måndag 9 april 2012

Vårteckensutmaningen v 6

Hej på er! Ja, inte för att det är mycket till vår ute, men trots det så kommer det upp små underverk lite här och där.


Den här tillhör verkligen de små. Det är en påsklilja som kommit upp från de grupper jag satt som tidigare varit i krukor. Den här lille stackaren är inte ens 10 cm hög! Men så fin med sin lilla blomma.


Här är mitt scillaland! Samma land som den scilla jag visade i ett tidigare inlägg, men nu har den verkligen ynglat av sig. Längst bort i landet står den här


Ännu en miniminipåsklilja. Jag bara älskar de här små, hihi.


Ser ni att Forsythian snart slår ut? Helt otroligt i denna kylan. Men växter är ett segt släkte - oftast!

När jag ändå traskade omkring därute så såg jag små, små toppar från mina pioner (kryp ner igen så ni inte fryser!) och också från tulpaner, men dum som jag är, så glömde jag att fota det!!

Till slut vill jag visa er en bild från vår sidodörr. Skulle ju gå ut och plantera mina påskliljor och penséer i tisdags, men då hade jorden frusit i krukorna så det var lögn att få bort den. Nu gjorde jag helt sonika så att jag stoppade ner krukor och allt i de större krukorna, haha. Man får inte vara dum! Men i krukan på framsidan gick inte det eftersom det var jord i den, och jag dessutom VILL HA DEN KRUKAN, så då får jag väl vänta lite tills det blir varmare då!


Höll faktiskt på att glömma bort utmaningen den här veckan också. Men det beror på att jag blivit veckovill redan. Är hopplöst när det är helger på vardagar om man säger så!!

Nu ska jag sätta mig tillrätta här framför datorn och titta på Rosengården på Malevik (ursäkta ev fel!) för det missade jag ju igår! Ni får ha en fin början på veckan så hörs vi!

Kram Elzie

15 kommentarer:

Bittan sa...

Jag såg det i morse. Kul att se i verkligheten när man följer hans blogg . Där ligger man i lä med rosor vill jag lova :-) ha en fin start på veckan. Kram Bittan

Monica sa...

Jag vet inte om man kan kalla det veckovill, men för mig var det vårtecken nr 6 den här veckan...

Nu får vi hoppas på litet varmare väder, så att alla knoppar kan börja slå ut!
Vårkram, Monica

Ett Vitare Hem sa...

Ha en fin tisdag!
Kram/Lena

Monika sa...

WOW! Så många fina vårtecken där hos dej!

Här ligger allt under 20-30 cm snö ännu så länge. Stora vägen är bar och snart också hela grusvägen här förbi. Det mesta till vårtecken här är att en del vårfåglar kommit. Och att det i en del mer öppna skogsbackar börjar bli lite barmark.

Idag snöar det, så det bara lär väl hamna under snö igen. Men det är ju bara som det brukar. När värmen väl kommer så kommer också vårfloden. Då hör man riktigt hur det porlar och smälter. DET får det gärna gör NU! :o)

Kan tänka att det känns väldans tyst när gubben iväg. Två av mina flickor har sina respektive borta varannan vecka, 7 dagar hemma, 7 dagar borta. Dom säger samma sak. Första dagarna är alltid värst. Som du säger. Man får överrösta tystnaden :o) Det fiffiga uttrycket säger ju egentligen allt!

Fniss! Om jag skulle vara ensam skulle jag nog sjunga för full hals. Då är det ju ingen som hör. Och jag sjunger verkligen hellre än bra ;o)

Hoppas du får en fin vecka och många fler fina vårtecken.

Kram Vännen!

Fjellets datter sa...

Heldig er du som kan se blomstene titte opp av bakken iallefall...her ligger snøen enda...og det kan vel ta sin tid før den forsvinner helt.
Ønsker deg ei fantastisk uke.
Klem fra Kristin

Malin sa...

Har du märkt att temperaturen stigit...den var uppe på +9 en sväng i kväll och detta ihop med att det slutat regna så vart det riktigt skönt...hopp om vår sag...

Kram från Malin

skifferhuset sa...

Hej! Härliga vårtecken! Här har det regnat något så, nu mulet å hoppas på att regnet håller sig borta resten av dagen! Kram Iréne

Carina Sjölund sa...

Visst är det härligt med vårtecken!
Jag har faktiskt sett tussilago hos oss :) dom har visat sig mycket tidigare än vanligt.
Dom blev nog lurad när vi hade så varm för någon vecka sedan.
Ha en fin dag!
Kramen♥

Solstrimmor sa...

Nog får man leta vårtecken allt! Men hos dej har det börjat ser jag! Jättefint vid ytterdörren, så välkomnande!

Tack för dina alltid så goa kommentarer! Ha en fin fortsättning på veckan.
Kram Eva-Mari

Lisbet sa...

Oj, så det blommar hos dig!
Ha en fin vecka du också!
Redan mitt i veckan!
kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härligt med alla vårtecken! Och det blommar ju bra där hemma hos dig, ser jag...
Vi har också väldigt mycket scilla nu, för snödropparna har ju blommat över. Sen är det många buskar som börjar visa mycket av sitt bladverk, så det är härligt!
Kram
Marie

Black Iris sa...

Fina vårtecken har du fått ihop.. På Långfredan fick vi världens bakslag då det kom flera cm snö som täckte allt..

Kram Maidi

NICOLINAS BONING sa...

Hej gumman!

GRATTIS till ytterligare 2 poäng...tror ni lyckas i år ;-)

Här är det förkylt igen, men den här gången har jag stannat hemma fler dagar än förra gången.

Få se om Peter tycker att vi ska åka till IKEA i Valbo idag/efter jobbet eller om vi lugnar oss till imorgon istället.
Man förlorar en hel dag som man kan göra andra nyttigheter på istället.

Mycket snyggt i krukorna...syns inte att du var påhittig där;-)

Ha en bra dag!
Kramar Birgitta

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härligt vad det gror i jorden.

Kram Annica

Gunillasljusglimtar sa...

hej söta Elzie! Tack för kommentaren om stugan! Ja vi är verkligen glada att vi bestämt oss...varit mycket flackande i fler år nu! Kringlor lät verkligen spännande! Ha en trevlig helg ♥ Gunilla