fredag 8 juni 2012

Helgen närmar sig...

Hej på er! Ja, nu är det äntligen helg för min del. Eftersom jag säger så förstår ni att jag är ledig denna helg, haha. Ska bli skönt att koppla av lite. Hade hoppats på lite trädgårdsarbete, men det lät inte så på meteorologen. Skulle visst bli regn i morron, men då får jag väl hoppa över jobbet och ta det en annan dag. Det lär vara kvar för ingen gör det åt mig, haha.

Var inne hos en bloggkompis och såg att hon köpt en sån fin "almanacka". Hon hade fått tag i den i en butik hon nämnde, och som jag totalt glömt namnet på, naturligtvis! Men jag var in där och det fanns ingen i vilket fall som. Då vandrade jag runt på olika webshopar och hittade den här.


Jag tycker den är riktigt läcker. Tror det var den sista jag köpte för när jag gick in där sen så fanns den inte. Var jag gick in? Jo, Lantliv i Leksand. Har varit där "på riktigt" en gång när vi var i Dalarna och där fanns mycket fint.


En lite närmare bild på det hela. Tack Monika för tipset!

Och tusen miljoner tack för det här fina.



Har ni sett vilket  ljuvligt hjärta hon har gjort till mig? Jag bara älskar det och nu har det funnit sin plats jämte min säng. Där ska det få hänga.


Vilka fina blommor! Och vilket jobb att göra allt det här. Kan förstå om det gjorde ont i både fingrar och annat efter det slitet. Du är toppen!!!

Vad ska ni hitta på i helgen då? Här är det lite osäkert, som sagt, men jag kommer säkert på något. Om inte annat kan jag ju virka!!! Jag hoppas ni får en fin helg i alla fall. Ta väl hand om varann så hörs vi!

Kram Elzie

14 kommentarer:

bakom berget sa...

Den där almanackan är så himla fin tycker jag.
Vilket fint hjärta oxå.
Vad man ska göra i helgen?? jo, här ska det bli en loppisrunda med en god vän. Det ska bli såå kul. Det var ett tag sen sist.
Ha en jättefin helg nu och jag hoppas på finväder.
Kram Åsa.

Bittan sa...

Ha en mysig helg med eller utan trädgårdsarbete....jag är oxå ledig men vi har bytt två hyresgäster i fastigheten i stan och det drar alltid med sig både det en a och det andra även denna gången , så våran helg är räddad !
Jag som mycket hellre hade velat fixa hemma istället . Fin almanacka du hittat förresten :-)
Kram Bittan

Snäckskalsdalen. sa...

Det var fina grejer det, både almanackan och hjärtat! Hjärtat var helt bedårande, jag fick lust att göra lite luffararbete igen när jag såg det!
Agneta kram

Monica sa...

Jättefint hjärta! Vilket arbete!
Trevlig helg, kram, Monica

Stina sa...

Finfina saker...Men vilket jobb med hjärtat, tror säkert att din vän hade ont i fingrarna innan det blev färdigt:)
Ha nu en fin helg och passa på att njuta av ledigheten.

Kram Stina.

Christina sa...

Jättemysiga saker. Skall besöka Leksand i sommar så då får det nog bli ett besök. Har kört in vår sista ved i dag så nu är vi rustade för en riktig "vargavinter". I kväll skall det bli en riktig hemmakväll, gubben ser på speedway och jag sitter på altanen med datorn i knät. Skönt efter en en riktigt jobbig vecka, i går hade vi student på skolan jag arbetar på. Härligt att se alla fina och förväntansfulla ungomar. I morgon hoppas jag kunna ägna dagen åt lite rensning och kanske ett besök på Butik Östergården.

Hjärtruds Stuga sa...

Oj så mycket fint på en gång. Hjärtat är ett riktigt mästerverk.

Ha en skön avslutning på helgen

Kram Karin

skifferhuset sa...

Så söt hjärta, måste ta tid att pila med allt det! Ja du här har man suckat över regnet hela helgen, passat barnbarn å gjutit lite! Ha nu en fin kväll! Kram Iréne

Tre Tanter sa...

Vi kikar in en stund för att önska dig en SKÖN SOMMAR!
Kram Tre Tanter.

Elsa och Helena sa...

Hej du rara...här har man jobbat helgen som var...kan tala om att det var intensivt!!!

Läcker almanacka, vilket bra köp och fin att ha framme. Nu laddar jag för Polen-Ryssland:)

KRAM Helena

Lisa sa...

Hej söta och tack för tassen. paket kommer är postat. Ja du kommer väl inte att bli nåt rysch här heller men jag ska drömma så länge de går. Känner till dessa tröjor, hade en som sönerna fick pröva ibland. Urläcker almenacka och hjärtat är ju ljuvligt. Har ine set nåt liknande. Ha de så bäst ..

Kram Lisa

Monika sa...

Hallåj där raraste vännen!

Titta där är det ju! :o) Vad roligt att du hittade en passande plats för hjärtat.

Och vet du vad! Jag har hittat de försvunna blommorna. Så vad det lider kanske jag får göra ett hjärta till mej själv också. Jag har ju gjort några stycken, men inget till mej själv.

Almanackan är precis lika fin i svart som i vitt. Gillar! Najs att du hittade den!

Hoppas du har det finemang och att sommarvärme och sol hittat till er.

Kram
Monika

karina sa...

Hejsan!
Nu är det tredje försöket att få en kommentar att gå till dig, fattar inte vad det ska eländas. Härlig almenack och har hört att regnet är hos er så var vänlig och skicka hit det ett par dagar. Lagomt till helgen kan ni få tillbaks det, så jag är inte egoist "ler". Ha det gott, Karina.

Herr Nilssons Fru sa...

Men du, nu är de en ny helg ju:) innebär de jobb då för dig kanske.
Jag ska ut o åka buss jag, som du vet.

Kramiz oh trevlig helg