torsdag 28 juni 2012

Vinst igen!

Hej på er! Ja den senaste tiden har jag verkligen blivit en turkäring. Igår kom det ett stort paket i brevlådan. När jag öppnade det så var det ett jättefint paket inuti. Hann naturligtvis inte ta något kort på det, ivrig som man är, men innehållet var i alla fall den här.


En jättefin bok som jag vann hos Kristin med bloggen Fjellets dotter. Hälsa på hos henne om ni inte gjort det innan. En så fin blogg har hon.

Och den här boken! Titta bara på utsidan av den. Vilken chokladkaka!!! Och så här ser den ut på insidan.


Den här hjärtkakan ser inte helt fel ut. Jag har ju en hjärtform så kanske man skulle baka till en sån. Har jordgubbar ute på landet också!!


En krans i lavendel eller brudslöja vore inte helt fel heller. Lavendel har jag, men brudslöja var det lite värre med. Får nog bli till nästa år, haha.


Här kan man göra "krukor" i papp. Inte dumt det heller. Har inte hunnit titta igenom boken riktigt än, men nog var där mycket fint man kan göra. Alltid bra med lite idéer. Så 1000, 1000 tack för att jag vann den här fina boken Kristin.

Idag har vi inte fått något regn - än! Men blött är det på morgnarna när man går med Fia i skogen. Varje dag har jag fått torka mina skor. Hatar att gå i gummistövlar, förresten går dom knappt över mina ben, så jag har helst skor. Igår stod mina vita skor på altanen och torkade, idag är det dags för de svarta, haha. Fia ser härlig ut med vattendroppar på sig. Det ser ut som små diamanter. Synd det inte är det förresten!!

Tidigare var jag och klippte mig. Var skönt att få det gjort innan Petra går på semester. Sen dröjer det ända till slutet av augusti innan jag kan klippa mig igen. Snacka om att jag kommer att se ut som en rumpnisse då!! Mitt hår växer som ogräs och bör klippas var 6:e vecka, minst!

Igår kväll satt jag och tittade på fotbollen mellan Portugal och Spanien. Ja, tittade och tittade är väl att ta i. Tyckte matchen var så tråkig så jag satt mest och läste en bok. Men när straffarna kom så var man ju tvungen att titta. Och det gick ju vägen för "mitt" lag. Hade inte Ronaldo spelat i Portugal så hade jag mycket väl kunnat tänka mig att ha dom som "mitt" lag, haha. Ikväll hoppas jag på Tyskland. Om det nu går att titta på 4:an. Vet inte vad det beror på men ofta blir bilden bara som små "sockerbitar" och man ser ingenting. Får nog ha gubben att titta på det där när han hinner.

Jag hade tänkt att köra till husvagnen idag, men ändrade mig. Ingen mening med att jag kör dit idag när gubben kommer hem i morgon och sen ska köra till husvagnen. Så istället väntar jag tills han kommer hem så åker vi tillsammans. Man får ju tänka lite smart (hm!). Dyrt nog med bensinen som det är.  Nästa vecka har nämligen gubben semester och då ska vi vara i husvagnen. Jag hade hoppats jag skulle få min laptop och modemet, men det ser inte ut som det så det blir väl som vanligt. Jag hoppas det blir lite finare väder när nu gubben är ledig.

Nu är det dags att göra lite nytta igen. Sen får Fia och jag dra en runda. Är det någon som har något tips på hur man gör med en hund som blir alldeles till sig när man går iväg förresten. Hon stressar upp sig, springer från fönster till fönster och skäller hela tiden. Det är så jobbigt för henne. Idag blev hon alldeles "genomsvett" av det hela och bara flåsade. Tycker synd om henne när det blir så här. Så om någon kan tipsa hur man kan förändra det beteendet så vore jag tacksam.

Ha det så gott så hörs vi!

Kram Elzie



18 kommentarer:

Carina Sjölund sa...

Stort grattis till vinsten!
Här har det regnat till och från idag, men dom har lovat bättre väder i morgon :)
Härligt att få bort lite hår, nu när sommaren är här. Jag skulle oxå behöva göra mig en tur till frissan :)
Jag, sonen och Izor har nyss kommit in från en cykeltur, mattes vovs tyckte det var jobbigt i kväll, men man kan ju inte vara på hugget jämnt!
Ha en fin kväll!
Kramen♥

Monica sa...

Grattis till din fina vinst!
Du skriver så härliga inlägg, direkt från hjärtat, känns det som!
Kram från mig, Monica

bakom berget sa...

Grattis till din vinst! Jag fick ju en jag oxå :o)). Såå himla kul. Tyvärr har jag inte fått ordning på min bildkvot än, men jag ska oxå visa min bok sen.
Jag håller med dig...Kristin har verkligen en trevlig blogg.
Ha det så bra nu och kram på Dig!
Åsa.

Eva in Athens, Greece sa...

Så fin bok! Grattis till dig som verkligen har tur, du borde kanske passa på att spela på lotto nu när du ändå är i farten...
Kramis
☼☼☼

Judy at GoldCountryCottage sa...

Hi Elzie: Buddy doesn't like to be left at home either but thanks that he doesn't bark when we are gone. I was reading your post before about Fia laying with her tail between her legs. Buddy does that too and he looks quite a bit bigger than Fia and he will dream and wag his tail, but because it is between his legs, the top (which is quite thick) will hit on the floor and it's so loud it will wake me out of a sound sleep. But we still love them anyway, don't we?..Happy Thursday..Judy

Bittan sa...

Ha en skön semester din turgumma :-) Jag vinner aaaaaaaaldrig, kan möjligen bero på att jag sällan tävlar eller vad tror du ?
Ha det nu så gott å pyssla om gubben lite extra å tänk INTE på oss som jobbar så hörs vi när du är hemma igen! Då har du lite att läsa i fatt om du inte kollar i mobil ?! Jag anv den mer och mer synd bara att det är så bökigt att kommentera från den.



Kram kram Bittan

Judy at GoldCountryCottage sa...

Hi Elzie: Just wanted to tell you and hubby to have a nice and safe trip..Talk to you when you get back..Happy Thursday..Judy

Ett Vitare Hem sa...

Grattis till vinsten! HAr tyvärr inget råd att komma med när det gäller Fia, vår lilla Oddie gillar absolut inte att vi går men han går och lägger sig tror vi alla fall, det verkar så i alla fall.....
Ha en riktigt härlig helg!
Kram/Lena

Unknown sa...

Grattis till vinsten! Den ser ju alldeles underbar ut, du får nog många goa stunder med den som inspiration!
Vår tidigare hund, Totte som vi övertog som fyra-åring, hade i början en våldsam separationsångest och med honom funkade de att avleda själva "avfärden" hemifrån med godis, ett ben eller grisöra. Det verkade som om han bara inte såg just att vi gick ifrån honom så funkade det och med tiden lugnade det ner sig så mycket att det gick bra att gå ifrån honom utan godis - men bara 1 gång/dag... Lämnade vi honom fler gånger så kom sep.ångesten tillbaka.. Senare har jag fått höra av hundtränare att man INTE ska göra som vi gjorde utan träna, träna och åter träna - korta stunder osv. Men, men - vårt sätt funkade med Totte iaf ;))
Ha en skön helg och Lycka till med lilla Fia!
Kram Allis

karina sa...

Hejsan!
Lavendelkransar står på tur och snart så är alla utblommade så man kan sitta i skugga och fläta, tills sig några så det luktar gott lite överallt. Vilken turgumma du är som vinner en bok med pysseltips. Har sånt hår också, men mitt ska få växa fritt för nu blir det en fläta på äldre dar. Ha det gott, Karina.

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Er bare innom en snartur for å ønske deg en riktig God Sommer...
Grattis med gevinsten foresten...

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken fin vinst du har fått. den kommer du säkert att ha nytta av mycket med så mycket tips. Hoppas att ni får det bra i husvagnen.
Kram Ullis

Snäckskalsdalen. sa...

Gratulerar till den fina vinsten - att vinna böcker är alltid lika trevligt! Och den boken verkar så jättefint.

Om fotboll tycker vi precis lika, so far, hör jag. Och det var samma med mig, tråkig match mellan Portugal-Spanien, jag satt och broderade men tittade noga på straffarna och jag håller precis med dig om Ronaldo. Det är nåt med honom som gör att jag inte kan hålla på Portugal.....märkligt när en halv fotbollsvärld gör tvärsom.

Tyskland höll jag också på, till ingen nytta. Min man är ju halvtysk så lite patriot är man ju.

Hund som blir ivrig när man ska ut och gå, det har vi också, och jag bara väntar på den dagen hon hoppar upp under hakan på mig så jag får mig en riktig situp.

Vi har försökt lära henne ett kommando för att hon ska lunga ner sig och det är just lugn. Och när hon då lägger sig och väntar får hon en liten hundgodis. Det funkar. Ibland.

Idag spöregnar det här hos oss. Igen. Vart har sommaren tagit vägen?

Agneta kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Grattis till din vinst! Det är roligt när man har lite tur ibland... Skulle ju vara kul om man vann på en trisslott eller liknande också... Så de slår till ordentligt :)
Kram
Marie

Unknown sa...

Hej Elzie!
Hoppas du blir glad när du har tid att vara på bloggen igen och kan titta in hos mig ;))
Grattis!
http://allisiunderlandet.blogspot.se/2012/07/vinnare-ar.html
Hör av dig när du kan!
Kram Allis

skifferhuset sa...

Stort grattis till vinsten, härlig bok! Ha en fin kväll! Kram Iréne

Änglarnas hus sa...

Nemen!! Ett varmt grattis!! Massor av fina idéer i den , ser jag!!

Kram Sanne

Lisa sa...

Hej goding..Grattis till din underbara vinst. Kommer säkert hitta på mycket fint där du. Fotboll är inget för mig. Aldeles för länga perioder. Skulle vart som hockey, jädrans vad dom skulle kutat då. Hundar kan jag då inte mycket om. Har tyvärr inget tips. Fjompen har varit snäll och inte sagt nåt. Nu är han en ännu snällare hund med en bakdel so´m inte fungerar så bra. Men han verkar inte lida och de hittar inget så det är väl bara att acceptera sålänge och vänta. Hoppas du får nåt bra råd. Själv ser jag ut som en vitmossetroll i huvudet efter min snålfärgning...Allt gott till dig hjärtat...

Kram LIsa