fredag 1 juni 2012

Upphängt!

Hej på er! Ja, då var jag här igen, tredje dagen i rad, måste ha blivit något fel, haha. Ville bara tala om att jag faktiskt INTE fick någon träningsvärk i armarna efter skyfflandet igår. Måste va nåt fel det med!! Men skönt samtidigt för det bevisar ju att jag jobbat lite med armarna innan (hm!).

Har hängt upp lite saker på väggen i vardagsrummet igår och idag.


Har satt upp den lilla hyllan som min far gjorde till mig för många, herrans år sen. Har tänkt att ha mina trädgårdsböcker på den. De "fina" alltså, haha. Har massor av andra men dom får stå kvar där de står. Är det inte konstigt att man inte hittar de böckerna man vill ha när man äntligen blivit klar med det här projektet? Jag VET att jag ska ha åtminstone EN bok till, men den lurar mig och vill inte visa sig. Åja, den kommer fram nån gång!!


Den hemska väggen kan jag ju inte göra något åt just idag, men snart, ska den vara ett minne blott. Fattar fortfarande inte hur jag kunde välja just DEN tapeten!!! Fick upp min lilla fågelbur också. Först skruvade jag fast en annan krok och döm om min förvåning när det gick upp för den här ladyn att kroken kom för nära väggen!! Buren hängde rätt ut på snedden och det var ju inte meningen. Så snabbt ner i källaren med en annan krok som jag målade vit och idag när den var torr så åkte den upp i stället. Så nu hänger buren där jag ville ha den. Lika bra det för mitt barnbarn, Casper, är väldigt intresserad av låset på den och härjar med den så gångjärnen är i riskzonen!


Så här ser det ut mer i helbild. Som ni ser är det inte stylat något, gubbens låda fick stå kvar där i hörnan, för där står den ju hela tiden! Det är saker från hans släkt som han har där och någon gång ska han väl få tid över att plocka i ordning det han vill ha. Vill gärna ha in pianostolen där i stället!!

Idag på förmiddan har jag varit och klippt mig. Så skönt att få av det långa i nacken. Ska bli intressant att se om gubben märker något ikväll när han kommer hem. Han märkte inte förra gången när jag både klippt mig och gjort slingor!!

Nu verkar det dra ihop sig till regn här. Dom lovade regn hela dan igår och vad kom det? Jo, 3 mm!!! Det måste komma mycket mer nu för vi har inte fått något på evigheter. Att dom har lovat åska också är inget jag ser fram emot. Är inte rädd för åskan, men det är lite olycksbådande när den mullrar omkring.

Så hoppas jag att ni får en riktigt fin helg. Själv ska jag jobba så jag vet var jag ska befinna mig! Ha det så bra, ta hand om varann så hörs vi!

Kram Elzie


10 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Det är roligt det du skriver om böckerna som man vill "skylta" med och var är dom, jag känner igen det precis!
Det blev jättefint med den lilla hyllan och en sån som en far gjort måste man ju bara ha kvar.
Lustigt också det du skriver om hur kunde man välja det och det, man frågar sig ibland i efterhand, hur tänkte jag då?
Hoppas det inte blir för mycket åska!
Agneta kram

Maria sa...

Gillar när det inte är stylat....fast jag fuskar ju ibland hi hi. Så gör nog väldigt många. Finr blev det. Och vad skönt att armarna höll.
Go helg på dig, kram Maria

Hjärtruds Stuga sa...

Kul att ha kvar en hylla som pappa gjort. Blev så fin med dina favoritböcker.

Ha en skön helg

Kram Karin

Ett Vitare Hem sa...

Ha en riktigt fin lördag!
Kram/Lena

nattugglan sa...

visst är det kul med "fina" trädgårdsböcker som är fram..då kan man kika i dem då lusten faller på...De blev fint med lycktan brevid...Blomman du undra över i förrförra inlägget är vallört..o inte lungört...

skifferhuset sa...

Så fint att ha kvar hyllan som din far har gjort, blev så fint på väggen med alla sakerna! Skönt när det inte alltid är stylat! Ha en fin kväll! Kram Iréne

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag håller på och letar efter ett lock till enkorg, som är totalt bortblåst. Ibland är det konstigt att man inte hittar det man vill ha. Men som du säger.. Det dyker väl upp.
Kram
Marie

Lisa sa...

Hej raring..

Du är för go du. tack för tassarna hos mig. Värmer in i roten. Jo sen har du nåt att hämta hos mig också. Har äntligen kommit loss ur diket. Så fint du har gjort de. Fiffigt värre att hänga upp buren. Nää du ibland verkar det som om man inte ens med rakat huvud skulle få nån kommentar, hahaha. Ha de gott..

Kram Lisa

Monica sa...

Ett försenat grattis på bröllopsdagen!
Nu är jag hemma igen efter vår resa och har läst in mig i din blogg!
Kram, Monica

Himmel och Plättar sa...

ja men regn är inga problem. Jag kan skicka några meter åt dig :)

Någon gång har jag funderat på om man skulle raka hela huvudet och se om gubben märker nåt. Men jag är för feg och dessutom har vår 16-åring sagt att han aldrig tänker gå nånstans med mig om jag är flintis av fri vilja. Han skyndade sig att tillägga att om jag blev det av sjukdom var det en helt annan sak. Han är väl för söt ;)

Kram