tisdag 16 september 2008

God morron på er! Jag sitter och väntar på den här boken. Julboken med stort J enligt alla "vita människor" *s*. Har sett en försmak på den inne på en blogg och det jag såg var väldigt fint. Så nu vill jag se den själv. Och den som väntar på nåt gott vet ni...

Good morning! I'm waiting for this Christmas book that I have ordered. A woman on one blog, showed it and the pictures was very lovely. So now I want to look in it myself. But if you just wait, it'll come to you...



Jag fick den här fina utmärkelsen av Irene, med bloggen Tillbaka i Göteborg, för ett tag sedan. Tusen tack för den Irene. Det värmde i det "gamla" hjärtat. Är så kul att få utmärkelser men inte så lätt att välja ut någon som ska få den, så jag låter bli att skicka den vidare till någon speciell. Ger den till er som brukar vara inne på min blogg och lämna så goa kommentarer. Det är helt förunderligt hur mycket fantastiskt trevliga människor det finns därute.

I received this award from Irene, with the blog Tillbaka i Göteborg, some time ago. Thanks a lot Irene. It really warmed my "old" heart. It's so nice to get awards but it's also difficult to chose which one to send them too. So instead I give it to all of you that uses to visit my blog and leave so nice comments. It's absolutely wondrous how many nice people it's out there.

Jag hoppas att ni får en bra tisdag. Själv ska jag stryka, ja det kanske inte är så himla kul, men det måste göras. Sen är jag bjuden på kaffe till min jobbarkompis Jennie och DET ska bli kul. Vi hörs!

I hope you'll get a nice Tuesday. I'm doing the laundry today. It's not that fun, but has to be done. After that I'm invited on coffee to my work mate Jennie. THAT'LL be fun. See you!

Kram Elzie

41 kommentarer:

Tina sa...

gomorron Elzie
Ha en bra dag.
Min lediga dag ägnar jag åt symaskinen och ett besök på Väla i Hbg.
Tina

Stina sa...

Hej gumman min...jodå...jag ska se vad jag kan få till.;-)
Puss

Anonym sa...

Hi Elzie! I'm doing the same today, laundry which is why I'm on computer - it's near the machine in the basement!lol Coffee with a friend sounds like a good way to spend the afternoon! I need to get more done today because I'm slipping back into a rut - blogging! The weather is finally cooling down and I'm very happy for that. The book is pretty but what is it about?? Hope you enjoy it and get it soon! Have a happy day - Jeannette

MiaMaria sa...

Hej Elzie!!!!

Ja denna bok sitter jag och väntar på att den ska dimpa ner i lådan det ska bli så kul......

HA´en bra dag vid strykbrädan!
MiaMaria

Resa med Herbert sa...

Hej Elzie!

Julbok nu???????

Det är kanske en sån här pysselbok då, så att du hinner att få färdigt alla fina grejer till jul.

Jo tack jag har det bra, vi har precis kommit hem från min dotter, vi hämtade barnbarnen från dagis och fritids, så att dom kunde sluta lite tidigare en dag. Sedan gjorde Herbert pannkakor där, och dom gick åt som smör för solen.

När sedan min dotter kom hem efter arbetet, hade hon varit i Bräckboden hos Göteborgs Kex, och då blev det lite fikagodis, som smakade mycket bra.

Hoppas att du hade en trevlig fika stund hos din arbetskompis.

Du får ha en fortsatt skön vecka.

Kramar Irene

Resa med Herbert sa...

Hej igen!

Och tack för ditt avtryck och svaret i min gästbok.

Och nu du, är jag ute och går med håven. Jag är i ett skriande behov av en ny mobiltelefon, så gå gärna in till mej och rösta på min bild, som jag deltar i en fototävling, för att vinna en dylik.

Solvarma kramar från Irene

~ Eva ~ sa...

Kaffetåren den bästa är :-)

Och vilken härlig bok du väntar på, då kan man ju liksom bara nästan inte få den där känslan av att man väntar för länge...

Nattikramen från Eva

~ Eva ~ sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
~ Eva ~ sa...

Hihi, god morgon smartaste Du!:-)))
Vilken tur att jag inte fick för mig att något nytt behövdes i köksskåpen, men jag erkänner...mina tankar snuddade vid det *fniss*

Hoppas finaste dagen blir Din!
Här är det en härlig höstkyla ~~~ gråmysigt ~~~~

Kramen från Eva

MiaMaria sa...

HA´en toppen dag!
MiaMaria

Stina sa...

Puss till gurkan.:-D

Guldkorn i min vardag! sa...

Har precis sstädat ort sommrenoch flyttat hem från stugan,men tänka på jul känns lite tidigt.
Grattis till den fina awarden
Kram Ulla-Bella

Monika sa...

Grattis igen till guldängeln! :o)
Den är du så väl värd.

Min kompis köpte den boken igår, så jag tjuvkikade lite. Himmel, den är helt underbar!

Ha det gott!

Kram

Monika

M.E.V. foto sa...

Hei! Den boken ser veldig fin ut. Har lest litt om den, mulig jeg kjøper den jeg også, selv om jeg ikke er helt "hvit" interiørmessig;)

Og du, det svenske navnet for oktoberbergknapp er så fint, syns jeg:)

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Grattis till den fina utmärkelsen :)
Ja julboken är helt underbar, jag har den och bläddrar i den varje kväll. Du kommer inte ångra det köpet.
Vilka otroligt söta kort du gjort :)
Kram / Therese

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hoppas du fått den underbara boken nu då!
Må så gott!
kram
nina

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken fin utmärkelse. Åh har du beställt den boken, vill också ha den. Skulle kanske önska mig den i julklapp. Så mannen har så mycket att göra hemma hos er, *s*.

Kram Ullis

Elisabeth sa...

Att det finns fantastiskt underbara människor i bloggens värld... det håller jag verkligen med dig om!
DU, med din värme och omtanke om andra, är just en sådan människa...

Varm kram..

Käranån sa...

Det är alltid spännande att vänta på böcker man skickat efter, vore roligt om du kunde visa lite innehåll och författare, ifall att man blev inspirerad...

karina sa...

Hejsan!

Jo, du jag är nog inte den rätta att fråga. Men jag hade satt den i jorden för det är ju där allt ska vara och satt en pinne så jag vet vart den är. Sen hade jag hoppats på tur att sticklingen tar sig. Tycker det är bättre direkt i marken för jag har en förmåga att glömma vattna. Boken ser trevlig ut och hoppas du får många tips. Själv tar jag fram "Tasha Tudors Trädgård" när det är dags att sitta framför brasan och njuter lite då och då. Ha det gott, Karina

karinas.tradgardsblogg.se

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Oh ja jag skulle också vilja ha den där ljuvliga julboken! Fasiken att jag inte har beställt den =)

Grattis till din fina guldängel!

Kram Anita

Tone sa...

Hei!
Jeg klarer ikke helt tenke på julen enda....jeg bare ønsker at sommeren/høsten fortsatt kan gi meg roser fra hagen. I helgen skal vi på vår hytte i fjellet - og det skal bli bra! Jeg er litt trøtt for tiden. I fjellet er det vakre høstfarger nå, gul, rød, lilla...
Ha en flott helg!
Tone

Randi sa...

Hei hei kjære du.
Den boken har jeg sååå lyst på!! og så fant jeg ut at i Sverige kostet den mye mindre enn i Norge. Så jeg skulle ønske jeg hadde bodd i Sverige akkurat nå...eller kjent noen der. Hundre kroner i forskjell er mye!!
Vi får se om jeg bestiller den fra Sverige, men er litt redd for momsen.

Ha en flott dag.

Klem

linnea-maria sa...

Hejsan
Mitt badrum är ju också pluttigt, men ett badkar med tassar kanske man kan klämma in....
Jag längtar också efter boken, men jag ska bara ta mig till butiken i borlänge för att shoppa. /linnea-maria

Karin sa...

Hejsan! Ja den där boken har jag också funderat på. Har hittills inte läst någon av Franska stemningar-böckerna heller men jag är sugen på det. :)

Ha det gott! Kram Karin

Lindesnäs-Annika sa...

Hej hej,
tack för din kommentar om min nya banner, jag blev förvånad själv att jag lyckades såpass bra... ;)
Ska bli kul att höra vad du tycker om boken när den kommer, det har varit mycket snack om den iallafall.

Ha det så bra!!

KRAM

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, boken är jättehärlig, och man får lite jul-känsla när man tittar i den...
Grattis till din fina award!
kram
Marie

Stina sa...

Pussgurka där!:-)

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej!
Och tack för din kommentar nu hittade jag till dig:)
Ja den där boken har varit ett "hett" samtalsämne ett tag.Hade först inte tänkt köpa den ,utan franske förnimmelser.Men jag tror det får bli båda.
Ha en bra kväll Kram Viveka

Moa sa...

Du får berätta sen när du får boken.. den låter spännande för ett julfreak som mig.. Ha det gott../Monica

Katta sa...

Den där boken verkar ju väldigt bra. Jag är ju ingen sån där jättevit människa i min inredning men till julen brukar det bli ovanligt mycket vitt. Vacker guldängel du fått. Kram Katta

Kajsa sa...

Du, det gäller att vara ute i tid.. :) Julförberedelserna kan behöva noggrann planering. Och så många, fina kort du gjort! Jag beundrar er scrapp-människor. Vilken fantasi!
Ha nu en skön helg!
Kram
Kajsa

My Lovely Home sa...

Hej ville bara önska en trevlig helg! kul att vara tillbaka=) kram Johanna

Södralycke sa...

Vilka fina kort i förra inlägget! Tänkte bara kika in och önska dig en trevlig helg! Kram Johanna

Anonym sa...

Hi Elzie! I was going to tell you because I forgot the other day that I liked your new title picture and you changed again!lol I like this one too (adorable)! I guess we are all in the mood for change; me too!lol The book sounds like it will be pretty to look at and I love the idea of all white christmases; thanks for telling me what it was about. Have a great fun weekend - Jeannette

Änglahem sa...

Hej Elzie.

Ytterligare en som drömmer sig bort i denna bok! Nu måste jag få tummen ur*hrm ursäkta språket* och beställa denna.

Grattis till guldängeln! Tjusig en!

Visst är det mysigt nu när man tänder ljus på kvällarna, och speciellt nu när dagarna bjuder på hög luft, sol och vindstilla. Då är hösten som bäst!

Ha en skön helg!
Kramar, Ulrika

NICOLINAS BONING sa...

Tjena kompis;-)
Jag mår lite bättre,men har inte direkt någon lust med bloggen ännu.
Jag ska börja jobba 1 okt...lite grann,för att fr.o.m november jobba full tid igen:-)
Det är en av mina gamla chefer som vill ha mina tjänster i sitt nystartade företag...skönt och kul att han litar på att jag gör ett bra jobb!
Det är klart att LIF spöar skiten ur alla andra kassa lag i den här lägre serien...som dom iofs aldrig ser ut att avancera från...men i år då,då ska vi verkligen upp i elitserien;-)
I morgon väntar den där potatisåkern,så nu vet du vad för "skoj" vi har för oss i morgon...fniss...
Kramar/Birgitta

Annelie sa...

Hejsan!
Tack så mycket för dina goda råd och synspunkter. Jag har börjat kolla upp med kommunen vad dom har att erbjuda, men än så länge ser det inte så ljust ut. Jag tror att det hade varit lättare om mamma hade varit äldre, hon är ju bara 61 år. Den här situationen borde vi inte ha varit i förrän om 15 - 20 år. Vi får se vart vi hamnar till slut, men något måste absolut göras.

Hoppas du hade en skön ledig dag, till trots för strykning...

Kram Annelie

Eva Agnes sa...

Vill ha den boken också.....
Men jag får nog nöja mig med att glutta på bilder fån bloggare....
Fina kort du har gjort.
Kramar Eva Agnes

Granne med Selma sa...

Det verkar som om alla (inte jag) har blivit med bok :-) trillar väl dit jag med snart kan jag tro...

Hoppas allt är bra med dig. Imorgon ska jag till ett ställe som gjort sig känt för Afternoon Tea. Ska bli jättekul.
Kram Sussie

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei og hi hi. Jo,ja hva kan man si annet enn at just det, noe skulle man aldri ha gjort!

Nok om det. Juleboken ja, den må jo man ha, jeg elsker julen og da trenger man jo masse med bøker og inspirasjon.
Nå må jeg være streng med meg selv og si at først må teppet hekles ferdig før jeg tenker på andre saker som julen....
Grattis med award. Ha en fin søndag kjære du.
Klem