onsdag 11 juni 2008

Ville bara säga - - Just wanted to say -

- G R A T T I S ! ! ! Min dotter klarade nämligen körkortet igår och jag blev så glad för hennes skull. Hon har kämpat en lång tid för att få det i handen och nu är det gjort. Hennes kille hade t o m tagit semester och bjöd ut henne på middag när det var klart *s*. Sen skulle hon köra och handla själv för första gången. Det var en glad tösabit som hörde av sig igår kan jag säga.



- C O N G R A T U L A T I O N S ! ! ! My daughter got her driving license yesterday and I'm so happy for her. She has been working hard to get it and now it's done. Her boyfriend even took the day off and invited her out for dinner when it was done LOL. Then she should go to the stores and shop herself for the first time. It was a very happy girl that phoned I can tell.



Här ligger det en slagen hjälte. Vår hund var ju inne för knappt en månad sen och opererade ett korsband i bakbenet och när man gjort det ser man ut så här. Vid fototillfället var benet väldigt svullet och rött. Vi fick order om att bara gå korta rundor på några minuter med henne ute i trädgården, sen gå in och lägga på något iskallt, t ex en påse frysta ärtor och massera det. Nu är hon mycket bättre. Hältan som hon hade förut har börjat släppa ordentligt och nu är hon på "vattengympa" en gång i veckan för att träna upp benet. Dessutom har håret börjat växa ut igen så hon ser ut om vanligt. Men inga längre promenader än, något som både hund och matte hade mått bra av.


This dog doesn't feel well. Our dog was in for a surgery some month ago and they fixed the leg for her. And this is how she looked. When I took the picture it was very swollen and red. We got orders not to walk more than a few minutes to begin with and then put something very cold on her, frozen peas for instance and give her some massage. Now she's much better. The lameness she had before has began to go over and now she's on water training once a week to get stronger in the leg. And the hair has began to grow again and she looks almost like normal. But no longer walks yet, something that both she and I could need.


Äntligen har det kommit lite regn. Så nu befarar alla människor här i länet att det ska bli en sommar som förra året. Men vi får väl se. Så här första dan är det faktiskt rätt skönt med lite kyla och regn. Däremot gillar jag inte blåsten!! Men det gör jag aldrig eftersom den slår sig på mitt balanssinne. Vilket inte är bra i normala fall *s*. Det är också bra mot alla de skogsbränder vi hade här i länet i går. Det är så otäckt med dessa. Vid ett fall, i helgen, tror dom att det är någon som slängt ut en fimp från en bil. Eftersom jag är rökare själv kan jag bara fråga mig: Hur dum får man bli??? Man gör inte sånt, varken nu eller någon annan gång.


We've got some rain at last. So now people are fearing that this summer will be as rainy as last year. But we have to wait and see. This first day it's rather nice with the cooler weather. One thing I don't like is the wind. I never like the wind as I have a bad sence of balance. It's good to get the rain as we've had plenty of forest fires in this county the last days. It's terrible with those fires. At one fire this weekend, they thought that it began with a burning cigarette that someone had thrown out from a car. How stupid can a person be? You never do such a thing!!


Jag hoppas att ni njuter av dagen, hur solig eller regnig den än är. Ha det så gott tills vi hörs igen.


I hope you enjoy your day weather it's sunny or rainy. Take care of yourself until next time.


/Elzie

20 kommentarer:

Viveka Gulda sa...

Grattis till dotterns kort!
Kul att du gillar vårt hus, men i rättvisans namn måsta jag säga att det mesta arbetet utförs av våra snickare.. de är jätteduktiga. Vi håller mest på med att tänka hur vi ska ha det...

Gårdsromantik sa...

Grattis till dottern!
Kul att åka och hansla själv första gången.

Men stakars liten vovvsing - vad bra att hon blivit bättre.

Kram Maud

Stina sa...

Men lilla gubben. Han behöver vila som Stina.:-) Puss

NICOLINAS BONING sa...

Vad jätteskojsigt för henne!!!
Vilken frihet det innebär att ha ett alldeles eget körkort:-)
Stackars lilla voffsingen med det onda benet...förstår att hon inte har mått så bra.
Det är så svårt att förklara för ett djur varför man har gjort det man har gjort...för att dom ska bli bättre när det har läkt och så.
Här på jobbet har dom jättekul åt LIF:s lagkapten och hans privata sexlek med dildon som var både här och där...och sen så skulla han eventuellt inte få stanna kvar i laget pga att man inte vill förknippas med såna saker,men att ha en hejarklacksledare som blev dömd i förra veckan för misshandel av en ur motståndarlagets klack det är tydligen OK för han har ju fått ett "riktigt" arbete i föreningen.
Snacka om dubbelmoral!!!
Jag är lite irriteratpå mitt lag som du märker...fniss...men det har gått över till hösten igen:-)
Kramar i regnet/Birgitta

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Elzie!

Å vad kul med dotterns körkort! Förstår om hon är lycklig! Själv är jag utan, och kände verkligen en härlig känsla när du beskrev dotterns lycka. Måste ta tag i det...

Visst är det bra med regn, vi har också haft en massa skogsbränder här uppe. Även radhus med offer alldeles runt hörnet. Otäckt.

Ha det så gott!
Kram Hanna

~ Eva ~ sa...

Hänger på med ett stort GRATTIS till din dotters körkort...! :-)))

Men oj, stackars voffsing så han fått gå igenom, men skönt att han av det blivit piggelinare...!

Jag blev dyngsur idag när jag trodde att jag smög ut i ett uppehåll av regndroppar *fniss*

Kram från Eva

Brit. (lille meg) sa...

Gratulerer til datteren med sertifikatet! Det er nok stor stas å ha greid det! Min niese skal "ta lappen" som vi sier i Norge, en av de første dagene.Spennende. Men jeg tror nok hun greier det, hun også.
Takk for hyggelig hilsen til meg, og ha en fin dag!

Elisabeth sa...

Grattis till din dotter!

Fin Blogg du har.

Mormors Veranda sa...

Hej! Tack för titten hos mig.
Grattis till din dotter. Kommer själv ihåg känslan att få kortet i handen..frihet.
Stackars vovven, hoppas han blir pigg snart igen.
Ha de gott!
Kram Pling

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja grattis till dotterns körkort. Jag fick mitt i vintern och det var så halkigt och snöigt. Ja jag var alldeles darrig då jag hade kört upp. Trotsade vädret och for också och handlade =)

Men stackarn! Men så härligt att voffsen är på bättringsväg.

Kram Anita

In my house sa...

Näääää, stackars vovven,,, pyssla om han väl... :)

ha de gott j

Lindesnäs-Annika sa...

Kul med körkort!! Man kommer ihåg känslan..... hmmm

Hoppas att du får en go helg och att vovven kryar på sig!

Kram,
Annika

Lisas torp sa...

Grattis till dottern, det måste kännas jätteskönt!

Stackars lille vovven, hoppas att han snart piggar på sej! Skönt att hon blivit kryare i alla fall.

Önskar dej en skön helg och tackar för titten hos mej!
Kram
Lisa

My White Cottage sa...

Stort grattis till din dotter! Den dagen har man fortfarande i färskt minne trots att det nu är ganska många år sen...

Hoppas din fyrbente vän piggar på sig för varje dag! :)

Ha en skön helg! Kram Jenny

lottens vita och gröna sa...

oh hälsa dotter ettstort grattis, så härligt för hanne, sån frihet!

lillevovven tyck jag såååå synd om!
ha det så gott! varmkram lotten

Anonym sa...

Hej, Grattis till dotterns körkort, så skönt när det har sitt kort, hoppas vovven mår bra snart så ni får era långpromenader, den lilla jag passar är inte dålig på att gå fort så liten som hon är, där hänger jag inte med men hon ska ju sniffa på varenda grässtrå och då får jag vila...Ha en skön helg!

Ann-Catrin sa...

Oh stort grattis til din duktiga dotter.. tänk vilken känsla att första gången köra själv och handla!!
min dotter ska försöka köra så mycket som möjligt nu i sommar.

Ge din söta vovve en stor kram från mig.. han ser allt lite hängig ut på bilden..men vad skönt att han blivit bättre

kraam a-C

Moa sa...

Grattis till tösabiten.. så roligt för henne.. hälsa henne..=). Stackars lilla hund..men jag hoppas att hon blir bättre efter operationen.. regn och sol har vi här om vartannat.. hinner inte torka mellan varven men visst det behövs.. ha en skön söndag..Monica

Resa med Herbert sa...

Hej Elzie!

Hoppas att du har haft det, och har en trevlig helg.

Kul test, den om boknörden, jag har lagt upp den hos mej oxå, men jag var inte lika nördig, som du, jag tror jag fick 59 %.

Och nu bjuder jag upp till dans.

Får jag lov

Solvarma kramar från Irene

Husbilsresan sa...

VAd roligt för dottern din!Verkligen något att fira.
Lilla voffsingen då.....skönt att hon har blivit bättre i alla fall!
HA en skön vecka!
Kram/Gunn