måndag 29 september 2008

God kväll! Idag har det verkligen gått min väg. Var nere på auktionen i fredags kväll och hittade en soffa liknande denna. Jag la ett bud på den. Sen hittade jag en söt byrå, också i furu, som jag lade ett bud på. Och döm om min förvåning när jag fick den också. Jag blev så glad när mannen från auktionsbyrån ringde och meddelade detta. Jag brukar oftast ha otur. Så nu ikväll ska vi åka och hämta sakerna och sen förstår ni vad som händer. Målning ja!

Good evening! Today I've really been lucky. This Friday we went to see what they had at the auction and I found a sofa almost looking like this. I was lucky too as I got it! And a bureau at the same time. We will get them this evening and after that I will paint them white.

Det börjar närma sig jul och jag har bestämt att jag ska sticka sådana här tröjor till gubbens barnbarn. Garnet heter Mette och är så mjukt och gott. Hoppas dom kommer att gilla dom.

It's going to Christmas and I have decided to knit these sweaters for my DH's grand children. The yarns name is Mette and it's so soft. I hope they will like it.

Med detta önskar jag er en trevlig kväll. Ha det så gott tills vi hörs.

I will wish you a nice evening. Take care until we meet again.

Kram Elzie





11 kommentarer:

Lätta och Goda recept sa...

Härlig soffa, den kan man förvara mkt bra i.

En sådan tröja skulle man inte tacka nej till.

kram kram fr SusanneSj

http://susannesj.blogg.se

MiaMaria sa...

Hej!

Iblans ska man ha tur på auktioner också....
Och en sådan tröja skulle man ju vilja ha...

Ha´det så gott och lycka till inne hos mig.

MiaMaria

Stina sa...

Jasså du gumman. Du ska sticka så fina tröjor. Du visar väl dem sedan?
Puss

Inger-55 sa...

Så heldig du var som fikk tak i disse tingene! Gleder meg til å se hvordan de blir ferdigmalt!
Ungene blir sikkert glade når de får så fine gensre til jul!

Ønsker deg en fin kveld!

Petra sa...

Vilken fin soffa. Kanske jag får se den på fredag då! Den kan du kanske förvara dina scrapgrejer i.
Jättefina tröjor. Du är så himla duktig Elzie och kan allt mellan himmel och jord. Ha en jätteskön kväll.
Kram
Petra

Anonym sa...

Hi Elzie! Oh that would look great white!! Lucky find. I adore the sweaters the little ones are wearing!! Very cute children! Hope Monday was good to you - Sincerely, Jeannette (I am taking a break from working - very tired of my dining room!!!)

NICOLINAS BONING sa...

GRATTIS till auktionsturen!!!
Jaha,Brynäs vann i kväll igen,inte illa,vart ska detta sluta;-)
SM-guld kanske...fniss...?
Snygga tröjor...bäst att du börjar sticka omedelbart bums...för du har ju en del att måla oxå:-)
Kramar/Birgitta

Anonym sa...

Hej Elzie!

Vad kul att du gillade trädgårdsvasken min.

Vilken fin soffa du har fått tagi, då förstår jag att du är nöjd.

Himla fina tröjor du ska sticka.

Ha det gott.
Kram Bodil.

Ann-Catrin sa...

Grattis till auktionsfynden..ibland ska man ha TUR!!

Vad härligt att sticka så fina tröjor... ohh finns det något finare än hemstickat!!

Kram på DIG
Ann-catrin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ibland ska man ha litet tur när man lägger bud... Man vet ju aldrig. Bättre att lägga ett bud än att inte göra det.
De blir säkert jätteglada för sina tröjor...
Kram
Marie

Cathrin sa...

Skepp o´hoj!! Klart du får vara kuttersmycket på båten,jag har ju blivit uppsagd från det och är ju numera kapten.hi,hi.Får man gissa att soffan blir vit,eller? Blir nog kanonbra det du.Vet att du undrade över ett alfabet jag använde på ett julkort för ett tag sedan,tror inte jag svarat men det heter moonlight och det är nog ett av mina fovvoalfabet just nu. Åh,tänk den som kunde sticka. Kram Cathrin