tisdag 30 september 2008

Äntligen - At last

Nu äntligen, min hemliga vän, ska jag visa vad jag fått av dig. Tyvärr vill inte datorn samarbeta med mig idag så jag fick scanna in bilderna, därav allt runtomkring. Jag är ju en människa utan tålamod så allt måste göras - utan att piffa till det *s*. Så här vackert var i alla fall sakerna inslagna. Helt ljuvligt grönt papper med fint snöre runt och höstlöv. Så fint.

At long last I will show what I got from my secret friend. It was very nice and I loved the leaves you put on.

Här ser ni gåvan, eller gåvorna rättare sagt. En duk gjord som ett höstlöv, två ljuvliga ljuslyktor (bara älskar dom), ett fint sytt hjärta och lavendelpåse + en liten chokladbit (som skam till sägandes åts upp precis efter fotograferingen!).

Here's the gift, or the gifts rather. A table cloth made as a fall leave, two lovely lanterns (just love them), a nice made heart and a lavender bag + a small bit of chocolate (that I put in my mouth the minute after taking this pictures!).


Här är duken igen med ljuslyktorna. Visst är det fint?

Here's the cloth again with the lanterns. Ain't it pritty?

Lavendelpåsen hängde jag här i hallen. Tyckte det kunde passa bra med lite sköndoft just vid klädhängaren. Den är så fin med sin rosenbild på.
I hang the lavender bag in the hall. Thought it suited fine with some nice smell around the cloths. It's so lovely with it's rose picture on.


Ja, det var min gåva det. Du som skickade den ska veta att jag är så glad för den. Tyckte den var väl utvald.
This was my gift. You that sent it to me shall know that I'm really happy about it. Thought it was a good chose.
Här är det riktigt höstväder idag. Det regnar och blåser och björken som jag har utanför fönstret får mer gula blad för var dag som går. Så nog går det åt mörkare tider alltid. Hoppas ni, trots det, har en bra tisdag.
Here it's a real fall weather today. It rains and is windy and the birch I have outside my window gets more and more yellow leaves. So we're going towards the darkness. I hope that you, in spite of that, have a good Tuesday.
Kram Elzie

16 kommentarer:

Petra sa...

Vilka fantastiskt vackra saker du fått. Allt var jättefint. Förstår att du blev glad.

Ha en bra dag.
Kram
Petra

Sigrun sa...

Elzie, thank you for visiting my blog. What nice presents you have got!

Sigrun

Lätta och Goda recept sa...

Det är en dröm att kika in i din blogg, så snygga grejer.

Pärlhattarna är halva pärlor och finns i en ask med olika storlekar hos Stämpelgården.

Kram SusanneSj

http://susannesj.blogg.se

Lotta sa...

God kväll!
Vilka fina gåvor du fått! Förstår verkligen att du är nöjd och glad.

Och vad härligt med fina loppisfynd också, hoppas på bilder sen!

Ha det gott!
Kram
Lotta

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Så fiiiine saker du fikk! Ingenting er gøyere en enn flott pakke i posten som man kan åpne og fryde seg over.
Ha en flott dag!
Klem

Anonym sa...

Hej Elzie!

Vad jättefina presenter du har fått, vad roligt! Så fint höstinspirerat!
Tack för kommentar hos mig!

Kram Bodil.

Roza sa...

Hej Elzie, otroligt fina dukar undrar hu de lyckats få dem så verklighetstrogna.Personen i fråga får gärna dela med sig av sin kunskap.
Kram Roza

chevostar sa...

Koselig gave du har fått da fra hemmelig venn :) Skikkelig flotte ting :)
Håper du får en fin høstuke videre :)
Tusen takk for hyggelige kommentarer på min blogg :) Det setter jeg stor pris på:)

Diverselådan! sa...

Vilka fina presenter du fick. Hur får man en hemlig vän? Eller kanske ska frågan ställas: Hur blir man en hemlig vän?
Jättefina tröjor du tänker sticka. "Gubbens" barnbarn kan inte bli annat än glada.
Kram!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jättefina saker du fick Elzie!

Och chokladen var väl till för att ätas så där gjorde du rätt;)

Kramkram
Annica

Tesa sa...

Vilken fin gåva du fått!! Tack för din fina kommentar hos mig:o)

Anonym sa...

Vilka fina saker du har fått.....av en okänd vän? Är det så , eller fattar jag lite långsamt?
Dom är verkligen jättefina.
Ja, hösten är verkligen här hos oss oxå, snart finns det inga löv kvar här så det är så grått och trist.

Kram Pernilla

Anonym sa...

AHA DÅ FÖRSTÅR JAG......*ler*

Pernilla

Eva Agnes sa...

Så fina paket med underbart innehåll. Förstår att du är jätteglad för dem.
Hösten är en härlig tid, tycker jag. Allt sprakar i färger.
Tack för peppande kommentar hos mig.
Kramar Eva Agnes

Södralycke sa...

Vilka fina gåvor du fått! Perfekt med ljuslyktor nu när det börjar bli mörkt....

Ha det gott! Kram Johanna

Elisabeth sa...

Men det är ju precis det här du skrev om... hur glad man blir när man besöker andra bloggar, och det känns lite lättare... för jag blev så glad för din skull nu... vilka fina presenter!!
Å en hemlig vän...? Ja, det spelar kanske inte så stor roll om vännen är hemlig eller ej - det är en vän, och det är huvudsaken!
En underbar vän dessutom... som förgyllde din dag så!

Varm kram igen, min vän...