söndag 15 juni 2008

Jag har ju lovat - I've promised

att visa bilder från bröllopet och dopet. Så glad i hågen satte jag mig och la in bilder på datorn från CD:n jag fått. Det var bara det att det funkade bara med ena filmen. Den andra ville inte alls. Blir att ta kontakt med fotohandlaren det!! Men ni ska få se det jag har. Bara den fina brudklänningen som inte syns så bra.

to show you pictures from the wedding and christening. Happy was I that was able to take so many nice pictures. The problem was the computer didn't want to take more than one of the films, so now I have to contact the shop. But I can show you what I have. It's a pity I don't have any good pictures on the wedding dress on these ones.

Det här är Jäts gamla kyrka i Småland. Den är väldigt liten och vacker så jag förstår att dom ville ha sitt bröllop där. Ingången är vid sidan där ni ser ett litet rött parti med en port. Sen kommer man in i kyrkan som har helt fantastiska målningar. Tyvärr blev det inget fotat av detta denna gången. Hade ju lite viktigare saker att tänka på *s*.

This is the old church in Jät in Småland. It's very small and beautiful and I can understand they wanted to have their wedding there. The entrance i at the side of the church where theres a red part with a port in it. Then you come into the church that have fantastic paintings. I didn't take any pictures of them this time. Had some other, more important things to think about LOL.

Här har vi klocktornet. Det står där så vackert och klangen är fin.

This is the clock tower. It's so beautiful and the sound is very nice.

Och här har vi brudparet. Jag är inte säker på att dom vill "vara med på bild" så därför målade jag över deras ansikten lite. Bruden hade en väldigt vacker klänning med tyg med påsydda blommor. Och brudgummen hade någon blandning mellan frack och smoking. Snyggt var det i alla fall med vattrat silvertyg till väst och slips. Inte ofta man ser honom så här fint klädd. Oftast är det mysbyxor och nån mjukiströja, ha, ha.

And here's the bride and groom. I'm not sure they want to show their faces so I painted them a bit!! The bride had a beautiful dress with flowers sewed on the material. And the groom had some mix of tuxedo and tail. It looked nice anyway with the waistcoat and tie in watered silk. Not often you see him look like this. Mostly he's having more comfortable clothes, ha, ha.

En titt på brudbuketten. Vita rosor - ljuvligt!!!

A look at the bridal bouquet. White roses - lovely!!!

Datorn vill inte alls som jag vill idag så ni får nöja er med dessa bilderna tills vidare. Dopet får komma senare.

The computer doesn't want to work with me today so I guess this will be the pictures you get. The christening will have to come another day.

Jag kan inte förstå att det bara är en vecka kvar till min semester. Känns inte alls som semestertider, men så är det i alla fall och några jobbarkompisar har redan börjat sin. Ska bli otroligt skönt i alla fall att vara ledig lite. Nu hoppas jag att ni får en skön vecka. Ta väl hand om er själva.

I can't understand it's only one week left to my vacation. Doesn't feel like vacation times at all, but that's the way it is and some of my work mates have already started theirs. It'll be incredible nice to be free for awhile. Now I hope you get a nice week and take care of yourself.

17 kommentarer:

Katta sa...

Vad fint och trevligt med bröllop, och vilken otroligt mysig liten kyrka sen.Önskar dej med en trevlig sommar och att du får det bra på semestern. Kram Katta

A home far away sa...

Vad mysigt med bröllop!Kyrkan ser mysig ut inte alltför stor o ödslig:_)
Vi stannar i Sverige 2 veckor till, så jag ska nog kuna njuta liter mer (o shoppa ännu mer, hihi)

Kram på dig
Gunilla

Solsjö - Under en vind sa...

Så mysigt med bröllop!!

Önskar dig en ny skön vecka! Kram!

Ann-Catrin sa...

Oj så vackra bilder.. underbar liten kyrka..och så sött brudpar!!

tack för att du delar med dig,,. så kul att se!

ha en fin vecka kram a-C

Monika sa...

Vilken vacker kyrka och vackert brudpar likaså.

Alltid härligt att få vara på bröllop!

Ha det finfint!

Kram

MOnika

NICOLINAS BONING sa...

Vilken mysig kyrka...alldeles lagom stor:-)
Om man förstorar bilden på brudparet så ser man dom vackra blommorna som är sydda på den.

Vad skönt att det bara är en veacka kvar...och eftersom det är midsommar nästa helg så måste du väl få storhelgstillägg?
Om det är så så får du trösta dig med det;-)

Jaså du har gömt dina korgar i källaren du,men nu måste dom väl få komma fram ur gömmorna iaf...dom kanske blir perfekta på trappräcket:-)

Nu är det 11 arbetsdagar kvar...och nedräkningen fortsätter tills min semester börjar för att sen övergå i den gruvsamma arbetslösheten...men det löser sig väl:-)

Ha en bra vecka nu så att du inte är alldeles slut när du börjar roadtrippen uppåt mot Dalarna;-)

Kramar i massor/Birgitta

Resa med Herbert sa...

Hej Elzie!

Vad ljuvligt med bröllopsbilder.

Jag hoppas att oxå du får en fin vecka.

Kramar från Irene

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilken söt liten kyrka! Härligt med bröllop så här i sommartid.

Vilken vacker brudbukett! Vita rosor är ju så vackert!

Kram Annica

Marie sa...

Gullig liten kyrka och ett fint brudpar! Alltid lika roligt att få gå på bröllop!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Husbilsresan sa...

Så mysigt med bröllop!Jag ska också på ett om ett par veckor, då min brorsdotter gifter sig.Ska bli så roligt!
Vilken söt liten kyrka, passar ju jättebra till ett romantiskt bröllop.
Ha en skön tisdag!
Kram/Gunn

Mitt hvite hus sa...

Vakkert brudepar, kjolen var virkelig flott. Koselig med så liten kirke.
Ha en fin tirsdag=)

Malin - I min trädgård sa...

Vad härligt med bröllop! Och semester :).

Det där med bloggkoll. Jag har har valt att de inte ska skicka ut mejl till mig. Jag går istället in på bloggkoll när det passar mig och ser då vilka som har gjort nya inlägg. För jag håller med dig, jag blir också stressad av att hela tiden få mejl sådär. Men det är mitt tips. Att välja att de inte ska skicka ut mejl.

Ha det bra!

(Och lycka till i min utlottning)

Hagbacken sa...

Hej och tack för din goa kommentar! Roligt att få hitta hit! Du har jättefin sida själv!

Såg ut att vara ett mysigt bröllop, fin kyrka...

Stackars eran lilla vovve...som blivit op, hoppas den kryar på sig snart!

Kram Linda

NICOLINAS BONING sa...

Jag står och tvekar mellan en nyans som går åt gråbeige och en som går åt gröngrå...Peter han är insnöad på den gråbeiga...men jag vet inte jag...hmmm...
Här skiner solen,men det är lite småmolningt oxå på himlen så det är inte så där tryckande hett som du vill ha det...fniss...NOT ;-)
Hoppas att du har en bra dag!
Kramar/Birgitta

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Åhh så koselig Elzie! Ble helt rørt her jeg sitter og stemningen fra den lille skjønne kirken kan jeg nesten føle.alltid så gøy med brudebilder, vakker brudekjole og vidunderlig søt brudebukett. Takk for at du deler.
Sommerklem

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Vad härligt med bröllop..och bruden ser så vacker ut med den fina klänningen och den vita brudbuketten..jättevackra bilder!

Kram & ha en fin dag!
Mia

MiaMaria sa...

Hej Elzie!

Lycka till inne hos mig!

HA´en skön vecka!
MiaMaria