tisdag 26 juni 2012

Ännu en semesterdag!

Hej på er! Ja, semestern trummar på i expressfart tycker jag, men inte blir vädret nåt bättre för det! Nu mörknar himlen igen så snart har vi regnet - och åskan? - över oss igen. Trodde det var nog nu, men ack så fel man kan ha.

Idag har jag gjort något jag aldrig gjort förut. Det är så att vi har en sån  här.

                                                Bild lånad på nätet.


Fast utan styrpulpet och med motorn där bak. Nu är det så att den där båten ligger i sjön och någon (läs jag!) var tvungen att ösa vattnet som var i. Ni må tro där var vatten. 60-70 liter slängde jag överbord. Att dom bara flyter de där, haha. Men nu var premiären gjord och jag klarade det utan att trilla i sjön!!

Gubben har brått att sätta upp nät runt jordgubbarna när dom ska mogna. Idag ringde granntanten och sa att det var en liten fågel därinne som inte kom ut. Och jag stack ju ut, men då hade den stackarn hittat en reträttplats. Blåsten hade dragit upp nätet ordentligt så det var bara att kolla så att det satt fast på alla ställen. Man vill ju inte att dom stackars fåglarna ska fastna i nätet precis.

Jag har ju lilla Fia hemma den här veckan och den hunden kan verkligen gå en på nerverna. Det började redan halv 5 igår kväll. Tipp, tipp, tipp, tipp sa det, fram och tillbaka. Hon trodde väl, i sin enfald, att husse skulle komma hem! Men hon får allt vänta tills på fredag innan hon får träffa honom igen. Måste kännas konstigt att vara hemma nu när hon är van att vara med sina kompisar + husse varje dag annars.

Idag börjar ju Morden i Midsomer igen. Inte för att jag gillar den nya kommisarie Barnaby lika mycket som den gamla, men jag älskar naturen som är där i England. Alla fina hus med sina trädgårdar. DIT vill jag åka nån gång. Hoppas bara inte det åskar så jag inte kan titta på det nu för då blir jag sur!!

Nej, nog blarrat för idag. Hoppas ni har en fin dag där ni är, fast jag tyckte jag hörde om regn och åska även norrut. Vi hörs!

Kram Elzie

3 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Jordgubbarna måste man rädda, men stackars lilla fågeln, men den var nog nöjd och belåten.
Håller helt med om Midsomer, det skall vara Mr Nettles som spelar Barnaby, men miljöerna är oslagbara, helt underbart, det är som att gå i en saga.
Vi fick sol och fint väder till slut idag, underbart.
Agneta kram

Judy at GoldCountryCottage sa...

Hello Elzie: I wish we got the TV show you are talking about in the States. I love those kind that show the houses..Happy Tuesday, and stay dry..Judy

Monica sa...

Modigt av dig att hoppa i båten och ösa ur allt vatten!
Hoppas nu att ni får litet solsken, så att de räddade jordgubbarna kan mogna!
Kram, Monica