torsdag 8 september 2011

Jag målar och målar och målar

Hej på er! Jag har ju lovat att visa er vad jag målat i sommar och nu - äntligen - ska jag hålla mitt löfte. Är väl inget märkvärdigt precis, men jag kan lova att det tog lite tid.

Känner ni igen den här?


Den var ju rätt upprostad när vi fick hem den hit. Har berättat "sagan" om den i ett tidigare inlägg. Gubben gjorde nya "fötter" till den och den fungerar väldigt bra nu. Det var bara det att jag inte gillade färgen nåt vidare. Eller färgerna rättare sagt. Så jag målade den så här:


Det blev betydligt bättre. Nu är det bara såna där "skydd" vid ändarna jag ska ha tag i. Men jag har inte hittat nåt ställe som säljer såna än. Det är dom där gummisakerna jag menar. Är det någon som vet var man får tag i dom?

Önskar er en fin fortsättning på dan. Vi hörs!

Kram Elzie

7 kommentarer:

bakom berget sa...

Fint blev det men VAD är det? Ha ha ha...jag har visst lite dålig koll. Är det en piskställning?
Kram Åsa.

Monica sa...

Ja, jag håller med ovanstående! Ser mycket snyggare (inte så skrikigt...) ut, men vad är det? Har letat i gamla inlägg utan att hitta "sagan" om den!
Kram, Monica

Herr Nilssons Fru sa...

Blev betydligt bättre med ny färg..jaaa.
Dom är bra de där gamla mattpiskarställningarna, lyckos dig som har en. Jag får allt hänga matterna på altanräcket ja.
Kramiz

bakom berget sa...

Va praktiskt att ha en sån! Jag hänger mattorna på altanräcket eller på en gungställningnär dom ska piskas. Det är inte alls bra.
Ha en fin kväll!
Åsa.

Lisa sa...

Oj de blev snyggt gumman. Svart och läckert. Har inget tips men gillar verkligen ditt jobb där...
Kram Lisa

SoCal Helene sa...

Blir nästan lite nostalgisk när jag ser din piskställning..... hör av dig med måtten på skydden har en superbra järnaffär i stan som har det mesta!!
♥ Helene

Eva Agnes sa...

Hej Essemia!
Vilken fin gammal piskställning du har hittat.
Den minner om min barndom i allra högsta grad.
Så fin du har gjort den.
Ha en trevlig helg
Kram Eva Agnes