fredag 26 september 2008

Mycket vill ha mer - The more you have, the more you want

Det ordspråket stämmer verkligen in på mig. Ju mer jag tittar på dessa fina saker på webshoparna, desto mer vill jag ha *s*. Att man ska vara så hagalen. Idag har jag i alla fall varit runt lite på olika shopar och vill visa vad det är som jag vill ha.

That proverb really fits on me. The more I look on all those nice things in the webshops, the more I want LOL. It's not good to be that avaricious. Today I've been around to some different shops and I would like to show you what I want.


Denna fina ljusstake i fattigmanssilver hittade jag hos Lavenderfields . Jag tycker den var lite ovanlig mot de jag redan har. Jättefin.

This candle holder I found at Lavenderfields. I thought it was a bit different from the ones I have already. Really nice



Den här lilla lampan som Fridas gård säljer är också mysig.

This lamp that I found at Fridas gård is also cosy.

En sån här kudde skulle jag vilja ha. Vet inte om jag vågar mig på att sy en själv. Denna hittade jag inne på Countrybymail . Dom är rätt så dyra de här kuddarna men nån gång ska jag bara ha en!

I would love to have such a pillow. I don't know if I dare to make one myself. I found this one at Countrybymail. They are rather expensive these pillows but one day I shall have on


Sen har jag varit inne på Syster Lycklig och där hittade jag den här brevkorgen. Den tycker jag var så gullig med sina hjärtan.

I looked into Syster Lycklig and there I found this letterbox. I thought it was so cute with the hearts.


Där fanns också den här härliga blomsterkorgen i brunt smide. Den ser verkligen härlig ut.

I also found this flower basket in forging. I really looks nice.


Såna här bakformar fanns det också. Dom är ljuvliga med sin hjärtform. Kanske man bakar mer om man har sådana?

They had these bakery forms too. They are lovely as they are formed as a heart. Maybe you bake more if you have these?


Sist men inte minst så hittade jag den här på Countrystyle . Den är så söt med sina hjärtan den också. Jag som älskar ljuslyktor i alla dess former föll som en fura när jag fick se denna bilden. Helt underbar är den.



Last, but not least, I found this one at Countrystyle. It's so cute with it's hearts too. I that loves lanterns in all forms fell hard when I saw this picture. It's absolutely awesome.

Ja, så är det helg igen. Jag har gjort lite nytta idag också, inte bara tittat på shopar. Har burit ner alla mina pelargoner i källaren. Märker på utrymmet som blev över att jag inte har så många längre. Rätt skönt på sätt och vis. Även om det var kul att ha en massa olika också. Sen har jag planterat lite nytt i mina krukor ute men det får ni se en annan dag. Jag hoppas att ni får en skön helg och att det inte blåser för mycket. Dom har ju lovat nästan stormbyar på vissa ställen. Usch, är alldeles för tidigt för det. Vi hörs!

Now it's weekend again. I've done some work here too, not just been on the internet. I've taken all my geraniums down to the cellar for their winter rest. I can truely say that I don't have as many as before as there are plenty of room for those I have now. It's rather nice. Even if it's nice to have different sorts too. Then I've planted some new in my pots outside, but I show it to you another day. Hope you all get a nice weekend. See you!

Kram Elzie

PS! Ser ni att jag äntligen lärt mig länka? Inte dåligt va, ha, ha.

25 kommentarer:

Petra sa...

Hej Elzie, många fina saker du visade där. Visst finns det mycket fint man skulle vilja ha. Men vad ska man göra med allt man redan har?

Önskar dej en riktigt mysig och skön helg.

Kram
Petra

Käranån sa...

Skönt att nån annan är "hagalen" också...den där blomster ställningen var fin! Jag ska försöka få in mina pelargoner i helgen, det som finns kvar av dom, dom kommer aldrig att övervintra hos mig...

Huset på toppen sa...

Masse fine ting du har funnet på nettet.Jeg har selv en hjerte bolle fra Lisbeth Dahl,jeg blir så gald når jeg ser på den med pannekake røre i:-) Men jeg lager ikke pannekaker for ofte, da blir man jo lei......

Ønsker deg en strålende helg!!

Klarafina sa...

Tror nog att jag hadde bakat mera om jag hadde haft såna hjärtformade formar. Dom är ljuvliga!

Lätta och Goda recept sa...

Detta är ju alltså lite kul ;D
Vi har samma smak. Vad mkt fint du hittat, detta skulle jag oxå vilja ha.

Stor kram o trevlig helg
SusanneSj

http://susannesj.blogg.se

Lene sa...

Underbara saker du visar och ja man blir ha galen! Jag skulle vilja ha den fina korgen som hänger, den kan man ha alla kort i man får till jul!
Ha en härlig helg!
Kram Lene

M.E.V. foto sa...

Skjønner hva du mener;) Mye fint på nettet..., likte spesielt den lykta jeg:)

God helg!

Änglahem sa...

Morgon Elzie,

Visst är det livsfarligt att gå ut på webshopparna och kolla! Habegäret sätter ju in som värsta bulldozern!!*fniss*

Ljusstaken från Lavender Fields har jag...*tihi*...ville bara tala om det....så barnslig är jag!!*haha*

Blomsterställningarna var det nödvändigt att visa dom?*hrrrmmm*
Tala om att köpnerven slog till och det kraftigt!!! Gú så snygga!

Ha en skön helg härligs Elzie!!
Kramar, Ulrika

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Haha, i ärlighetens namn så har det inte gått över helt. Till på köpet börjar det rycka väldigt mycket i loppisnerven och nu när jag ser allt fint som du visar som jag gillar allt ihop, ja du kan ju tänka dig själv. Dessa två lediga dagar ska räcka till ALLT! Inte konstigt det börjar snurra innan man vaknar - men jag VET att jag måste ha tid för återhämtning också :D
Du vagnen var säkert riktigt fin och modern när den var ny, men visst blev vitfärgen ett lyft som gav luft och ljus!
Kram och solstrålar till dig!
nina

Stina sa...

Mycket fina saker hörru.
Imorgon ska jag se om jag kan trassla in fingrarna i symaskinen. Jag hoppas det i alla fall.
Puss

Anonym sa...

Oj vad mycket fint du visade i det här inlägget, jag gillar dom rostiga blomsterkorgarna jättemycket.

Ha en skön helg
Kram Pernilla

Monika sa...

Hejsan :o)

Att bli hagalen efter det du visar är inte speciellt svårt :o)

Gillar ALLT! Och som du säger, VILL HA! ;o)

Hittade så grymt snygga ljusstakar i fattigmanssilver i Panduro. Fanns i två storlekar. Men så var den stora slut redan! Då blir man lite sur. Katalogen har ju just kommit ut!

Ha nu skön och trevlig helg!

Kram

Monika

Resa med Herbert sa...

Hej Elzie!

Jo du det är många snygga saker du har hittat. Men jag som inte är så där stormförtjust i att städa, kallar såna här grejer för damsamlare, och avstår då att köpa dylika saker.

Ja jag ser det, att du lärt dej att länka, duktigt.

En skön helg önskar jag dej.

Kramar från Irene

Millis sa...

Vad mycket fint...vill också ha en hel del av de sakerna du visar!

Hoppas att du har det bra!
Kram

NICOLINAS BONING sa...

Jag är MYCKET imponerad av ditt länkande...och av ditt kära Brynäs (ryyyys...)som tog poäng av nykomlingarna;-)
Det är mycket snyggt som du vill ha,men det är inte alltid man får som man vill...fniss...och det är tur det,för idag har jag tittat på tapeter och vad för färg tror du att det var på tapetprovet jag hade med mig hem?!
SVART!!! Skitsnygg tapet,men alldeles för elegant för att passa i hörnet där lilla toan är,så det blir fortsatt letande på måndag:-)
I början på veckan ska jag till nya jobbet och lägga upp en plan för hur mitt arbete ska "se ut"...dvs vi har inte kommit överens om mycket mer än att jag ska börja hos nygamla chefen, så vi får se vart det slutar;-)
Det finns en hel del på mitt gamla jobb som är avis på att jag får börja hos honom.
Eftersom han kommer att bli underleverantör till mitt gamla företag så är det många som hade velat följa med honom nu när han startar eget...men som tur är så är jag en av dom:-)
I morgon ska mitt LIF möta Västerås (tror jag) och det är första matchen med lite motstånd så det ska bli spännande att se hur det går för dom...skratt...eller oxå vill jag inte prata med dig efteråt;-)
Kramar/Birgitta
Pssst...när jag skrev i inlägget att Peter alldeles frivilligt sa det där om väggen så var det naturligtvis resultat av en mycket lugn och fin övertygelsekampanj från min sida,men det begrep du kanske...fniss...

Ullis/Leva på landet sa...

Så mycket fina saker du hittat. Har inte varit in på webbutikerna på länge då jag inte tycker mig ha råd att handla just nu. Får nog ändå titta in och skaffa mig lite inspiration. Här har det börjat att blåsa bra på kvällskvisten.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Lotta sa...

God kväll i stugan!
Väldans mycket fint du har letat upp. Visst blir man lite hagalen?

Men jag har minsann fått shoppa loss lite idag, det är nämligen min födelsedag, och först fick jag fint paket av maken, och sen tyckte han att vi kunde köra till Tyringe, till den där jätteloppisen jag snackat om förr. Där fick jag handlat på mig lite grann till. Kommer inlägg på bloggen i morgon om mina fynd!

Ha det gott, och ta väl hand om dig!
Kram
Lotta

chevostar sa...

He he :) Litt morsomt innlegg du har i dag, at jo mer en ser, jo mer har en lyst på ting man ser på! Sånn er det med meg også!
Håper du har en flott helg :)

Cindy sa...

There are so many beautiful things out there...you are so right, the more you have the more you want! I'm running out of room though!

~ Eva ~ sa...

Såhär på min ålders höst så har jag ändå någon slags nödbroms...tror jag :-)...kikar runt, och tror mig behöva, vilja ha...men avvvaktar för det mesta.

Ska ändå, till Jul, unna mig en vacker kaffekopp från det där Green Gate eller vad det nu heter ;*)

Hoppas Du har det fint i söndagen Elzie, här blåser det härligt och solen skiner.

Kramen från Eva

Lovise sa...

Heeei Elzie.
Du viser oss mange fine ting i dag, så jeg måtte skynde meg å kikke inn i nettbutikkene jeg også. Hadde så lyst på en sånn brevkorg som du viser, men jeg fikk ikke til å bestille til Norge. Bare Sverige kom opp, så jeg måtte bare gi meg, dessverre.

Jeg får bare drømme i stedet:)

KLEM TIL DEG.

Stina sa...

Nu har jag sytt din lampkjol. Ska bara köpa band att trä i. Annars gjorde jag en enkel voilekjol. Blir det bra för damen som bor med Bertil?
Puss

Mormors Veranda sa...

Ja det finns mycket fint i butikerna på nätet. Jag har en önskelista jag också.
Ha de gott!
Kraam Pling

Dubbelörn sa...

Känner igen mig så i ditt inlägg. Man blir helt galen när man börjar kika runt bland alla härliga butiker.

Köper ändå sällan men nu har jag slagit till på det som jag hoppas blir helt fantastiskt vackert här hemma... ;)

Kram

Hulda sa...

Så nydelige ting du viser, akkurat i min smak også. Den lysestaken var kjempefin. :)