lördag 15 december 2012

Busväder

Hej på er! Ja, vilket busväder vi haft här idag. Knappt man ville sticka näsan utanför dörren, men det var man ju tvungen till!!

Nu har jag lugnat ner mig från torsdagens bravader. Och jag tänkte jag skulle visa mitt "Disneyljus" som jag fick till just när jag tittade på lucia.


Jag hade ljuset stående på byrån i vardagsrummet och just där den värsta luften kom från luftvärme-pumpen, som arbetade för högtryck i kylan! Då rann det så här fint. Har alltid gillat ljuset dom visar i Kalle Ankas jul, haha, och nu fick jag till ett själv. Tur man har ljusmanschetten, annars hade hela duken varit full!!


Det är roligt att se hur olika färg det blir på fotona, beroende på vilken vinkel man använder!

Nej, nu ska jag ta tag i eländet och diska. Sen är det dags att slå in julklappar. Ska till Skåne i morron, istället för i busvädret idag, och då ska dom med dit. Hoppas ni alla får en fin kväll och en bra tredje advent. Ta det lugnt på vägarna.

Kram Elzie

6 kommentarer:

Monica sa...

Ett riktigt fint Disney-ljus har du lyckats få!
Kör försiktigt när du kör neråt Skåne, här har kommit underkylt regn idag! Såphalt!
Trevlig helg, kram, Monica

Hanna sa...

fint när det runnit på ljuset.
Här har vi också haft riktigt bus väder idag.
Hanna

Vardag och flärd sa...

Det är så fint med ljus som rinner!
Ha det fint i Skåne!
Kram Eva

Herr Nilssons Fru sa...

Rinnande ljus är fint, minns du förr när man hade ljus i flaskor och lät rinna man hade ljus i olika färger o så fint man tyckte de var:) härliga minnen.

Ta¨t lugnt i trafiken, här har regnat idag....putts så sjönk snön ihop - trist ju, var ju så fint och ljust.

Kramiz

Monika sa...

Jättefint!

Ha en fin tredje advent du med. Och kör försiktigt!

Kram
Monika

NICOLINAS BONING sa...

Mycket tjusigt ljus!
Jag hade åxå rinnande ljus som favoriter när jag var ung:-)

Hoppas att ni har kommit iväg och att allt gick bra på vägarna...och att ni myst ordentligt i dag.

Ha en bra 3:e advent och en någorlunda stressfri "sistaveckaninnanjul".

Kramar Birgitta