fredag 13 april 2012

Som vanligt

Hej på er! Jag ville bara titta inom och se hur det är. Själv har jag varit ledig idag och det är ju precis som vanligt, det regnar! Men man får väl vara tacksam för att det är plusgrader, haha.

Igår när jag kom hem från jobbet blev jag rätt förvånad. Utanför huset låg en lång kartong. Och innehållet var buskar och något träd. Tyckte det var LITE väl tidigt för att skicka den beställningen måste jag säga. Brukar ju komma i början på maj, tidigast, annars. Nu ska det ju bli kyla igen och så kul är det inte att se att de nya sakerna fryser. För dom måste ju ner i jorden om dom över huvud taget ska överleva. Nej, den överraskningen gillade jag inte riktigt.

En sak jag köpt är ett Silverpäron. Tycker dom är så vackra. Den här bilden har jag lånat på nätet, mitt har inte ens kommit i jorden än, haha. Men det är på G.



Sen har jag köpt lite annat som jag ska visa er när allt är klart. Men nu vill jag bara önska er en riktigt fin helg. Hoppas vi får se lite sol i alla fall. Ta hand om varann så hörs vi!

Kram Elzie

11 kommentarer:

Bittan sa...

Kul att man kan glädja nån haha :-)
Silverpäron ja det får det nog bli ett här med i år. De är fantastiskt vackra ,undrar om de överlever här i "sibirien" ?!
Ha en skön helg.
Kram Bittan

Härliga Livet sa...

Vilket underbart träd. Kanske i tidigaste laget med att plantera något nu. Här har det lovats snö till kvällen :(
Hoppas du får en skön helg.
Kram Pernilla

bakom berget sa...

Vem skulle inte jubla över att ha ett sånt vackert träd. Jag skulle oxå vilja ha ett.
Här säger dom att det ska bli blötsnö och regn om vartannat i helgen. Jag tror jag går i ide!
Kram på dig!
Åsa.

Miruschka sa...

Vi har för ovanlighetens skull haft sol hela dagen, vilken skillnad det gör på humöret och lusten att fixa här hemma!!
Trevlig helg!
Kram♥

Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Här har det varit lite sol..av och till nu på em...
Silverpäron..vilket vackert träd!!!
Hoppas att du får en mysig helg..utan!!! regn!!
Kram Annika

skifferhuset sa...

Å vilket vackert träd, men lite tidigt tycker nog jag oxå att få ner i jorden! Ha en fin helg! Kram Iréne

Käranån sa...

Vilket vackert träd! Jag har kommit underfund med att alla växter får en chock när dom ser mig så därför ser vår trädgård ut som den gör...
Ha en skön helg!

Monica sa...

Silverpäron - är det inte det man brukar kalla Nordens svar på olivträd?
Vackert är det i alla fall!
Du kan kanske vira litet odlingsväv om det den första tiden, om det är risk för frost?
Ha en skön helg, kram, Monica

Lisa sa...

Hej fina..Tänk att få ha ett så underbart träd. Är sååå avis på alla grönafingrar....grrrrr. Men men...Önskar dig all lycka med din trädgård hjärtat...

Kram Lisa

NICOLINAS BONING sa...

Skittråkigt med beställningen!
Lycka till med att hålla växterna vid liv tills våren är här på riktigt.

GRATTIS igen till poängen...börjar bli tjatigt det här, men på söndag är det väl klart;-)

Kramar Birgitta

Herr Nilssons Fru sa...

Oj då, växtleverans förtidigt. Dumt. Men du, var lugn, de kommer inga fler frysnätter - lovar.

Kramiz o go fortsättning på helgen