tisdag 9 september 2008


Ja, så är man tillbaka i vardagen efter en trevlig helg. Det var Lillemor, Rose-Marie, Petra och jag som styrde kosan mot Göteborg i lördags morse för att gå på mässan. Det var mycket fint dom visade och mycket man ville köpa, men det får ju finnas gränser. Det roligaste var nästan att träffa folk som man "känner" via forum men som man aldrig träffat livs levande tidigare.

Now I'm back to normal after a very nice weekend. It was Lillemor, Rose-Marie, Petra and myself that drove to Gothenburg early Saturday morning as we were going to the Scrap- and stamp fair. It was a lot of nice things to look at and I wanted to buy and buy, but there has to be enough some time. One of the nicest things was to meet people that you "know" from the web but have never met in real life earlier.

Förra sommaren hade jag besök av Mariante här och nu fick jag träffa henne igen. Det var så jättekul att träffa dig och se dina härliga alster. Du kan verkligen det här med scrapbooking. Sen var det några av tjejerna i en swap, Jannike och Pia, som jag lyckades prata med en stund.

Last summer I had a visit from Mariante and now I got to see her again. It was very nice to meet you and to see your works. Scrapbooking is something you really know. Then I met some girls from the swap I'm in, Jannike and Pia. It was real nice to sit and chat for a while.

Göteborg är stort, det fick vi erfara efter mässan på lördagkvällen. Men vi lyckades lirka oss till Västra Frölunda där vi skulle sova över. Och efter en härlig middag på Boheme på Frölunda torg och lite visning på vad det var vi hade köpt så var det nattinatti för oss. Man blir trött i fötterna och ryggen av att gå så mycket.

Gothenburg is big and we realized that after the fair Saturday evening. But we managed to go to Västra Frölunda where we should stay the night. And after a nice dinner at the restaurant Boheme on Frölunda torg, and after showing what we bought it was time to go to bed. You get tired in the feet and the back after all that walking.

Vi var en stund på mässan på söndagen också men sen körde vi hemåt igen. En resa på ca 30 mil. Det gick bra även om det kom en väldig åskskur så man knappt såg vägen framför sig. Och nu är det alltså som vanligt igen. Fick reda på av älsklingen att vår hund hade legat vid källardörren hela lördagskvällen och väntat på mig. Stackars liten, så besviken hon måste ha blivit när jag inte kom *s*. Här regnar det idag men det ska ju bli bättre väder framöver så vi får hoppas på det. Ha en skön vecka alla.

We went to the fair again on the Sunday but then it was time for us to go home. It's a trip on 300 kms. It all went well and now it's back to normal again. My DH told me our dog had been laying by the door all Saturday evening, she was waiting for me. Poor Sheeba, how disappointed she must have been when I never came LOL. Here we have rain today but they have promised us better weather later on so lets hope for that. Have a great week.

/Elzie


PS! måste bara tillägga att jag aldrig sett så många mördarsniglar i mitt liv. De var på gångstigen när vi skulle gå och äta. Så äckligt. Då ska jag inte gnälla över våra vi har här. Usch, vilka otäcka djur *s*.

29 kommentarer:

Cathrin sa...

Hej där! Åh vad kul att du kom iväg på mässan.Jag jobbade i helgen så det blev ingen mässa för min del,men det gillade min plånbok.Alltid någon fördel med allt. Eller? Blir det husvagnsmässa nu till helgen då eller? Gubben måste väl få sitt han med,hi,hi. Kram Cathrin

Randi sa...

Høres ut som om du har hatt en flott helg. Alltid koselig og treffe likesinnede!!
Så søt hun var som låg og ventet på deg foran døren, det er det verste med og reise bort....og måtte reise fra de firbente som ikke fatter noen ting.

Håper du får en fin uke og at høstværet kommer med sol og varm.
Klem

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Så gøy at du har hatt det kjekt på messen. Ja beina og ryggen får gjennomgå på tur i storbyer,

Stakkars hund, tenk som de venter og venter når matmor er borte, sukk hjertet! De blir jo overveldende glad bare man har vært borte i 3 min. for å hente posten hi hi

Sjelden bruker jeg ordet hater, men mordersnegler de hater jeg virkelig!, fy som de er ekle.
ha en fin dag.
klem

Lindesnäs-Annika sa...

Hej hej,
vad kul med en scrapmässa, men jag håller med om att det är så mycket man vill köpa men inte kan man köpa allt.......
Låter som du haft en helhärlig helg!!

Ha det så bra, kram

Annika

Hagbacken sa...

Oj och usch..åska och mördarsniglar..*blä* stackars lille vvvsingen, men du kom ju till slut och då kan jag tänka mig att lyckan var total!

tack för dina fina ord, det är inte så bara,,dina ord betyder mycket för mig..även om du finns långt bort....

Kram Linda

Stina sa...

Man då har du haft kul ju...fia där.
De där sniglarna du. Man kanske skulle haft gräsklippare under fötterna i de områden dessa finns.:-)
Puss

Lisas torp sa...

Oj, vilken helhelg du har haft!
Och visst blir man trött i både fötter och annat av sånt traskande!

Visst är det gott med en rar hund - man är ju alltid efterlängtad då.

Ha det gott!
Kram
Lisa

NICOLINAS BONING sa...

Vilken helmysig helg du har haft...mycket inspiration förstår jag:-)
Vad skönt att du har kommit hem till vofsingen igen så att ordningen är återställd!
Jag behöver inte upp på den proffsiga ställningen igen,för nu är jag klar vid den väggen...men fy fan säger jag bara för gamla skavankiga hus...suck...
För att väggen som är spacklad ska bli vit så behövs det tydligen FYRA strykningar innan jag är nöjd!!!
Den där panelen har ju gammal papp som är över 80 år mellan brädorna så det går inte att göra det här ordentligt utan det blir ommålning bara helt enkelt...och ibland sitter jag och väntar på att färgen ska torka...fniss...eller oxå beundrar jag att den spyaprikosa färgen är väck ÄNTLIGEN:-)
Jag tror att jag har säkert en hel vecka till att göra i hallen...pust...men skam den som ger sig;-)
Kramar/Birgitta

Resa med Herbert sa...

Hej Elzie!

Då hann du inte se så mycket av Göteborg?

Men det låter ändå som du hade en trevlig helg.

Om du bodde i Västra Frölunda så var du inte så långt ifrån mej, jag bor 20 minuters promenad från Frölunda Torg.

En fortsatt skön vecka önskar jag dej.

Kramar från Irene

Klarafina sa...

Mässor är väl inspirerande! Själv har jag varit på Quiltmässa i Lidköping i helgen. Gått på kurs, träffat likasinnade och inte minst shoppat. Har tyger nog att sy täcken resten av livet. : )

Guldkorn i min vardag! sa...

Så kul med scrapmässa, men stac´kars voven som inte fick följa.
Så äckligt med mördarsniglar, har aldrig sett såna här i norr, å tur är väl det.
Kram Ulla-Bella

MiaMaria sa...

Hej!

Men så trevligt med mässa, finns ju massor att handla.....

Sniglar..usch slemmigt äckligt!!!!

HA´det så gott!
MiaMaria

Ullis/Leva på landet sa...

Det låter som om ni haft en väldigt bra helg. Alltid kul att komma iväg på sådnat man själv gillar att göra. Stackars hund, *s*. Visst var skylten bra.

Kram Ullis

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilken toppenkul helg ni haft! Förutom äckelpäckeln som befann sig på fel plats när ni skulle gå och äta!
Ha det gott!
kram
nina

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men så kul att få gå på mässa!!!

Låter som du haft en härlig helg!

Kram Annica

Lovise sa...

Er bare innom og hilser på:)
Ha en herlig høstkveld.

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Det är är skoj på mässor, så mycket att titta på...fast fötterna brukar bli aningen lidande av allt vandrande i timmar :P
Jag börjar misstänka att det börjar tunnas ut med mörka saker nu ;)

ha en bra dag
Kram / Therese

Kajsa sa...

Du, det var väl roligt att åka och träffa vänner och se en massa skoj pyssel! Jo, det där med att fara iväg en eller ett par dagar gör så mycket mot vardagstristessen. Det blir lite lättare och roligare.
Ha en fortsatt skön vecka!
Kramar
Kajsa

Katta sa...

Vad trevligt du verkar haft det i Göteborg.Vad glad vofsen måste ha blivit när du kom hem då.Mördarsniglar är lagom mysiga, jag trampade på en förra sommaren när jag var barfota usch. Ha en bra dag, kram Katta

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så kul du verkar ha haft! Alltid roligt med mässor...
Kram
Marie

Tina sa...

Trevligt med en rolig helg. Se en massa saker och trevliga människor.
Ha det /Tina

Hagbacken sa...

Tack detsamma till dig Elzie//Kram Linda

Stina sa...

Kram till dig gullisen.:-)

Tina sa...

Du har ngt att hämta på min blogg.
Tina

Bodil sa...

Jaså du var på Göteborgsmässan. Tyvärr hade jag inte möjlighet att åka. Jag var där i våras. Jösses vilken trängsel det vr då. Min väninna Maria har startat en scrapbookingbutik här i Halmstad tillsamman med en annan väninna. De var på mässan och ställde ut. Butiken heter MiMas scrapbooking. Webbutiken är öppnad och deras riktiga butik i Halmstad öppnar den 4 oktober. Jag har varit och tittat på deras lokal. Kommer att bli superfint. Jag syr lite draperier och gardiner åt dem. Vilket bra sortiment de har. De skall ha öppen scrapbookingträff varje onsdag kväll, mellan 18-21. Du kanske skulle komma hit en onsdag och delta, du kan sova över här hos mig.
Kram på dig

Anonym sa...

Hi Elzie! Oh a scrapfair sounds like such fun! I missed the one around here in June; was very disappointed. Anyway I'm sure your dog hasn't left your side. lol It is very nice here and I just finished mowing the lawn, can't wait for late fall so I can stop mowing. Do you have scrapbooking stores in your area? where you can get supplies? I have to drive about 30-45 mins. to get mine. Hope tomorrow brings you sunshine! Sincerely, Jeannette

tindra lite mera sa...

Det verkar ha varit en händelserik helg och rolig!
Stackars hunden din,men överlycklig när du väl kom hem förstår jag!!

Tack för dom fina orden inne hos mig!
Kram Katarina

~ Eva ~ sa...

Roligt att du kom iväg på den där mässan, och att det gick bra efter vägen trots oväder.
Och så förstår jag ju att voffsingen saknade dig ~~~

Kram från Eva

Roza sa...

Ja du Elsie,hur klarade du av veckan sen.
Har själv nätt och jämt hämtat mej.
Kram Roza