tisdag 17 juni 2008

Lite blandat - Something mixed


Den här texten har jag sett på någon blogg. Jag med mitt minne kan ju inte minnas var, men eftersom jag kände igen texten så ville jag gärna visa min lilla "tavla" som jag köpte i Timmernabben för några år sedan. Det är Camilla Gustavsson i Västervik som gjort den och jag tycker den är så söt. Små ulltussar på fossingarna.

I thought I recognized the words I wrote on a blog. I can't remember which one, but as I knew the words from my little painting I wanted to show it to you. I bought it in Timmernabben some years ago. It's Camilla Gustavsson from Västervik that's made it and I think it's so cute. She has woll on her feet!!

Det här kortet gjorde jag till min gubbes födelsedag. Inget märkvärdigt, men det passar perfekt för honom eftersom han älskar att fiska. Tyckte stämpeln var lite svår att få jämn och fin. Det är i alla fall en gädda på!!
I made this card for my DH's birthday. It's nothing special with it but suits him fine as he loves to fish. I thought the stamp was a bit trixy to work with. At least it's a pike on it!!


Här är kortet till brudparet. Jag liftade ett kort som en vän till mig, Petra, gjort. Tyckte det blev ganska sött även i dessa färger. Stämpeln gillar jag. Det är varken hängel eller magnolia. Vet faktiskt inte vad det är för tillverkare av den!
This is the card I made to the bridal couple. I lifted a card that a friend of mine, Petra, had done. Thought it became rather cute even in these colors. I like the stamp. It's neither a hängel or a magnolia. Actually I don't know who made it.




Så här blev kortet inuti. Skrev av en dikt som jag tyckte passade in. Sen lite hjärtan och blommor som också passar på bröllop.
This is the card inside. I wrote down a poem I found that I thought suited fine. Then some hearts and flowers that also go along with weddings.


Det här kortet gjorde jag till Caspers dop. Det är ett annorlunda kort som man viker och korsar papperet. Sen lite papper som passar till och en spets. Tyckte det var ganska sött också.
This card I made for Casper's christening. It's a bit different and you cross the paper. Then some patterned paper that suits and a lace. Thought it was rather cute too.

Och så här ser kortet ut som sitter i. Jag stämplade det med en guldstämpel och så skrev jag till Casper från mormor!!! Vilket naturligtvis är helt tokigt, så det var bara att börja om från början igen. Har varit mormor för länge så jag lär mig inte att jag blivit farmor nu också *s*.
This is the card inside. I stamped it with gold and wrote to Casper from grandmother. As we here in Sweden have different names on grandmother's, one on mother's mother and one on father's mother, it became wrong and I had to do another card. I'll never learn that this is my son's son LOL.


Så var det ju bilderna från dopet jag lovat er. Bakom prästen står min sons kompis som är fadder tillsammans med mormor. Prästen var väldigt trevlig och lille Casper så tyst som en mus. Han heter numera Casper Loke.
Then it's the pictures from the christening that I've promised you. Behind the priest stands my son's friend that is a godfather with Casper's grandmother. The priest was very nice and Casper very silent. His name is nowadays Casper Loke.

Här visar prästen upp den nydöpte lille killen. Han har en dopklänning på sig som mammas mormor har virkat en gång i tiden. En fin slutbild på bröllop och dop.
Here the priest shows us the new christened little boy. He has a dress on that his mother's grandmother crocheted some time. A nice finishing picture on the wedding and christening.
Nu hoppas jag att ni alla får en fin midsommar. Visserligen skulle det mest bli regn, om man får tro meteorologerna, men det får man väl tåla. Vi är ju vikingar *s*.
Now I hope you all get a nice week. Here in Sweden we're celebrating Midsummer this weekend. They told us it should mostly be rain, but I guess we're so used to it we can stand it. After all, we're all children after vikings LOL.
/Elzie







18 kommentarer:

Tidsmästarinnan sa...

Hej Elzie,
vad kul att få kika in lite på bröllopet och dopet! härligt!

Dopkortet du hade gjort var min favorit, jättefint!
Tack för din rara kommentar inne hos mig.
Kram!

På min gatan i stan sa...

Tack rara du!

Vilka vackra bilder på dop och bröllop! :-)

Ha en riktigt härlig dag!

Kram!

Hagbacken sa...

Hej Elzie...det är väl så att man ofta blir less på sitt eget....och ser alla "fel"....

Vilka jättefina kort du har gjort! Ska jag visa min dotter, hon älskar att hålla på med sådant!

Kram Linda

Brit. (lille meg) sa...

Å! Så flotte kort! Du er flink som får til å lage slike. Jeg kan ikke dette, jeg.Så jeg bestilte av datter til ei venninne. Skulle ha et kort til en nyfødt baby.
Det ble riktig fint. Jeg har ikke lagt det ut på bloggen enda, for han har ikke fått det enda. Og mammaen leser også blogger. Derfor vil jeg vente til det er overlevert.
Ha en fin dag!
Klem fra lille meg.

Resa med Herbert sa...

Hej Elzie!

Oj, vilka fina kort du gör, du är ju en riktig konstnär.

Kul med dop och bröllop på samma gång.

Jag önskar dej en fortsatt skön dag.

Kramar från Irene

Melissa @ The Inspired Room sa...

Hi Elzie! Your blog is looking so pretty! I have missed you, so good to finally take a moment to catch up!

Happy week to you!

xoxo

Anonym sa...

Hi Elzie. Nice to meet you! I am glad you found me. I am very new to this and when I went to respond to you this morning I thought how am I going to do that I don't understand your language!lol then I kept reading and realized you already translated for us!!!!lol I just finished my yard work and am so tired and hot I decided I would take a break and look at others blogs (blog is such an awful name isn't it) I loved looking at your pages and am going to visit more. I do hope you will stop by often. Hope the sun shines tomorrow for you - Have a great day - Sincerely, Jeannette

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Oj så dyktig du er på å lage kort, så fine. Ikke alltid lett å finne stempler som passer til menn, men en gubbe som fisker er jo midt i blinken;o) Og sånn et fint bilde av dåpsbarnet. Tenker du var stolt!
Klem

Mjuka sa...

Härliga bilder!!Vilken söt text du hittat!!
KRamar Malin

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Loppis är ju så kul, speciellt när manhittar något man verkligen gillar :)

Vilka jättefina kort du knåpar ihop :)

Ha en toppendag!
/Therese

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja men så sommrigt och mysig att få se ett bröllop och ett dop =)

Men vilka vackra kort du har skapat! Så duktig du är!

Ha en underbar midsommar!

Kram Anita

Unknown sa...

Elzie,

Ville bara önska dig en jätte fin och härlig midsommar!
Tack för alla värmande och fina kommentarer
Kramisar Jeanette

Eva Agnes sa...

Hej Ezzemia!
Du gör så fina kort i scrapping.
Fina bilder från dopet också trots att folket runt den nydöpte ståtar med gansterbindlar...:-))
Kramar och ha en riktigt skön midsommar.
Eva Agnes

Hagbacken sa...

Tack för din kommentar! Vad skönt att höra att det finns fler än jag som älskar att bada tills man blir som ett russin....

Kram Linda

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilka härliga bilder från sådana glädjefyllda stunder!
Vad du är duktig på scrapping! Jättefint!
Jo ser du, vi delar på en säsongsplats i Tingsryd, det var första gången vi var nere nu. Blir ju fler tillfällen senare.
Önskar dig en skön midsommar med mycket god mat och dryck tillsammans med familj och vänner!
kramis
nina

Inspiration i vitt sa...

Hej: Väldans fina kort du gjort vilket arbete du lagt ner.
Kram på dig/Ingela B.

Frusvea sa...

Vilken otroligt söt tavla, förstår att du inte kunde motstå den!
Och så vackert med bröllop och dop, och tänk att lille bebisen redan är så stor !!
Tips för din tjusiga stämpel *fniss* Prova att ha en musmatta under när du stämplar den.
*kram*

Magdalena sa...

så bra her i din blogg... Flott brudepar!
og så vackre kort du lager....
kram, magny