onsdag 3 september 2008

Utmärkelse - Award

Idag blev jag så glad när jag var inne hos Jeanette och tittade. Hon hade givit mig en utmärkelse!! Det kändes verkligen bra att bli omnämnd bland alla de fina bloggisar jag brukar vara inne och titta på. Tusen, tusen tack snälla Jeanette för den här fina.

Today I was very happy when I visited the blog Jeanette. She gave me an award!! It was real nice as the other ones that got it are real favorites of mine. Thank you so much for this.
Sen är det det här med att ge den vidare. Jag har hoppat över det på sistone, men idag vill jag skicka den till några som jag har som stora favoriter och dessa är:

Granne med Selma

Karinas trädgårdsblogg på Öland

Hwita villan

Änglahem

Nicolinas boning

Tillbaka i Göteborg

Lantliv i lägenhet

These are the blogs that I gave the award.

Alla ni tjejer har givit mig så mycket så därför ville jag skicka den vidare till er.

Jag hoppas ni har en bra dag idag. Här är det ruskväder med regn och blåst. Brrr. Blir att stanna inne och göra lite jobb idag. Kanske man skulle städa i ordning det här rummet till exempel???

I hope you have a good day today. Here it's rainy and windy. Brrr! Rather stay inside and do some work. Maybe I should clean this room for instance??

PS! Jag har fortfarande inte lärt mig att lägga in länkar till bloggarna. Finns det någon som kan förklara för nörden hur man gör???

Kram Elzie

34 kommentarer:

karina sa...

Hejsan!
Ett förslag från en annan tekniknörd. Jag kopierar hela adressen och sätter in den i texten. Ibland skriver jag hela och klickar då brukar det bli rätt "ler". Ja se teknikens värld är lite marig när man inte är uppfödd med den, men du kanske förstår hur jag menar för man kan ju inte alla datatermer. Tack så mycket för din utmärkelse och roligt att du tycker om att titta in hos mig, som jag gör hos dig. Ha det gott, Karina.

~ Eva ~ sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
~ Eva ~ sa...

Grattis Elzie!
En väldigt fin utmärkelse, tycker jag.

Hmm, jag är också en sådan där ~nörd~, kopiera adressen, och så har du ju den där lilla ikonen i verktygsmenyn där du klistrar in den, och då har du ju liksom skrivit och markerat bloggarens namn före...sedan sitter den där, och är okej...
Nej, det där lät mysko, men jag gör ungefär så :-)))

Jag grejade i mallen på bloggen en gång och förstörde alltihopa, så jag törs inte röra någonting nästan...på blogg.se kunde jag mer sådant...

Hoppas du får det gott idag, jag ska också ta mig an ett rum...min Lillkammare...nu igen *fniss*

Kramen från Eva

Resa med Herbert sa...

Hej Elzie!

Grattis till utmärkelsen!

och många många tack för att du ger den vidare till lilla mej, jag blir så jätteglad att du gillar att titta in till mej :))))

Så var det det här med länkning

När du befinner dej där du gör ett inlägg och vill länka,
1. gå först in till den du vill länka till
2. kopiera adressen från adressfältet, så här gör du när du kopierar, markera hela adressen och tryck ner (ctrl och c samtidigt)
3. gå sedan tillbaka till inlägget, och om du till exempel vill länka till mej, Tillbaka i Göteborg, så markerar du detta.
4. Titta sedan upptill i vertygsraden, där du ställer in textstorlek och dylikt, där ser du en symbol för en länk, alltså en kjedjelänk som en kätting, tryck på den.
5. klistra där in länkadressen som du var innne och kopierade, genom att markera http://, och så trycker du (ctrl och v) som betyder klistra in. Sen trycker du på klar eller vad det står.
6 Så blir den de ordet som du markerade om det nu var till mej, Tillbaka i Göteborg, en länk.

Du kan oxå under punkt 5 skriva in adressen mannuellt som i mitt fall är http://solvarmtillbakaigteborg.blogspot.com

Hoppas att jag har varit till någon hjälp. Det är likadant om du vill göra en länk i ett e-post meddelande.

Jag önskar dej en skön dag

Kramar från Irene

Stina sa...

Kram till dig du gullfia där.;-) Puss

NICOLINAS BONING sa...

Grattis...och tack för att du skickar vidare en till mig:-)
Jag ser att du har redan fått massor av hjälp av dom andra tjejerna så då behöver du inte min hjälp...fniss...men jag håller tummarna för att du får ihop det till slut;-)
Kramar/Birgitta

Wurzerl sa...

Hej Elzie,
congrats to your award!!!

Have a great time Wurzerl

Hagbacken sa...

Men åå snälla Elzie, tack så hemskt mycket! vad gullig du är!! Grattis till din också, den är du värd!

Kram Linda

Resa med Herbert sa...

Hej igen!

En guldängel vill jag förära dej, det är bara att gå in till mej att hämta.

Solvarma kramar från Irene

Granne med Selma sa...

Nejmen snosiga du! Du är väl för gullig mot mig:-) Tack snälla!!

Hoppas allt är bra med dig och att du njuter i höstsolen :-)
/Sussie

My White Cottage sa...

Grattis till din utmärkelse Elzie!

Ha en fortsatt fin vecka!
Kram Jenny

Stina sa...

Lilla kråkan där. Jag glömde ju svara på var jag köpt mina täcken ju...
Jo, hos bloominghome.se
Puss

Hagbacken sa...

Tack för dina goá kommentarer Elzie..tog mig aldrig iväg för att hämta ut stakarna, får göra det imorgon ist!

Kram på dig//Linda

Lätta och Goda recept sa...

Hej där,
tack för dina gulliga kommentarer, värmer så gött!

Du undrade över mina brads. Det är en sk mellandel som man använder vid pärlning. Jag har köpt mina på Slöjddetaljer. Panduro ha säkert oxå.

Trevlig helg!
/SusanneSj

http://susannesj.blogg.se

Malin - I min trädgård sa...

Tack så mycket goa Elzie! Stor kram på dig! ♥

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Grattis till din utmärkelse :)
Ljusstakarna köpte jag för bra många år sedan på Indiska faktiskt.
Ha en trevlig helg
Kram / Therese

Inger-55 sa...

Gratulerer med utmerkelsen. Koselig! Og du har jop en utrolig koselig blogg. Liker den avslappede måten du formidler ting på.

Masse helgeklæmma til deg!

NICOLINAS BONING sa...

Hej kompis:-)
Visst är det skönt och lättare när man har ett ställe att gå till när man behöver någon städattiralj.
Vi ska alldeles strax åka till Insjön (Clas Ohlsson) för att köpa korgar mm in till skrubben,fast mest ska vi dit för att köpa såna där snygga dyra kontakter för elektrikern kommer ons-tors för att dra el ut till farstun...kanske får jag Peter att följa med in för en liten snabbkik på Lantliv oxå...skratt...
Ha det bra och hälsa Ingvar!
Kramar/Birgitta
Psst...Jag vet inte om jag törs skriva det här,men det ser ut som att jag har fått jobb från 1 okt...vet ej hur länge,men jag håller tummarna att det verkligen blir av iaf.

Anonym sa...

Grattis till den fina utmärkelsen!
Tack för alltid så gulliga kommentarer i min blogg.
Ha en skön helg!
Kramar från Bodil och Matilda.

Husbilsresan sa...

Grattis till awarden och ha en riktigt skön helg!
Kram/Gunn

Elisabeth sa...

Det är viktigt att få beröm och uppskattning... mycket viktigt, skulle jag vilja säga.
Så jag är glad för din skull... en utmärkelse som du förtjänar, speciellt det där med att ge varma tankar!
Det ger du många av...

Varm kram...

Monika sa...

Massor av grattis till utmärkelsen!

Överlämnar också en utmaning till dej! Tror den passar dej! ;o)

Kramisar

Monika

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Titter innom for å si
hei og god helg =)

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till din utmärkelse. så kul att du fick den. Tänk att det måste regna varenda dag nuför tiden. Idag var det i alla fall fint fram till kl 15.30.

Kram Ullis

A home far away sa...

Grattis till din award, vad häftig den ser ut!

Hoppas att du har en fin söndag

Kram Gunilla

Lisas torp sa...

GRATTIS till utmärkelsen! Hoppas att du hittar till Almyboden nu..!
Ha en bra vecka!

Kram
Lisa

Lisas torp sa...

Nu blandade jag bort korten lite - det där med Almyboden var egentligen till någon annan. Så det kan bli!:-)

Lisa

Resa med Herbert sa...

Hej Elzie!

I dag har jag startat en ny blogg, Bloggromanen, Vi möttes på ICQ, tanken med den är att alla skall kunna vara med att forma romanen, jag har skrivit kapitel 1, och sen är tanken den, att vem som vill kan skriva kapitel 2 i kommentarfunktionen och så väljer jag ut den som jag tycker är bäst och publicerar den, sedan skriver jag kapitel 3 osv TRYCK HÄR så kan du se hur det funkar

Solvarma kramar från Irene

TesaB sa...

Hej du! Hoppas du haft en skön helg, och att du är nöjd med dina inköp. Tar gärna en kik om du köpt något speciellt! Jag som inte var där får njuta via er andra. Tråkigt att du jobbar när Irene kommer, det hade varit så himla kul att träffa allihopa. Men det får bli vid ett senare tillfälle. Du kanske är intresserad av att komma upp till Vänerscrap-träffen senare i höst??? Ska försöka få med mamma också och du kan bo hos oss om du vill.

Om du vill ha mer hjälp med länkandet i blogg så hör av dig så hjälper jag gärna till!

chevostar sa...

Gratulerer med award!

Ha en flott uke!

Anonym sa...

Hi Elzie! I'm trying to catch up on what you've been up to! I need to catch up on scrapbooking too and use some of the supplies I keep buying!lol Hope you are doing well; I missed talking with you. Off to look - Sincerely, Jeannette

Stina sa...

Du är gullig du, lilla kråkan min. Ta hand om dig nu.Kramis

Maritha sa...

Hejsan Elzie!
Vilken fantastisk trevlig blogg du har! Jag är jätteimponerad! Har tillbringat en stor del av kvällen här hos dig. Det kommer att bli fler gånger.
Hälsningar Maritha

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Grattis med Award kjære du!
Ser mange har hjulpet deg med lenke tips, men spør gjerne meg om du fortsatt ikke forstår..
Ha en fin kveld
Klem