torsdag 14 juni 2012

Mörbultad - och en vinst!!

Hej på er! Ja, idag är det en mörbultad gumma som sitter här. Var ute hela dan i det fina vädret och gjorde i ordning mina land. Så nu är dom ok för den här gången. Bara gubbens plattgångar som ska rensas - IGEN!!! Förstår inte varför där måste komma så mycket ogräs. Inte ser det snyggt ut heller.

Idag har jag varit extra duktig och varit ute och tvättat min bil! Det var inte igår det heller kan jag säga, haha. Men jag var tvungen eftersom den såg för j-ig ut. Inte såg jag ut heller som jag bör så då var det dags. Och det är rätt rofyllt att tvätta bil, liksom att rensa land, om det bara inte varit för alla knott som var ute. Usch och tvi för dom som måste innanför glasögonen hela tiden.

Måste bara visa er den här.


Har ni sett så fin min 'Miss Batesman' är i år. Trots att den står på helt fel plats, enligt alla regler, och trots att den inte har några blommor omkring sig som skyddar rötterna, så har den så här fina blommor. De är inte små heller!


Helt underbara är dom. Flera knoppar som är på gång också. Har aldrig haft så här många blommor på den tidigare. Första året var det bara EN liten blomma, förra året tror jag inte det var någon, och så nu då. Är glad som en - jag vet inte vad, haha.


Så här ser det ut i krukan på trappan. Lite hänglobelia och en vit blomma med blå kant som jag inte kan namnet på just nu. SÅ ovanligt då, haha.


Och dom här små blommorna hänger så fint på väggen. Dom har blivit större bara på en vecka. Jag hoppas dom ska hänga ut sig ordenligt framöver här.

Men nu får det vara nog om blommor. Jag har ju vunnit en hemlig vinst hos Lisa (Frelugan!) och den var så fin. Tusen tusen tack för paketet som kom häromdan Lisa.


Så himla fin kudde! De små paketen som ligger framför trodde jag var tvål. Tills jag läste på paketet. Det är små "sockerbitar" som man ska lägga i badvattnet. Så nu ser jag fram emot ett svalkande bad med den här ljuvliga doften, haha.


Så fin i mitten. Och kanten är inte sämre.


Så än en gång stort TACK! Jag som inte brukar vinna har haft lite tur på sistone.

Ja, nu är det jobb ikväll och i morron till halv 2, sen har jag SEMESTER!! Tror aldrig jag sett fram mot den så som jag gör i år. Känns som den behövs. Eftersom gubben bara har semester vecka 27 så blir det mest att vara hemma. Jag ska ha Fia hemma också så vi får väl försöka roa varandra.

Men nu är det först en helg och då ska vi titta på gamla amerikanare. Skulle vara såna på campingen på lördag. Får väl se om vi hittar nåt snyggt. Därmed önskar jag er alla en riktigt fin helg. Hoppas vi får liiiiiiiiiite regn här för det är väldigt torrt. Det regnar runtom, men här har inget kommit och det är mycket ovanligt. Kommer väl när jag blir ledig då, haha. Ha det så gott så hörs vi!

Kram Elzie






13 kommentarer:

Carina Sjölund sa...

Halloj i stugan!
Att tvätta bilen är ett onödigt ont.
Men vi hade så tur nu sist, eftersom dottern hade " syskonskola" så hade hon uppdrag att tvätta bägge bilarna :)

Grattis till vinsten!
Ha en fin dag!
Kramen♥

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilka fina blommor du har fått! Jättevcker är den...
Och kudden var tjusig den också. Där hade du tur!
Så härligt med semester! Jag börjar inte riktigt än, men det ska bli jätteskönt
Kram
Marie

Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Så duktig du är..rensat..tvättat bilen..och sedan jobb på det!!!
Fina blommor du har...!! Jag skickar gärna över..allt vårt regn till dej..hi hi..!!

Grattis till vinsten!!
Önskar dej en fortsatt härlig dag!!
Kram Annika

Monika sa...

Vad du jobbar och står i med imponerande energi!

Titta vad jag kan rimma, nästa så jag kan svimma!

Hahaha, nästan så man kan tro jag bliddit galen alltså! Och INTE är det då för att jag fått solsting. Snarare rötskador! ;o)

Himmel vilken vacker kudde! Superfin! Och så också dina blomster. Har aldrig sett den sorten med stora vita blommor. Betagande vacker alltså!

Så härligt att du får semester nu. Kanoners! Hoppas du får välbehövd vila och sköna njutbara dagar.

Vi ska göra lite samma som ni på lördag. Är bjudna med av goda vänner på bilträff.

Dom har en superfin gammal bil som vi ska åka med. Men med min rötskadade skalle så har jag ju förstås glömt vad det är för slags bil.

Ska fota den och visa i nåt inlägg nästa vecka.

Mys & Må så gott nu!
Kram
Monika

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Hej där..
Jag skickar gärna regn åt dig..
Här undrar vi allt när sommaren skall komma. 8 grader det är vad vi brukar ha i Januari. Super fina blommor du har & kudden ska vi ju inte tala om.
Passar på & önskar dig en härlig semester
Kramisar
Sus

Monica sa...

Visst känner man sig nöjd när alla rabatter är rensade och fina! Även om det känns i ryggen...
Bilen tvättar jag aldrig själv, det överlåter jag åt maken!
Så får man ju gratulera till vinsten, det är ju alltid jättekul att vinna!
Här hoppas vi också på regn, här är snustorrt!
Ha det så gott, kram, Monica

Vardag och flärd sa...

Vilken fin kudde du vunnit! Grattis till den!
Kram Eva

Maud sa...

Hejsan!
Ville kika in och se hur du har det...fina blommor och grattis till din fina kudde!
Jättevacker! Vill ha!
Ha en skön helg och en härlig semester!
Kram Maud

Carina Sjölund sa...

Tassar in och önskar dig en fin Fredag :)
Kramen på dig♥

Fjellets datter sa...

Så vakre blomster du viser, og gratulerer med den flotte puta...den var skikkelig søt!
God helg på "amerikansk" vis.
Klem fra Kristin

skifferhuset sa...

Vilken fin kudde, den skulle jag vilja ha! Hoppas nu din semester blir skön å att värmen kommer! Kram Iréne

Solstrimmor sa...

Så märkligt att det finns en plats i Sverige där det INTE regnar varannan dag?? Här skvalar det flera gånger om dan! Hoppas bara midsommarhelgen blir fin för alla. Det blir så mycket roligare då!

Grattis till fina kudden och hoppas du får en härlig midsommar och en avkopplande skön semester!

Kram Eva-Mari

Änglarnas hus sa...

Hallojsan vännen!!

guuu så skönt med semester och jag håller tummarna för att vädret skall vara så som du önskar.. Tack för namnet på den vita clematisen..jag har två stora planter av just denna sort men tappat bort namnet!!

Njut nu av din ledighet!! :9

Kram kram ifrån Sanne