fredag 20 april 2012

Lite kuddar

Hej på er! Vilket väder vi haft idag. Regn och snö om vartannat. Nu pratade dom om att det ska frysa till i natt och DET blir väl härligt när man ska ut och köra vid halv 7!!! Får hoppas dom varit ute och saltat som vanligt.

Har sytt lite kuddar den här veckan. Det här örngottet (som vi säger!) vet jag knappt var jag fått ifrån, men jag tror det är något från min familj i alla fall. Möjligtvis att det är till någon docksäng?!


Det är ett väldigt konstigt mått på det så jag fick sätta mig och sy en kudde att ha i helt enkelt. Så här ser "gottet" ut i närbild.


Inget petjobb som jag gjort i alla fall, haha. SÅN vän med symaskinen är jag inte!!

Sen blev det två örngott till. Det var ett tyg jag fått någonstans ifrån som inte räckte till både fram- och baksida, så då tog jag svart tyg och sydde baksidan av. Är väl inte världens vackraste tyg, och jag som inte är så förtjust i mönster, men jag tänkte det kunde bryta av lite i soffan. (Gubben, som tycker jag har tillräckligt med kuddar som jag har, kommer att bli galen, hihi!).


Är ju en gullig liten pippi på den i alla fall, haha.

Jaha, så är det fredag och gubben och Fia kommer hem. Ska bli skönt att få lite sällskap, även om jag jobbar denna helgen. Är ju inte så kul när han väl är hemma, men vi hinner ju träffas lite i alla fall.

Hoppas vädret blir lite bättre i helgen. Nu är det trist, men bra med regnet för mina buskar/träd som jag planterade. Ha det så gott, ta hand om varann så hörs vi!

Kram Elzie

11 kommentarer:

skifferhuset sa...

Å vilka snygga kuddar! Jag gillade alla! Typiskt att jobba, men så är det ju! Ha en fin helg! Kram Iréne

Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Så fina kuddar du gjort!!
Ja du detta väder..vet snart inte vad jag skall säga...
Förstår att det är gott och få hem gubben och Fia..även om du jobbar!!
Ha en fortsatt mysig kväll!!
Kram Annika

Änglarnas hus sa...

Härliga kuddar du har sytt och fixat! Jag säger också så..heter det inte örngott?

Ha en härlig helg nu!! Kram Sanne

PS Grattis till guldet..

Maria sa...

Vilka jättefina kuddar. Och ja det här vädret...ingen kommentar. Kommer precis från en cykeltur från jobbet....BLÖTT!!

Önskar dig också en härlig helg kram från Maria ♥

karina sa...

Hejsan!
Förstår inte att de inte kan gilla kuddar, annat än de har under skallen. Här utlovades en sol men nu är det bara regndroppar för hela helgen. Ha en bra helg, Karina.

Vardag och flärd sa...

Översta kudden är så ljuvlig och den andra piggar ju upp, så fina!
Hoppas u hinner njuta av lite sällskap trots jobb!
Kram Eva

Monica sa...

Så duktig du är att sy! Det kan jag inte alls!
Här har vi haft solsken och nästan vindstilla idag och 12-13 grader! Jätteskönt!
Ha en fin helg, kram, Monica

Monika sa...

Vilka härligt fina kuddar du sytt!

DÄR Har vi minst tre saker gemensamt.

1. Inte precis så stor vän av symaskinen jag heller.
2. Har massor av kuddar! Brukar kalla mej själv Kuddoman! ;o) Köpte en ny (gammal) senast igår.
3. Min gubbe kan inte förstå varför man behöver hur många kuddar som helst ;o)

Har flera objekt på hög som ska bli kuddar. Men som sagt, då var det att ta tag i saken och göra tummen upp för symaskinen. DET är det som är det svåra! ;o)

Ha en toppenhelg!
Mys och må så gott!
Kram
Monika

Viola sa...

Den vita kudden helt ljuvlig :) här ljusnar det äntligen vid horisonten, har nu fått nog utav, regn, snö och blåst..ha en bra jobbarhelg, kram

Hjärtruds Stuga sa...

Vilka fina kuddar. Kuddar kan man inte få för många, men min man knorrar också över att vi har alldeles för många.
Ha en bra helg fastän du jobbar.

Kram Karin

Fjellets datter sa...

Kjempeflotte puter...og pipper er veldig in i tiden...så du er moderne!
Ha en trivelig ny uke.
Klem fra Kristin