måndag 18 juni 2012

Möre cruisers

Hej på er! Ja, så var det måndag igen. Och vädret är väl lika bra vi drar direkt. Sol, blåst och utlovat regn till kvällen!! I helgen har det tydligen regnat nåt otroligt här. Och vräkt ner har det gjort, det ser man i utblåsen vid stuprännor och annat. Massor med löv och skit som ligger på gräsmattan. Vår regnmätare var överfull!!! Så nu har vi också fått en rotblöta, som vi så väl behövde. Men det kan väl sluta nu, på ett tag?!?!

I helgen var Möre Cruisers på campingen med sina fina bilar. Ja, det vill säga, de flesta var fina. Inte klokt vad dom har stått och gnott på dom inför cruisingen.


Den här bilen gillade gubben mest. Det var en Cadillac, har jag för mig. Han är ju sån att han ser på bilen vilken årsmodell det är t o m. Jag är glad om jag kan läsa mig till vad bilen heter, haha. Men nog var den läcker alltid.


Här är ett annat gäng. Tyvärr hade han inte fått med bilen på bild som vann publikens omröstning. Den var himmelsblå och riktigt fin. Men, min gubbe gillar ju inte blått på bilar, även om det smugit sig in en här, haha.

Underhållning hade vi också. Det var Möre Rockers som stod för den. Måste säga att dom spelade hellre än bra, men dom försökte ju i alla fall.


Var det nån av er som såg Böda Camping på tv i vintras? I så fall kanske ni känner igen Olsson, trummisen i bandet? Det var han som var den långe raggaren från Blekinge i programmet. Och han var i verkligheten likadan som på tv också!!!

Idag har gubben varit hos doktorn igen. Tror aldrig han sprungit hos doktorn så mycket tidigare i livet som han gjort detta året. Nu har han fått en inflammation i ryggen så doktorn tyckte han skulle vara hemma den här veckan. Så då blir jag inte ensam så mycket. Sen jobbar han bara en vecka innan han får en veckas semester.

Jag hoppas på bra väder i morron. Åtminstone vill jag inte ha regn och blåst för jag tänkte putsa av fönsterna här. De ser för hemska ut med allt frömjöl som är på dom. Och så har ju lilla Fia varit igång på köksfönstret igen och gjort märken. Men det är väl något man får lära sig att leva med, haha.

Önskar er en fin midsommarvecka. Ha det så gott så hörs vi framöver.

Kram Elzie




10 kommentarer:

Carina Sjölund sa...

Vilka coola bilar, en sådan skulle man haft :)

Tyvärr verkar det som dom lovar regn i morgon :(
Men vi håller tummarna du och jag, att det blir sol i morgon oxå :)
Kramen på dig♥

Carina Sjölund sa...

Sv: Izor är en Tervueren ( belgisk vallhund)
Kramen♥

Herr Nilssons Fru sa...

Vet Du vad, vi hade besök av en av bilarna o dess ägare som deltog där. Fotade den också faktiskt, men de går ju inte att visa här:)

Han sa de skulle komma på TV igen, i de här Böda camping, tror de var i midsommar eller helgen efter de skulle dit, ellle kanske var de helgen som gick...lyssnade inte så nog fniss.

Ja läckra gamla bilar. Jag skulle vilja ha en rosa cadilac årsmodell -59. :):)

Har ni fått så jäkla mycket regn:( ja du bor ju i inlandet där kommer alltid alla oväder mest. Vi har bara fått lite regn här, några skvättar då och då. Nu skiner solen men de blåser en del.
Kramiz

Monica sa...

Ha, min man kan också säga märke och årsmodell på nästan alla bilar, medan mitt intresse är ganska så ljumt...
Bilen ska fungera, det är det enda viktiga för mig!
Här fick vi äntligen litet regn i natt, men det skulle behövas mer...
Fast kanske inte just till midsommar!
Ha en skön vecka, kram, Monica

bakom berget sa...

Ja visst är dom sköna attse dom gamla jänkarna.
Ha en skön fortsättning på veckan!
Kram Åsa.

Lisa sa...

Hej goding...Vilken superhelg med snygga bilar och Olsson på de med trummor..Jag blir rent avis..Otur mannen har med hälsan men ibland så går de troll i de tror jag. Man får klippkort. Här har sitter jag med jättesjuk hund. Troligtvis borelia. Allt gott till dig gumman, Ber om ursäkt att tant glämde skriva avsändare på paketet.. Mangel på toolocket..

Kramar Lisa

Käranån sa...

Häftiga bilar! Vi har faktiskt en själv från -61 och drar en och annan liter bensin, men kul att åka ut en runda med ibland. Fönstertvätt har det varit här flera dar i sträck så nu får det vara bra en tid framöver. Ha en skön Midsommarvecka och helg. Här uppe i norr ska vi få sol hela helgen!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det var många härliga bilar där... ser ut som karameller :))
Kram
Marie

Carina Sjölund sa...

Tassar in och önskar dig en fin dag :)
Kramen på dig♥

Hanna sa...

Här har vi haft en underbar dag med härligt strandväder.
Ha en fin kväll.
Kram
Hanna