lördag 7 april 2012

Lite påskpynt

Hej på er! Hoppas ni har en fin påsk, även om det blev bakslag i vädret och vi fick en del snö idag. Men det är ju bara att räkna med i april. Den luriga månaden!

Jag har precis diskat efter vår påskmiddag, eller "munch" som jag kallar det eftersom det är mellan lunch och middag, haha. Mätta blev vi, känner sig som en boaorm just för tillfället, men gott var det. Hade lagat mat som räcker till kvällsmat också!

Här är inte så mycket pynt till påsk. I år är det äggstra lite eftersom jag inte orkat ta in något ris. Men lite har vi ju, förutom påskkäringen i fönstret då.


Lite ägg i en silverskål på byrån. Vill inte ta bort banden i dom ifall jag skulle vilja hänga dom istället!


Världens minsta kycklingar, dom är inte ens 2 cm höga, står i hyllan vi har mellan kök och vardagsrum.


Lite större kycklingar som står på skänken.


Min godishöna som jag fick av mina föräldrar för många år sen. Jag hade inte köpt hem någon godis, eftersom jag inte behöver nån (!), men gubben har sett till att den varit välfylld hela helgen. Håhå jaja, och jag med min dåliga karaktär! Blomman är faktiskt en höstglöd som jag köpte redan till jul. Den och kompisen, blommar om nu.


Ännu en krock mellan påsk och jul. Det är den andra stängeln på amaryllisen som är på väg upp nu. Sen är där en till som man ser framför stängeln. Ska bli kul att se om man får den andra att blomma också. Den som är uppe nu ser rätt klen ut så det blir nog ingen stor blomma där. Tuppen köpte jag på en loppis för några år sen. Skulle vilja ha tag i lite mer påskpynt men tycker det flesta är för färggrannt för min smak.


Den här påskkäringen har varit i familjen sen min dotter var liten. Bredvid henne, på brickan, står några kycklingar. Tyckte hon kunde ha lite stöd av dom innan färden till Blåkulla.

När jag tittade ut idag så fick jag se den här


En ordentlig istapp som hänger på taket över dörren. Bara ingen får den i huvet, haha.

Nej, nu får ni ta och njuta av resten av helgen. Här tittar gubben på hockey och jag sitter och donar med mina foton på datorn. Passa på när det ändå inte är något annat på gång. Ta hand om varann så hörs vi!

Kram Elzie

12 kommentarer:

Eva in Athens, Greece sa...

Jättesöta små påsksaker! Jag ska väl oxå ta och påskpynta litegrann, vi har påsk en vecka efter er därhemma i år. Tänk att ni har snö...
Ha en fin påskhelg!
♥♥♥

Hjärtruds Stuga sa...

Söta små kycklingar du har. Julblommorna vet nog inte om att det är påsk....de är ju så fina nu med.
Boaorm var en bra beskrivning om hur man känner sig efter påskmaten.

Ha en Glad Påsk

Kram Karin

Monica sa...

Du hade ju påskpyntat riktigt mycket!
Det ser så trevligt ut! Vilken fin duk man ser på bild 4 uppifrån!

Vi har också haft "munch" här idag för alla döttrarna med familjer.
Och det räckte till kvällsmat också!

Snö har vi också fått idag, men inget som ligger kvar, som tur är!
Ha det så bra nu!
Kram från Monica

Ett Vitare Hem sa...

Ha en riktigt fin påskdag!
Kram/Lena

Snäckskalsdalen. sa...

Vilket fint påskpynt du har och inte behöver man påskris när annat är så vackert. Äggen i skålen var jättefina och dom små, små
kycklingarna också! Men istappen hoppas jag försvunnit!
Agneta kram

Änglarnas hus sa...

Det 'är det som är såå härligt med påsken tycker jag..att pyntningen inte behöver vara så omfångsrik..utan man får stämning bara av små medel! härligt pyntat tycker jag! :)

Godishönor gillar jag..men har inte någon än!!

ha det gott!! Kram sanne

Rose Garden Malevik sa...

Så mkt sött Påskpynt :)
å missa nu inte.....

P
Å
S
K
P
A
R
T
Y
T

fortsätter.....
redan 80 fina bloggar med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

skifferhuset sa...

Vilka små söta kycklingar du har framme, här har vi inte mycket påskpynt heller! Ha en fortsatt go påsk! Kram Iréne

Monika sa...

Hallåj där :o)

Go fortsättning på Påsken!

Vad gulligt du pyntat!

Så ni har fått snö! Typiskt!

Här har det varit väldans kyligt. Förra natten var det -20. Men på dagarna soligt och fint. Men tjocka täckjackan och toppeluvan har man allt fått ha på sig ändå. Idag kom ett "il" med snö men det drog bort på bara några minuter.

Annars har här varit en lugn helg. I morgon åker vi till mellersta dottern som fyller år.

På en vecka är det yngstas tur. Många kalas nu en tid framåt :o)

På onsdag kommer min syster och svåger hit. Dom har lyckats byta ihop lite dagar på sina jobb så att dom kunde få lite sammanhängande ledighet. Ska bli så kul att få träffa dem. Det är några månader sedan sist nu.

IDAG, har också bjudit på ett spännande möte med "någon" stor rovfågel. Ska fram med mina fågelböcker och se om jag hittar något som liknar den vi såg.

Ja, det var lite "surr" om "mitt ditt å datt" det ;o)

Hoppas du har en fortsatt fin påskhelg!

Kram
Monika

Lisbet sa...

Fint påskpynt har du framme, inte behöver det ju vara så mycket. Förr hade vi massor framme på påsk, nuförtiden några få... Kvistar hann jag inte med, eller rättare sagt, det var så mycket snö att jag inte iddes plumsa efter dem.
Ha en fin dag i dag!
kram

Elsa och Helena sa...

Haha, jag har också pulat i mig påskgodis fast jag inte borde:) KRAM Helena

NICOLINAS BONING sa...

Hoppas att ni haft en GLAD PÅSK...för det har vi haft:-)

Grattis till finalspelandet,ev håller jag tummarna för Brynäs det här året...fniss...vi får se ;-)

Elliot med föräldrar har åkt hem, men svärsonen lämnade halsont och allmänt förkylningshumör kvar i min kropp så vo får se hur veckan blir...suck...men det var det värt efter allt gullande och gosande och skrikande.

Kramar Birgitta