkelse - Vacation and a new award

Ja, så har man då fått semester. Och det syns kanske på vädret *s*. Nejdå, jag ska inte klaga. Är ändå ingen strandmänniska så för mig går det väl an med stormbyar och regn, men det är klart, jag vill ju inte ha det så här hela semestern. Men som det är nu så hinner man lite inomhus också och idag ger jag mig själv ett stort fat med jordgubbar eftersom det är min födelsedag!!! Ska baka tårta och kanelbullar sen tänkte jag eftersom min son med familj kommer hit. Resten av familjen firade mig i fredags. Jag förstår inte riktigt varför man tycker det är så kul att fira födelsedag, man blir ju bara äldre!!!

Now I'm on my vacation. And it shows on the weather LOL. No, I shall not complain. I'm no beach person anyway so I guess I can take storm and rain, but I am sure I won't be happy if it will be like this all my vacation. One thing that is good with this weather is I can do some work inside. Today I'm giving myself a big plate of strawberries as it's my birthday. I will bake a cake and buns after this I thought. My son and his family will come tonight. The rest of the family did celebrate me this Friday. I don't really understand why we think it's funny to celebrate birthdays, you only get older!!!
Den här fina utmärkelsen fick jag från gulliga Birgitta på Nicolinas boning. Tusen tack vännen. Är så roligt att få utmärkelser. Denna gången har jag bestämt mig för att den som vill får ta åt sig äran av den. Är så svårt att välja då alla jag besöker har så mysiga bloggar.

I got this award from sweet Birgitt on Nicolinas boning. Thanks a lot my dear friend. It's so nice to get awards. This time I've decided to let anyone that wants to take it to their blog. It's so difficult to chose as every blog I visit are so nice.

Igår tänkte jag att jag skulle vara lite teknisk, men det ska man ju aldrig tänka!! Tog till och med fram handboken till digitalkameran vi lånat (en stor dyr grej!!) för här skulle det läggas in bilder på datorn. Och vad händer? Jo, naturligtvis var man tvungen att ha en CD för att lägga in på datorn INNAN man kunde föra över korten. Att jag aldrig lär mig! CD:n hade vi inte så nu hoppas jag att makens son postar den till mig idag så att jag kan lägga in det i morron. Tekniska Elzie i ett nötskal *s*.
Yesterday I thought I should be a bit technical, but you shall never think that way. I even read the handbook for the digital camera we borrowed (a big, expensive one!!) cause I should get my pictures into the computer. And what happens? Well, of course you needed a CD to put there BEFORE you can take the pictures there. I never learn. We didn't have the CD but now I hope that my DH's son will post it for me today so I can do it tomorrow instead. Technical Elzie in a nutshell LOL.



Och ikväll är det äntligen dags. Morden i Midsomer börjar igen. Som jag har längtat efter denna serie. Älskar att titta på alla gamla fina, engelska hus. För att inte tala om huvudrollsinnehavarna. Tom Barnaby är en mysig herre och hans medhjälpare är också en trevlig prick att vila ögonen på. Av de medhjälparna han haft så gillar jag den här killen bäst. Så ikväll ska jag njuta!!!

Tonight it's time at last. Midsomer Murders are back, and I've longed for this serie a long time. I love to watch all the old, nice, English houses. Not to mention the person's playing in it. Tom Barnaby is a very nice guy and his assistant is also nice to look at. I like him most if I shall chose one of them. Tonight I'm going to enjoy myself!!!

Nej, nu hinner jag inte sitta här längre om det ska bli någon tårta. Så på med förklädet, börja vispa äggvitorna och se till att det blir en Zuleikatårta här till kvällen. Ha en bra dag alla.

It's time for me to start with the cake. Take the apron on, start whip the egg wihte and make sure tp finish the Zuleika cake until the evening. Have a good day all of you.

/Elzie

18 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Stort grattis på både födelsedagen och till din utmärkelse:)

Låter smaskens med både kanelbullar och tårta!

Ha en skön födelsedag!

Kram Annica

Fröken Fräken sa...

Jag ser också fram emot Morden i Misomer, det skulle helt enkelt inte vara sommar utan dem! Fram för mer helkonstiga mordmotiv och skojiga festivaler!

Ja, nog borde väl jobbet förstå när man hellre vill vara hemma och pyssla? Fyra dagar kvar, sedan blir det semester iaf!

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Dubbelt grattis!!!

Morden i midsommer är "mysiga" på nåt sätt, trots att det faktiskt handlar om mord. Det är sån skön atmosfär i de där engelska deckarna.

Kram
Mia

Gårdsromantik sa...

Men så mycket kul som händer här då!

Grattis till både födelsedag och Award!

Vad bra att du påminde om Morden - jag älskar de där lite segspännande engelska landsbygdsdeckarna!

Kram Maud

Bodil sa...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!
Äldre blir vi förvisso men också mer erfarna. Känner igen det här med teknikens under.
Tror du jag blir sugen på Zuleikatårta??? Det var länge sedan jag bakade den. Men god är den verkligen.
Ha en riktig go födelsedag!
Kram Bodil

Stina sa...

Hahaha...du är ju för skön du!:-D Puss

NICOLINAS BONING sa...

GRATTIS!!!!
Mannen i huset ska faktiskt få spela in Midsomer i kväll så kan jag njuta av den till frukost i morgonförmiddag;-)
I dag har jag haft ett jädrans oväsen hela dagen innan jag rymde till jobbet...äntligen har oljetanken åkt ut,och inte vart det så dyrt som vi befarade heller...1500 svenska kronor!!!
Det tog bara drygt 2 år innan JAG hittade någon som gjorde jobbet åt oss,för inte ska du tro att Peter har lagt ner någon tid på den prioriteringen inte!
Bra karl reder sig själv heter det...fniss...men vi kvinnor är inte så bet vi heller;-)
Nu ska vi se hur lång tid det tar innan stegen som vi klättrat på i 8-9 år blir utbytt mot en trapp...suck...jag får väl ta tag i det oxå antar jag...
Hoppas tårtan och kanelbullarna smakar så gott som dom ska göra på ens egen födelsedag...gumman;-)
Kramar i massor/Birgitta

Monika sa...

Här haglar awarderna över dej! ;o)

Du har en award att hämta inne hos mej!

Ha det finfint! :o)

Kram

Monika

Anonym sa...

Happy Birthday Elzie!!!! Hope you have a great day! I just wanted to thank you for asking the question "why not post in one"! I am glad you asked because it forced me to learn something new. I am still trying to figure this silly blogging out. I thought it looked wierd having all those posts for one project!!!lol Thank you (everyone must think I'm a stooge!) Those berries look delicious. Enjoy your day - Jeannette

M.E.V. foto sa...

Gratulerer med dagen! De jordbærene så veldig gode ut... Lenge til de er modne her enda dessverre. Takk for hyggelige kommentarer i bloggen min:)

karina sa...

Hejsan!

Skönt att det finns fler otekniska i bloggvärlden "ler". Ha det gott, Karina.

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Grattis på födelsedagen och till utmärkelsen!

Morden i Midsomer är ju sommarens höjdpunkt....jag älskar alla dessa brittiska deckare.

Kram / Therese

Hagbacken sa...

Men oj-stort grattis till dig Elzie! Både vad gäller födelsedag i efterskott och utmärkelse!

Hoppas du hade en bra dag!

Visst är det jobbigt med dessa tekniska apparaturer? Jag är såå dåligt insatt själv!

Kram Linda

Kajsa sa...

Har den äran på födelsedagen! Hoppas CD:n har kommit fram, så du får in dina bilder. Alltid kul med kort, och då särskilt från kalas. Hoppas ni hade uppehåll och en bra kväll. Midsomer var ju en bra födelsedagspresent.
Kramar
Kajsa

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Hei hei.
Innom å helse på deg igjen.
Grattis med dagen og award.
Ønsker en fin kveld :)
Kram til deg :)

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Tusen takk for koselig kommentar...

GRATTIS MED DAGEN... som var i går...
Håper du fikk en flott dag, kanelboller og kake hørtes jo knall ut...

Den tavlen du viste på et tidligere innlegg var jo bare så skjønt da - englenes tøffler...

Ha en koselig dag og uke...

Anonym sa...

Hi Elzie! Hope you had a great birthday and are enjoying your vacation. No working now - just relaxing!!!! I'll be in the garden all day tomorrow (don't like the sun much but the lawn needs mowing). I am waiting for my daughter to come home (again) so I can't sleep. I need to stay off the computer to get things done but just wanted to wish you well. Enjoy that vacation - Jeannette

Inspiration i vitt sa...

Grattis x 3,födelsedag,utmärkelse, semester, kan det bli bättre.
Kram på dig/Ingela B.