måndag 5 september 2011

Ingen ork!

Hej på er! Kan meddela att vi hade en trevlig eftermiddag tillsammans med mor och mina syskon. Det enda jag ångrar är att jag inte tog fisk till mat som många andra!!

Jag hoppas ni haft en fin helg. Själv har jag jobbat. Var lite segt att jobba så långa dagar igen. Är ju ett tag sen jag jobbade helgen. Men man kommer snart in i det.

Vi hade ju toppenväder här. Sol och +25 grader. Inte dåligt i början på september. Och nu, när jag är ledig så är det mulet och regnet hänger i luften. Ja, man kan inte få allt. Men nog skulle jag behöva en regnfri, ledig dag så jag finge bort det här:


Så här ser det ut mellan plattorna överallt här. Jag vill bli av med dom. Plattorna alltså. Nästa år funderar jag på grus hela vägen, ska se om jag får gubben med mig på förslaget, haha.


I nästa inlägg ska jag visa lite vad som hänt HÄR! På denna bilden ser det rätt trist ut, tycker jag.

Hoppas ni får en fin vecka. Nu ska jag gå ut med lilla vovven igen. Inte klokt vad det tränger på när dom löper. Ha det så gott så hörs vi!

Kram Elzie

18 kommentarer:

Maud sa...

Önskar dej en go dag trots regnet...skall i väg och jobba snart.Hade ju turen att va ledig helgen som gått...ja det var ett strålande väder...Hoppas att solen synkar med din lediga dag nästa gång ;)
Kram Maud

Änglarna finns sa...

Ja du..detta väder! Igår sol o varmt..o idag..varmt men ösregn. Förstår att det är trist när man är led..
Men du hittar säkert på ngt mysigt ändå!!
Ha en fortsatt underbar måndag!
Kram Annika

Monica sa...

Ja, det ser besvärligt ut med ogräset mellan plattorna! Men om man lyfter upp plattorna går det lättare att få bort! Och sen kan man lägga dem upp och ner, så blir det som en ny gång...
Kram!

Monica sa...

Jodå, jag kan se din första kommentar också!
Och jag HAR gjort ett inlägg till...
Bloglovin krånglar ibland för mig också!
Prova att gå in direkt på Tjernhus.blogg.se!
Vi hörs, kram!

Lisa sa...

Åhh så spännande att se vad du har hittat på där då..Ja du här regnar det som alltid. Solsken önskar jag dig iallafalla..

Kram Lisa

Elsa och Helena sa...

Ja, jobba helg är ingen höjdare men väldigt skönt när det är gjort. Hoppas solen kikat fram idag. Intressant att se vad som händer med dörren:)
KRAM Helena

Viola sa...

Morgonen började med så fint väder här men så kom regnet på em och nog är hösten här på allvar, grus låter inte dumt, det röstar jag på :) ha det gott, kram

Monika sa...

Hej på dej goa frun :o)

Vilken vacker bild av din mor!

Här är det också grått och trist. Regnet det bara öser ner. Det är visst resterna av "Irene" som drar förbi. Lär visst hålla i sig några dagar. Meeeen, bakom molnen finns ju alltid solen. Så vi håller tummarna för lite sol alldeles snart!

Ha det gott!

Kram

M

Bitte sa...

Hej Elzie!

Tack för din fina hälsning hos mig! :-) Här regnar det också och blåser alldeles förskräckligt. Som tur är är det fortfarande rätt varmt ute.

Grusgångar låter riktigt fint, på ett sätt tror jag att det är lättare att hålla rent från ogräs med grus. Få se nu då om maken gillar ditt förslag ;-).

Ha en fortsatt fin vecka!

Kramar
Bitte

Änglarnas hus sa...

Halloj!!

Men visst är det väl typiskt att vädret inte följer ledigheten..morr!!

Vad har du för spännande på gång där då??

Må så gott!! Kramis Sanne

Chicolin sa...

Hej Elzie!
Vad mycket fint ni har firat!!! Härlig bild på din mor!
Hoppas du hade en bra ledig dag trots att vädret inte var så bra!
Kram
nina

skifferhuset sa...

Hej! ja detta regn!!! känns som allt regnar bort utom ogräs!! Ska bli kul å se vad du hittat på vid dörren! Kram Iréne

Snäckskalsdalen. sa...

Ja nu regnar det lite för mycket. Här är det ihållande.
Kul att du hittade till min blogg, så hittade jag till din!
Ska bli kul att se vad som hänt med dörrpartiet!
Agneta kram

Herr Nilssons Fru sa...

De gäller att bo på rätt plats i landet för att ha gott väder. oh de gör jag med!! Men idag har de kommit några små skurar men solen kämpar på för att hitta fram igen.

Plattor är nog inte så lätt att hålla ordning på, idag lägger de ju mattor under oftast men de ger sig ju med åren o så kommer ogräset upp. Vi har inte kommit till trädgården ännu i vår renovering/bygg historia men de blir inga plattor här.

ska bli spännande o se vad ni gjort där hemma.
kramiz

Maria sa...

Så trevligt att du hittade till mig... så att jag kunde titta in hos dig!!! :)

Hoppas att din lediga dag var skön!!

Önskar dig en trivsam och fin onsdag!!!
Kram Maria

Anki sa...

Tack gulliga!
Mönstret finns i boken Stickat i ekologisk ull, hur mycket fint som helst finns det i den!
Koftan är inte helt klar, har en arm och kragen kvar att sticka men garnet tog slut så nu har jag väntat 3 veckor...så är det när man ska ha en viss färg, haha! Så nu har jag börjat på en ny i annan färg, men den är såå rolig att sticka och jag hoppas den blir lika fin som på bild...man vet ju aldrig *fniss*

Bilden på bloggen är fotad ur boken, så just den koftan har jag inte gjort!

Kram kram!

Elsa och Helena sa...

Hej! Jag tar två bär ur frysen varje dag och vips har man fyllt på förråden av vitaminer. Några storkok ger jag mig inte på:)
KRAMAR

Lotta sa...

Hej Elzie,bloggat har jag inte gjort på länge,så nu i kväll satt jag och letade efter virkmönster och hamnade hos bloggen "kära nån" som hade ett mönster till kudde,tror det bara var 2 varv som upprepas.Men hittade inte mönstret där och då fick jag se att DU skrev att du hade tagit hem det,det är från 2008 och sparat det,tror du att du har kvar det ännu.Önskar dig en fin och skön höst.Kramisar